СТАНОВЛЕННЯ ТА РОЗВИТОК ІНКЛЮЗИВНОЇ ОСВІТИ В АВСТРІЇ ТА БЕЛЬГІЇ: ЗАКОНОДАВЧИЙ ТА ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ АСПЕКТИ
DOI:
https://doi.org/10.24919/2308-4634.2021.248342Ключові слова:
законодавчий аспект, методичний аспект, законодавство, інклюзивна освіта, заклади загальної середньої освіти, Австрія, БельгіяАнотація
У статті окреслено особливості законодавчої бази та організаційного забезпечення інклюзивної освіти в Австрії і Бельгії. Встановлено, що навчальна діяльність, інтелектуальний та соціальний розвиток дитини з особливими освітніми потребами приносить найкращі результати за умови забезпечення єдності законодавчої та організаційно-методичної основ. З’ясовано, що метою інклюзивної освіти у цих країнах є розвиток та виховання дитини з особливими освітніми потребами в умовах загальних масових шкіл, а першочерговим завданням діяльності інклюзивних освітніх закладів – удосконалення навчально-виховного середовища освітньої установи з урахуванням можливостей дітей з особливими освітніми потребами, що забезпечить створення сприятливого освітнього середовища для всіх учнів.
Посилання
Boychuk, Y. & Kazachiner, O. (2018). Analiz zarubizhnoho dosvidu rozvytku inkliuzyvnoi kompetentnosti vchyteliv zahalnoosvitnikh navchalnykh zakladiv [Analysis of foreign experience in the development of inclusive competence of teachers of secondary schools]. New Collegium. No. 1. pp. 62–67. [in Ukrainian].
Volcheliuk, Yu. (2011). Osnovni napriamky sotsialno-pedahohichnoi diialnosti v inkliuzyvnomu osvitnomu prostori (zarubizhnyi dosvid) [The main directions of socio-pedagogical activities in an inclusive educational space (foreign experience)]. Collection of scientific works of the Khmelnytsky Institute of Social Technologies of the University “Ukraine”. Khmelnytsky, no. 3. pp. 6–9. [in Ukrainian].
Zhuravlova, L. (2014). Analiz zarubizhnoho dosvidu z problemy orhanizatsii ta zmistu inkliuzyvnoi osvity [Analysis of foreign experience on the organization and content of inclusive education]. Scientific journal of the M. Drahomanov National Pedagogical University. Ser. 19: Correctional pedagogy and special psychology. Kyiv: Drahomanov NPU Publishing House. Issue. 26. pp. 108–111. [in Ukrainian].
Kavun, Yu. (2015). Peredovyi psykholoho-pedahohichnyi dosvid realizatsii inkliuzyvnoi praktyky v krainakh Yevropy [Advanced psychological and pedagogical experience in implementing inclusive practices in European countries]. Bulletin of the research laboratory “Inclusive Pedagogy”. Uman Pavlo Tychyna State Pedagogical University. Uman, issue I. pp. 168–170. [in Ukrainian].
Kazachiner, O. (2018). Inkliuzyvna osvita v anhlomovnykh krainakh [Inclusive education in English-speaking countries]. Kharkiv, 79 p. [in Ukrainian].
Kolupaieva, A. (2014). Spetsialna osvita v Ukraini ta modernizatsiia osvitnoi haluzi [Special education in Ukraine and modernization of the educational sector]. Special child: education and upbringing: scientific and methodical magazine. Kyiv, no. 3. pp. 7–12. [in Ukrainian].
Gitschthaler, M., Kast, J., Corazza, R. & Schwab, S. (2021). Resources for Inclusive Education in Austria: An Insight Into the Perception of Teachers. Resourcing Inclusive Education (International Perspectives on Inclusive Education. Vol. 15. Emerald Publishing Limited, Bingley. pp. 67–88. [in English].
Mortier, K., Van Hove, G. & De Schauwer, E. (2010). Supports for children with disabilities in regular education classrooms: an account of different perspectives in Flanders. International Journal of Inclusive Education, 14(6). pp. 543–561. [in English].
Rodrigues, F., Campos, S., Chaves, C. & Martins, C. (2015). Family-school Cooperation in the Context of Inclusion of Children with Special Educational Needs. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 171. pp. 309–316. [in English].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Імена та електронні адреси, які вказуються користувачами сайту цього журналу, будуть використовуватись виключно для виконання внутрішніх технічних завдань цього журналу; вони не будуть поширюватись та передаватись стороннім особам.