ПРОБЛЕМА ПОСЛІДОВНОСТІ ВИВЧЕННЯ ПРОГРАМУВАННЯ
DOI:
https://doi.org/10.24919/2308-4634.2021.248349Ключові слова:
алгоритмізація, блокове програмування, ігровий підхід, інформатика, мови програмування високого рівня, послідовність вивчення програмування, програмний продукт, школяріАнотація
У статті, розглядаючи проблему послідовності вивчення програмування, запропоновано MIT App Inventor як перехідну ланку між вивченням Scratch та мов програмування високого рівня (на сьогодні це програмне середовище практично не вивчається в Україні, хоча деякі спеціалізовані школи вже звернули на нього увагу). При переході до вивчення мов програмування високого рівня після блокового програмування запропоновано використовувати ігровий підхід до розробки програм, що забезпечить послідовність навчання та взаємозв’язок із вивченим раніше матеріалом.
Посилання
Goryelov, V. О. & Sala, D. (2017). Heimifikatsiia navchannia [Gamification of Education]. Proceedings of the Conference “Information technology and computer modeling”, Ivano-Frankivsk, 23–28 May 2017. Ivano-Frankivsk, pp. 136–139. Available at: http://lib.pnu.edu.ua:8080/bitstream/123456789/4708/1/Goryelov.pdf [in Ukrainian].
Dudka, O., Vlasiі, O., & Mаhometa, N. (2018). Realizatsiia kompetentnisnoho pidkhodu do vyvchennia prohramuvannia na Scratch [Implementation of the competence-based approach to learning programming on Scracth]. Open educational e-environment of modern University, No. 5, pp. 88–96. [in Ukrainian].
IT-School. Chе. Navishcho vchyty ditei prohramuvanniu? [Why teach children programming? Available at: http://itschool.ck.ua/navishho-vchyty-ditej-programuvannyu.html [in Ukrainian].
Ishcheriakov, S. (2017). Navchannia prohramuvanniu: zavdannia shkoly chy universytetu? [Learning programming: the task of school or university?]. Educational policy. Portal of public experts. Available at: http://osvita.ua/school/54063/ (accessed 02 Oct. 2021). [in Ukrainian].
Livenets, M. A., & Yarmakhov, B. B. (2016). Programmirovanie mobilnykh prilozheniy v MIT App Inventor. Praktikum [Programming of mobile applications in MIT App Inventor. Workshop]. Available at: http://www.mkpochtoi.ru/AppInventor_rus.pdf [in Ukrainian].
Proektno-orientirovannoe programmirovanie na S++ [Project-oriented programming on С++]. Available at: http://projectlis.blogspot.com/p/1.html [in Russian].
Semenykhina, O. V., & Rudenko, Yu. O. (2018). Problemy navchannia prohramuvaty uchniv starshykh klasiv ta shliakhy yikh podolannia [Problems of educating to programming of students and way of their overcoming]. Information Technologies and Learning Tools. Vol. 66, No. 4. pp. 54–64. [in Ukrainian].
App Inventor Java Bridge. Available at: http://www.appinventor.org/jbridge. [in English].
Create Your Own Native Apps With No-Code. Available at: https://thunkable.com [in English].
Gomez Zermeсo, M. G. & Dayane Blanco, M. (2020). Development of Significant Learning through Scratch Programming Logic of Secondary School Students. The International Journal of Technologies in Learning. 27 (2). рр. 21–36. [in English].
Introduction to Creative Learning. Learning Creative Learning. Available at: https://lcl.media.mit.edu/ [in English].
OLPC: Learning happens everywhere. Available at: https://laptop.org/ [in English].
Rose, P. S., & Habgood MPJ, Jay, T. (2020). Designing a Programming Game to Improve Children’s Procedural Abstraction Skills in Scratch. Journal of Educational Computing Research, 58(7). рр. 1372–1411. [in English].
StatCounter: Mobile Operating System Market Share Ukraine. Available at: https://gs.statcounter.com/os-market-share/mobile/ukraine [in English].
Try Blockly. Available at: https://developers.google.com/blockly/ [in English].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Імена та електронні адреси, які вказуються користувачами сайту цього журналу, будуть використовуватись виключно для виконання внутрішніх технічних завдань цього журналу; вони не будуть поширюватись та передаватись стороннім особам.