СЕНДПЛЕЙ ЯК ЧИННИК ФОРМУВАННЯ ЗДОРОВОГО СПОСОБУ ЖИТТЯ
DOI:
https://doi.org/10.24919/2308-4634.2022.244299Ключові слова:
пісочна терапія, здоровий спосіб життя, здоров’язбережувальна технологія, молодший шкільний вік, навчально-виховний процесАнотація
У статті розкрито інноваційну технологію – пісочну терапію як здоров’язбережувальну технологію для роботи зі здобувачами освіти молодшого шкільного віку в умовах Нової української школи, що забезпечує комфортне психологічно-безпечне середовище, в якому відбувається індивідуально-творчий розвиток дитини. Проаналізовано педагогічні можливості пісочної терапії як методу для розкриття потенціалу розвитку особистості та ефективність її використання в навчально-виховному процесі початкової школи. Виявлено, що пісочна терапія розкриває індивідуальність, гармонізує загальний психоемоційний стан, активізує навчально-пізнавальну діяльність, розвиває образно-логічне мислення, дрібну моторику рук, просторову уяву, сенсорно-перцептивну сферу, комунікативні здібності, кінестетичну чутливість молодших школярів. Для досягнення означених характеристик використовують різновиди методу: малювання на піску, письмо на піску “Пісочна грамота”, малювання кольоровим піском, казка на піску, ігри з піском тощо.
Посилання
Hrechyshkina, A. & Kovalenko, N. (2010). Pisochna psykhoterapiia [Sand psychotherapy]. Teacher’s pallete, 5, pp.10–14. [in Ukranian].
Zinkevich-Yevstigneeva, T. D. & Grabenko, T. M. (2001). Praktikum po kreativnoy terapii [Workshop on creative therapy]. St.Petersburg, pp.149–150. [in Russian].
Endryus, T. (1998). Iskusstvo lecheniya tsvetom [The art of healing with color]. Translation from English. O. Matveeva. Moscov, 36 p. [in Russian].
Miroshnichenko, T. V. (2013). Pidhotovka maibutnikh uchyteliv pochatkovykh klasiv do vykorystannia zasobiv estetoterapii: kompetentnisnyi pidkhid [Preparing future primary school teachers for the use of aesthetic therapy: a competency approach]. Collection of scientific works of Berdyansk State Pedagogical University. Pedagogical sciences, (3), pp.76–82. [in Ukranian].
Ushynskyi, K. D. (1983). Liudyna yak predmet vykhovannia [Man as a subject of education]. Selected pedagogical work, (2), pp.192–471. [in Ukranian].
Shteynkhard, L. (2001). Yungianskaya pesochnaya psikhoterapiya [Jungian sand psychotherapy]. Piter. [in Russian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Імена та електронні адреси, які вказуються користувачами сайту цього журналу, будуть використовуватись виключно для виконання внутрішніх технічних завдань цього журналу; вони не будуть поширюватись та передаватись стороннім особам.