ПРОБЛЕМА ПОСЛІДОВНОСТІ ВИВЧЕННЯ ПРОГРАМУВАННЯ

Автор(и)

  • Олеся Власій
  • Іван Яремій
  • Марія Винничук

DOI:

https://doi.org/10.24919/2308-4634.2021.248349

Ключові слова:

алгоритмізація, блокове програмування, ігровий підхід, інформатика, мови програмування високого рівня, послідовність вивчення програмування, програмний продукт, школярі

Анотація

У статті, розглядаючи проблему послідовності вивчення програмування, запропоновано MIT App Inventor як перехідну ланку між вивченням Scratch та мов програмування високого рівня (на сьогодні це програмне середовище практично не вивчається в Україні, хоча деякі спеціалізовані школи вже звернули на нього увагу). При переході до вивчення мов програмування високого рівня після блокового програмування запропоновано використовувати ігровий підхід до розробки програм, що забезпечить послідовність навчання та взаємозв’язок із вивченим раніше матеріалом.

Біографії авторів

Олеся Власій

кандидат технічних наук, доцент, доцент кафедри математики та інформатики і методики навчання, Прикарпатського національного університету імені Василя Стефаника

Іван Яремій

доктор фізико-математичних наук, професор, заступник декана фізико-технічного факультету з наукової роботи, Прикарпатського національного університету імені Василя Стефаника

Марія Винничук

магістрантка спеціальності “Середня освіта (Інформатика)”, Прикарпатського національного університету імені Василя Стефаника

Посилання

Goryelov, V. О. & Sala, D. (2017). Heimifikatsiia navchannia [Gamification of Education]. Proceedings of the Conference “Information technology and computer modeling”, Ivano-Frankivsk, 23–28 May 2017. Ivano-Frankivsk, pp. 136–139. Available at: http://lib.pnu.edu.ua:8080/bitstream/123456789/4708/1/Goryelov.pdf [in Ukrainian].

Dudka, O., Vlasiі, O., & Mаhometa, N. (2018). Realizatsiia kompetentnisnoho pidkhodu do vyvchennia prohramuvannia na Scratch [Implementation of the competence-based approach to learning programming on Scracth]. Open educational e-environment of modern University, No. 5, pp. 88–96. [in Ukrainian].

IT-School. Chе. Navishcho vchyty ditei prohramuvanniu? [Why teach children programming? Available at: http://itschool.ck.ua/navishho-vchyty-ditej-programuvannyu.html [in Ukrainian].

Ishcheriakov, S. (2017). Navchannia prohramuvanniu: zavdannia shkoly chy universytetu? [Learning programming: the task of school or university?]. Educational policy. Portal of public experts. Available at: http://osvita.ua/school/54063/ (accessed 02 Oct. 2021). [in Ukrainian].

Livenets, M. A., & Yarmakhov, B. B. (2016). Programmirovanie mobilnykh prilozheniy v MIT App Inventor. Praktikum [Programming of mobile applications in MIT App Inventor. Workshop]. Available at: http://www.mkpochtoi.ru/AppInventor_rus.pdf [in Ukrainian].

Proektno-orientirovannoe programmirovanie na S++ [Project-oriented programming on С++]. Available at: http://projectlis.blogspot.com/p/1.html [in Russian].

Semenykhina, O. V., & Rudenko, Yu. O. (2018). Problemy navchannia prohramuvaty uchniv starshykh klasiv ta shliakhy yikh podolannia [Problems of educating to programming of students and way of their overcoming]. Information Technologies and Learning Tools. Vol. 66, No. 4. pp. 54–64. [in Ukrainian].

App Inventor Java Bridge. Available at: http://www.appinventor.org/jbridge. [in English].

Create Your Own Native Apps With No-Code. Available at: https://thunkable.com [in English].

Gomez Zermeсo, M. G. & Dayane Blanco, M. (2020). Development of Significant Learning through Scratch Programming Logic of Secondary School Students. The International Journal of Technologies in Learning. 27 (2). рр. 21–36. [in English].

Introduction to Creative Learning. Learning Creative Learning. Available at: https://lcl.media.mit.edu/ [in English].

OLPC: Learning happens everywhere. Available at: https://laptop.org/ [in English].

Rose, P. S., & Habgood MPJ, Jay, T. (2020). Designing a Programming Game to Improve Children’s Procedural Abstraction Skills in Scratch. Journal of Educational Computing Research, 58(7). рр. 1372–1411. [in English].

StatCounter: Mobile Operating System Market Share Ukraine. Available at: https://gs.statcounter.com/os-market-share/mobile/ukraine [in English].

Try Blockly. Available at: https://developers.google.com/blockly/ [in English].

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-12-23

Номер

Розділ

Статті