БРЕНД ЗАКЛАДУ ЗАГАЛЬНОЇ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ ЯК ПОКАЗНИК ЙОГО КОНКУРЕНТОЗДАТНОСТІ В ОСВІТНЬОМУ ПРОСТОРІ РЕГІОНУ

Автор(и)

  • Інна Червінська
  • Ореста Карпенко

DOI:

https://doi.org/10.24919/2308-4634.2021.248336

Ключові слова:

заклад освіти, бренд, брендинг, інноваційні технології, траєкторія успіху, інноваційна школа

Анотація

Акцентовано увагу на актуальності брендової проблематики, яка зумовлена глобалізаційними процесами розвитку світового співтовариства та інноваційним характером розвитку системи освіти. Сучасний заклад загальної середньої освіти виступає органічною компонентою цього багатогранного і цілісного процесу, що зумовлено нормативними вимогами статуту та технологічністю освітньої діяльності. Процес формування бренду закладу освіти включає різноманітні ефективні прийоми та інноваційні технології, які входять до добре продуманої і чітко спланованої системи стратегічного розвитку закладу загальної середньої освіти, сприяють формуванню та підтримці його позитивного іміджу. Увиразнюється освітній контент поняття “брендинг” як розроблена й апробована в сучасному освітньому просторі технологія, яка характеризується як добре знаною й поширеною технологією створення успіху діяльності закладу освіти. Інноваційна школа як освітній бренд повинна бути конкурентоздатною на ринку освітніх послуг регіону, здійснювати певний вплив на свідомість споживачів / здобувачів освітніх послуг, що сприятиме поміркованому й усвідомленому вибору інноваційного “брендового” закладу освіти.

Біографії авторів

Інна Червінська

доктор педагогічних наук, професор кафедри педагогіки початкової освіти, Прикарпатського національного університету імені Василя Стефаника

Ореста Карпенко

доктор педагогічних наук, професор кафедри загальної педагогіки та дошкільної освіти Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка

Посилання

Zuievska, I. (2016). Kryterii efektyvnosti pozytyvnoho imidzhu shkoly [Criteria for the effectiveness of a positive image of the school]. School Director. Vol. 2 (386). pp. 10–13. [in Ukrainian].

Kotler, F. (2015). Marketing ot A do Ya: 80 kontseptsiy, kotorye dolzhen znat kazhdyy menedzher [A to Z Marketing: 80 concepts that every manager should know]. Moskva, 211 p. [in Russian].

Lobysheva, T. (2008). Razvitie imidzha obrazovatelnykh uslug sredstvami brendinga [Development of the image of educational services by means of branding]. Economics of education. No.3. pp. 58–61. [in Russian].

Makasheva, Z. (2011). Brendynh [Branding]: uchebnoe posobye. Sankt-Peterburh, 288 p. [in Russian].

Marmaza, O. (2009). Vykorystannia potentsiinykh mozhlyvostei imidzholohii v upravlinni zakladamy osvity [Using the potential of imageology in the management of educational institutions]. School management. Vol. 19–21. pp. 55–59. [in Ukrainian].

Chervinska, I. (2020). Sotsiokulturnyi prostir hirskoi shkoly rehionu Ukrainskykh Karpat [Sociocultural space of the mountain school of the Ukrainian Carpathians region]. Monohraf. Ivano-Frankivsk, 380 p. [in Ukrainian].

Esh, F.-R. (2008). Otsenka sovremennykh usloviy upravleniya brendami. Uchet rynochnykh usloviy: obestsenenie produktov i brendov [Assessment of modern conditions of brand management]. Brand management. Vol. 4. pp.198–210. [in Russian].

Iaremchuk, N. & Senytsia, N. (2021). Pedahohichni umovy formuvannia virtualnoho osvitnohoprostoru zakladu vyshchoi osvity [Pedagogical conditions for the formation of a virtual educational space of higher education]. Youth & market. Vol. 7–8 (193–194). pp. 54–58. [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-12-23

Номер

Розділ

Статті