ВПЛИВ ГЕНДЕРНИХ СТЕРЕОТИПІВ НА ВИБІР МОЛОДДЮ ПРОФЕСІЇ ТА КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНІСТЬ НА РИНКУ ПРАЦІ
DOI:
https://doi.org/10.24919/2308-4634.2021.243958Ключові слова:
гендерні стереотипи, студентська молодь, професіоналізація, конкурентоспроможність, ринок праці, кар’єрний радник, гендерна сегрегаціяАнотація
У статті розкриваються і аналізуються сучасні гендерні стереотипи, що акумулюються у суспільстві та нав’язуються молоді у процесі обрання майбутньої професії.
Визначено сутність терміна гендерні стереотипи як стійких для даного суспільства в конкретний історичний період уявлень про відмінність між чоловіком і жінкою, про їх місце і роль у сім’ї, на ринку праці й у цілому у суспільстві. Розглянуті умовні групи гендерних стереотипів (уявлення про психологічні риси та якості чоловіків і жінок; закріплення професійних ролей чоловіків і жінок; сегрегація ринку праці тобто поділ праці на жіночу та чоловічу).
Посилання
Anholenko, V.V. etc. (2017). Hendernochutlyvyi pidkhid u roboti z vrazlyvymy verstvamy naselennia u sotsialno-pravovii sferi [Gender-sensitive approach in working with vulnerable groups in the social and legal sphere: training manual]. (Ed.). O.I. Rasskazova. Kharkiv, 78 p. [in Ukrainian].
Zherobkina, T., Kudelia, M. & Slobodian, O. (2021). Vybir vyshchoi osvity: hendernyi analiz [Choice of higher education: gender analysis]. Available at: https://www.irf.ua/wp-content/uploads/2021/01/zvit_ gendernyj_vstup_na_sajt_1.pdf (Accessed 26 Sept. 2021). [in Ukrainian].
The Global Gender Gap Report 2021. Available at: https://gtmarket.ru/ratings/global-gender-gap-index (Accessed 26 Sept. 2021). [in English].
Osvitnii portal Vstup.Osvita.ua [Educational portal Vstup.Osvita.ua]. Available at: https://vstup.osvita.ua/r21/ (Accessed 26 Sept. 2021). [in Ukrainian].
Pro zabezpechennia rivnykh prav ta mozhlyvostei dlia zhinok i cholovikiv: Zakon Ukrainy vid 8 veres. 2005 r. №2866-IV [On ensuring equal rights and opportunities for women and men: Law of Ukraine of September 8. 2005 No 2866-IV.]. Official portal of the Verkhovna Rada of Ukraine. Available at: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2866-15#Text (Accessed 26 Sept. 2021). [in Ukrainian].
Rasskazova, O., Onypchenko, O. & Chernetska, Yu. (2016). Diialnist oseredkiv hendernoi osvity VNZ yak umova implementatsii hendernoho komponenta v osvitu: dosvid roboty TsHO KhHPA [Activities of gender education centers of higher education institutions as a condition for the implementation of the gender component in education: the experience of the Center for Gender Education of Municipal Establishment “Kharkiv Humanitarian-Pedagogical Academy”]. “Gender paradigm of educational space”, No. 3, pp. 165–173. [in Ukrainian].
Rasskazova, O. I. & Hryhorenko, V. L. (2015). Genderna sotsialnist osobystosti: strukturnyi analiz [Gender personality of the individual: structural analysis]. “Gender policy of cities: history and modernity”. Kharkiv, pp. 229–230. [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Імена та електронні адреси, які вказуються користувачами сайту цього журналу, будуть використовуватись виключно для виконання внутрішніх технічних завдань цього журналу; вони не будуть поширюватись та передаватись стороннім особам.