АКТИВІЗАЦІЯ ПІЗНАВАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ УЧНІВ ПОЧАТКОВОЇ ШКОЛИ: АКЦЕНТИ НАУКОВО-ПЕДАГОГІЧНОГО ДИСКУРСУ
DOI:
https://doi.org/10.24919/2308-4634.2021.248322Ключові слова:
психолого-педагогічна наука, науково-педагогічний дискурс, пізнавальна активність, учні початкової школи, вивчення особистостіАнотація
У статті здійснено синтезований репрезентативний аналіз науково-педагогічного дискурсу проблеми формування пізнавальної активності учнів молодших класів. Систематизовано продуктивні ідеї, погляди щодо розробки науково-теоретичних і організаційно-методичних аспектів означеної проблеми. Визначено два пріоритетні наративи її осмислення психолого-педагогічною наукою. Перший акцентує на позитивних змінах, які відбуваються у загальному розвитку учнів молодших класів під впливом розвивального навчання; другий – фокусує на тому, що їхня пізнавальна активність зумовлюється індивідуальністю як стрижневим компонентом психофізіологічного розвитку.
Посилання
Bibik, N. M. (1998). Formuvannia piznavalnykh interesiv molodshykh shkoliariv: monohrafiia [Formation of cognitive interests of junior students]. Kyiv, 199 p. [in Ukrainian].
Vikova i pedahohichna psykholohiia: navchalnyi posibnyk (2008). [Age and pedagogical psychology]. (Ed.). O. V. Skrypchenko, L. V. Volynska, Z. V. Ohorodniichuk. Kyiv, 400 p. [in Ukrainian].
Danylov, M. A. (1961). Vospytanye u shkolnykov samostoiatelnosty y tvorcheskoi aktyvnosty v protsesse obuchenyia [Education of schoolchildren independence and creative activity in the learning process]. Soviet pedagogy, Vol. 8. pp. 32–42. [in Russian].
Derzhavnyi standart pochatkovoi osvity (2018). [State standard of primary education]. Available at: https://www.kmu.gov.ua/ua/npas/pro-zatverdzhennya-derzhavnogo-standartu-pochatkovoyi-osviti [in Ukrainian].
Kolomiiets, A. V. (2014). Osobystisno oriientovane navchannia – shliakh do formuvannia innovatsiinoi osobystosti: metodchnyi posibnyk [Personally oriented learning – a way to form an innovative personality: a guide]. Khmelnytskyi, 98 p. [in Ukrainian].
Komenskyi, Ya. A. (1939). Velykaia dydaktyka [Great didactics]. Moscow, 318 p. Available at: www.twirpx.com. [in Russian].
Lerner, I. Ya. (1991). Dydaktycheskye osnovy poznavatelnoi samostoiatelnosty uchashchykhsia pry yzuchenyy humanitarnykh dystsyplyn [Didactic bases of cognitive independence of students in the study of humanities]. Moscow, 278 p. [in Russian].
Pariichuk, I. (2017). Rozvytok piznavalnoi aktyvnosti uchniv pochatkovykh klasiv na urokakh “Ia u sviti” [Development of cognitive activity of primary school students in the lessons “I am in the world”]. Current issues of preschool and primary education: a collection of scientific papers. Zhytomyr, pp. 134–141. [in Ukrainian].
Pidkasistyiy, P. I. (1972). Samostoyatelnaya deyatelnost uchaschihsya: Didakticheskiy analiz protsessa i strukturyi vosproizvedeniya i tvorchestva [Independent activity of students: Didactic analysis of the process and structure of reproduction and creativity]. Moscow, 183 p. [in Russian].
Savchenko, O. Ya. (1998). Umii vchytysia: navchalnyi posibnyk [Be able to learn: a textbook]. Kyiv, 192 p. [in Ukrainian].
Savchyn, M. V. (2007). Pedahohichna psykholohiia [Pedagogical psychology]. Kyiv, 424 p. [in Ukrainian].
Ushynskyi, K. D. (1974). Іzbrannye pedahohycheskіe sochynenyia [Selected pedagogical works]. Moskva, 1024 p. [in Russian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Імена та електронні адреси, які вказуються користувачами сайту цього журналу, будуть використовуватись виключно для виконання внутрішніх технічних завдань цього журналу; вони не будуть поширюватись та передаватись стороннім особам.