ОСВІТНІЙ ПРОЦЕС У ЛЬВІВСЬКОМУ ДЕРЖАВНОМУ ПЕДАГОГІЧНОМУ ІНСТИТУТІ (1944–1953): ОРГАНІЗАЦІЙНІ ТА ЗМІСТОВІ АСПЕКТИ

Автор(и)

  • Микола Галів
  • Олександра Свйонтик
  • Мирослав Ющишин

DOI:

https://doi.org/10.24919/2308-4634.2021.248327

Ключові слова:

освітній процес, вища педагогічна освіта, Львівський державний педагогічний інститут, повсякдення, педагогічна практика

Анотація

У статті представлено результати дослідження організаційних і змістових аспектів освітньої діяльності Львівського державного педагогічного інституту (далі – ЛДПІ) у 1944–1953 рр. Під час дослідження застосовувалися наукові методи: історико-гентичний, проблемно-хронологічний, історико-типологічний, історико-системний, аналізу й синтезу. Проаналізовано такі аспекти організації освітнього процесу в ЛДПІ: графіки і змістові особливості навчання, студентська самостійна робота, педагогічна практика, виховання студентів. В інституті готували вчителів мови і літератури (української та російської), історії, фізики, математики, природничих дисциплін. Встановлено, що графіки навчального процесу, починаючи з 1944–1945 н.р. переважно не виконувалися. Значною проблемою до кінця 1940-х рр. в роботі всіх факультетів інститут була повна або часткова відсутність нових програм навчальних дисциплін, недостатнє забезпечення підручниками.

Біографії авторів

Микола Галів

доктор педагогічних наук, доцент кафедри історії України Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка

Олександра Свйонтик

кандидат педагогічних наук, доцент кафедри загальної педагогіки та дошкільної освіти Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка

Мирослав Ющишин

здобувач другого (магістерського) рівня вищої освіти Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка

Посилання

Vyshcha shkola URSR. Vyshcha shkola URSR za 50 rokiv Radianskoi vlady: u 2-kh chastynakh. Ch. 1. (1967). [Higher school of the USSR for 50 years of Soviet power: in 2 parts. Part 1]. Kyiv, 396 p. [in Ukrainian].

Gluzman, A. (1997). Tendentsyi razvityia universitetskogo pedagogicheskogo obrazovanyia v Ukraine [Trends in the development of university pedagogical education in Ukraine]. Kiev, 479 p. [in Russian].

Holovko, N. (1987). Vosstanovlenye i razvitie sistemy vysshego i srednego pedagogicheskogo obrazovanyia Ukrainskoi SSR (1943–1950 gg.) [Restoration and development of the system of higher and secondary pedagogical education of the Ukrainian SSR (1943–1950)]. Kiev, 156 p. [in Russian].

Derzhavnyi arkhiv Lvivskoi oblasti (DALO). Fond. R-7: Lvivskyi derzhavnyi pedahohichnyi istytut. Op. 1. Spr. 5. – 52 ark. [State Archives of Lviv Region (SALR). Found R-7: Lviv State Pedagogical Institute. Description 1. Cases 5. – 52 p.]. [in Ukrainian].

DALO. F. R-7. Оp. 1. Spr. 31. – 31 ark. [SALR. F. R-7. D. 1. C. 31. – 31 p.]. [in Ukrainian].

DALO. F. R-7. Оp. 1. Spr. 40. – 41 ark. [SALR. F. R-7. D. 1. C. 40. – 41 p.]. [in Russian].

DALO. F. R-7. Оp. 1. Spr. 51. – 43 ark. [SALR. F. R-7. D. 1. C. 51. – 43 p.]. [in Russian].

DALO. F. R-7. Оp. 1. Spr. 65. – 135 ark. [SALR. F. R-7. D. 1. C. 65. – 135 p.]. [in Russian].

DALO. F. R-7. Оp. 1. Spr. 109. – 97 ark. [SALR. F. R-7. D. 1. C. 109. – 97 p.]. [in Russian].

Kobzareva, T. (1977). Razvitie vysshego zaochnogo pedagogicheskogo obrazovanyia v Ukrainskoi SSR (1928–1975 gg.) [Development of higher correspondence pedagogical education in the Ukrainian SSR (1928–1975)]. Kiev, 122 p. [in Russian].

Kosharnyi, I. (1975). U suziri sotsialistychnoi kultury. Kulturne budivnytstvo u vozziednanykh oblastiakh Ukrainskoi RSR (1939 – 1958 rr.) [In the constellation of socialist culture. Cultural construction in the reunited regions of the Ukrainian SSR (1939 – 1958)]. Lviv, 238 p. [in Ukrainian].

Kulturne zhyttia v Ukraini. (1995). Kulturne zhyttia v Ukraini. Zakhidni zemli. Dokumenty i materialy [Cultural life in Ukraine. Western lands. Documents and materials]. Vol. 1: 1939–1953. Kyiv, 750 p. [in Ukrainian].

Lukianenko, O. (2019). “Naiblyzhchi druzi partii”: kolektyvy pedahohichnykh vyshiv Ukrainy v obrazakh shchodennia 1920-kh – pershoi polovyny 1960-kh rokiv [“The closest friends of the party”: teams of pedagogical institutes of Ukraine in the images of everyday life of the 1920s – first half of the 1960s]. Poltava, 658 p. [in Ukrainian].

Maiboroda, V. (1992). Vyshcha pedahohichna osvita v Ukraini: istoriia, dosvid, uroky (1917–1985 rr.) [Higher pedagogical education in Ukraine: history, experience, lessons (1917–1985)]. Kyiv, 195 p. [in Ukrainian].

Prokopiv, L. (2005). Navchalno-vykhovna robota z obdarovanoiu moloddiu u vyshchykh pedahohichnykh zakladakh Ukrainy (druha polovyna XX st.) [Educational work with gifted youth in higher pedagogical institutions of Ukraine (second half of the XX century)]. Ivano-Frankivsk, 256 p. [in Ukrainian].

Serhiichuk, O. (2002). Vyshcha shkola Ukrainy v umovakh liberalizatsii suspilnoho zhyttia 1953–1964 rr. [Higher School of Ukraine in the conditions of liberalization of public life 1953–1964]. Extended abstract of candidate’s thesis. Kyiv, 17 p. [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-12-23

Номер

Розділ

Статті