РОЗВИТОК НАЦІОНАЛЬНО-МОВНОЇ ОСОБИСТОСТІ УЧНЯ ПОЧАТКОВОЇ ШКОЛИ У ВИМІРІ НОВІТНЬОГО ЕТАПУ РОЗБУДОВИ УКРАЇНСЬКОЇ ОСВІТИ
DOI:
https://doi.org/10.24919/2308-4634.2021.248346Ключові слова:
національно-мовна особистість, учень початкової школи, навчання української мови, екологія мови, мовна освітаАнотація
У статті проаналізовано поняття “національно-мовна особистість”, визначено основні його складники; розкрито умови розвитку національно-мовної особистості учня початкової школи; розглянуто ключові завдання, які висвітлені в основних документах про школу та мовну освіту щодо виховання учня як патріота й громадянина; проаналізовано підручниковий фонд з української мови (навчання грамоти, у першому класі); обґрунтовано концептуальні засади розвитку національно-мовної особистості учня початкової школи (авторську програму); окреслено напрями її реалізації за умов розвитку Нової української школи.
Посилання
Bilavych, H. (2016). Avtorska shkola “TRYVITA”: dosvid vykhovannia natsionalno-movnoi osobystosti molodshoho shkoliara [Author’s school “TRIVITA”: the experience of educating the national-linguistic personality of a junior student]. Ivano-Frankivsk, 198 р. [in Ukrainian].
Biliaiev, O., & Skurativskyi, L. Kontseptsiia navchannia derzhavnoi movy v shkolakh Ukrainy [The concept of teaching the state language in schools of Ukraine]. Dyvoslovo, No. 1, pp. 16–19. [in Ukrainian].
Bolshakova, I., & Prystinska, M. (2018). Ukrainska mova. Bukvar : pidruch. dlia 1 kl. zakl. zahal. sered. osvity (u 2-kh ch.) [Ukrainian language. Primer: textbook. for 1 class. lock total. among. education (in 2 parts)]. Part. 1. Kharkiv, 80 р.; Bolshakova I., & Prystinska, M. (2018). Ukrainska mova. Bukvar : pidruch. dlia 1 kl. zakl. zahal. sered. osvity (u 2-kh ch.) [Ukrainian language. Primer: textbook. for 1 class. lock total. among. education (in 2 parts)]. Part. 2. Kharkiv, 80 р. [in Ukrainian].
Yermolenko, S. (2007). Mova i ukrainoznavchyi svitohliad [Language and Ukrainian worldview]. Kyiv, рр. 318–360. [in Ukrainian].
Kalyta, N. (2019). Formuvannia osnov natsionalno-patriotychnoho vykhovannia v uchniv pochatkovoi shkoly [The formation of bases of national patriotic educationof primary school pupils].Youth & market, No. 10, pp. 30–34. [in Ukrainian].
Pro Natsionalnu doktrynu rozvytku osvity: Ukaz Prezydenta Ukrainy vid 17 kvit. 2002 No. 347/2002 (2004). [On the National Doctrine of Educational Development: Presidential Decree of 17/04. 2002. р. No 347/2002]. Legislative acts of Ukraine on education: as of April 1.2004 Verkhov. Council of Ukraine, Committee on Science and Education. Kyiv, pp. 279–294. [in Ukrainian].
Nova ukrainska shkola [New Ukrainian school]. Available at: https://mon.gov.ua/storage/app/media/zagalna%20serednya [in Ukrainian].
Oliiar, M. P. (2015). Teoriia i praktyka formuvannia komunikatyvno-stratehichnoi kompetentnosti maibutnikh uchyteliv pochatkovykh klasiv [Theory and practice of forming communicative-strategic competence of future primary school teachers]. Ivano-Frankivsk, 475 р. [in Ukrainian].
Symonenko, T. (2000). Shliakhy i zasoby formuvannia natsionalno-movnoi osobystosti v shkoli [Ways and means of forming a national-language personality in school]. Ukrainian language and literature at school, No. 1, pp. 8–10. [in Ukrainian].
Stelmakhovych, M. (1993). Etnopedahohichni osnovy metodyky ukrainskoi movy [Ethnopedagogical bases of Ukrainian language methodology]. Ukrainian language and literature at school, No. 5–6, рр. 19–23. [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Імена та електронні адреси, які вказуються користувачами сайту цього журналу, будуть використовуватись виключно для виконання внутрішніх технічних завдань цього журналу; вони не будуть поширюватись та передаватись стороннім особам.