СТАНОВЛЕННЯ ТА РОЗВИТОК ІНКЛЮЗИВНОЇ ОСВІТИ В АВСТРІЇ ТА БЕЛЬГІЇ: ЗАКОНОДАВЧИЙ ТА ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ АСПЕКТИ

Автор(и)

  • Тетяна Логвиненко
  • Мар’яна Клим

DOI:

https://doi.org/10.24919/2308-4634.2021.248342

Ключові слова:

законодавчий аспект, методичний аспект, законодавство, інклюзивна освіта, заклади загальної середньої освіти, Австрія, Бельгія

Анотація

У статті окреслено особливості законодавчої бази та організаційного забезпечення інклюзивної освіти в Австрії і Бельгії. Встановлено, що навчальна діяльність, інтелектуальний та соціальний розвиток дитини з особливими освітніми потребами приносить найкращі результати за умови забезпечення єдності законодавчої та організаційно-методичної основ. З’ясовано, що метою інклюзивної освіти у цих країнах є розвиток та виховання дитини з особливими освітніми потребами в умовах загальних масових шкіл, а першочерговим завданням діяльності інклюзивних освітніх закладів – удосконалення навчально-виховного середовища освітньої установи з урахуванням можливостей дітей з особливими освітніми потребами, що забезпечить створення сприятливого освітнього середовища для всіх учнів.

Біографії авторів

Тетяна Логвиненко

доктор педагогічних наук, професор, завідувач кафедри соціальної педагогіки та корекційної освіти Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка

Мар’яна Клим

кандидат педагогічних наук, доцент кафедри соціальної педагогіки та корекційної освіти Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка

Посилання

Boychuk, Y. & Kazachiner, O. (2018). Analiz zarubizhnoho dosvidu rozvytku inkliuzyvnoi kompetentnosti vchyteliv zahalnoosvitnikh navchalnykh zakladiv [Analysis of foreign experience in the development of inclusive competence of teachers of secondary schools]. New Collegium. No. 1. pp. 62–67. [in Ukrainian].

Volcheliuk, Yu. (2011). Osnovni napriamky sotsialno-pedahohichnoi diialnosti v inkliuzyvnomu osvitnomu prostori (zarubizhnyi dosvid) [The main directions of socio-pedagogical activities in an inclusive educational space (foreign experience)]. Collection of scientific works of the Khmelnytsky Institute of Social Technologies of the University “Ukraine”. Khmelnytsky, no. 3. pp. 6–9. [in Ukrainian].

Zhuravlova, L. (2014). Analiz zarubizhnoho dosvidu z problemy orhanizatsii ta zmistu inkliuzyvnoi osvity [Analysis of foreign experience on the organization and content of inclusive education]. Scientific journal of the M. Drahomanov National Pedagogical University. Ser. 19: Correctional pedagogy and special psychology. Kyiv: Drahomanov NPU Publishing House. Issue. 26. pp. 108–111. [in Ukrainian].

Kavun, Yu. (2015). Peredovyi psykholoho-pedahohichnyi dosvid realizatsii inkliuzyvnoi praktyky v krainakh Yevropy [Advanced psychological and pedagogical experience in implementing inclusive practices in European countries]. Bulletin of the research laboratory “Inclusive Pedagogy”. Uman Pavlo Tychyna State Pedagogical University. Uman, issue I. pp. 168–170. [in Ukrainian].

Kazachiner, O. (2018). Inkliuzyvna osvita v anhlomovnykh krainakh [Inclusive education in English-speaking countries]. Kharkiv, 79 p. [in Ukrainian].

Kolupaieva, A. (2014). Spetsialna osvita v Ukraini ta modernizatsiia osvitnoi haluzi [Special education in Ukraine and modernization of the educational sector]. Special child: education and upbringing: scientific and methodical magazine. Kyiv, no. 3. pp. 7–12. [in Ukrainian].

Gitschthaler, M., Kast, J., Corazza, R. & Schwab, S. (2021). Resources for Inclusive Education in Austria: An Insight Into the Perception of Teachers. Resourcing Inclusive Education (International Perspectives on Inclusive Education. Vol. 15. Emerald Publishing Limited, Bingley. pp. 67–88. [in English].

Mortier, K., Van Hove, G. & De Schauwer, E. (2010). Supports for children with disabilities in regular education classrooms: an account of different perspectives in Flanders. International Journal of Inclusive Education, 14(6). pp. 543–561. [in English].

Rodrigues, F., Campos, S., Chaves, C. & Martins, C. (2015). Family-school Cooperation in the Context of Inclusion of Children with Special Educational Needs. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 171. pp. 309–316. [in English].

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-12-23

Номер

Розділ

Статті