ПОЛІЛІНГВАЛЬНЕ І ПОЛІКУЛЬТУРНЕ ОСВІТНЄ СЕРЕДОВИЩЕ СУЧАСНОГО ЗВО ЯК УМОВА ВИХОВАННЯ ПОЛІКУЛЬТУРНОСТІ МАЙБУТНІХ ВИКЛАДАЧІВ ІНОЗЕМНИХ МОВ

Автор(и)

  • Оксана Чайка

DOI:

https://doi.org/10.24919/2308-4634.2021.248537

Ключові слова:

полікультурність, мультикультурність, виховання полікультурності, фахові мови (мова для спеціальних цілей), майбутні викладачі фахових мов, викладання іноземної мови, освітнє середовище, методологія

Анотація

У статті досліджуються питання, присвячені вивченню полікультурності / мультикультурності та полілінгвальності як в Україні, так і у цілому світі. Відзначається проблематика поєднання лінгвістичної, психологічної та педагогічної складових щодо висвітлення понять “середовище”, “освітнє середовище”, “полілінгвальне середовище” та “полі / багатокультурне середовище” як нерозривне ціле. З цієї точки зору, розуміння “полілінгвального освітнього середовища” та “полі- / мультикультурного освітнього середовища” в їхній комбінаційній складності може слугувати хорошим ґрунтом для встановлення підвищених стандартів і цінностей вищої освіти у світлі міжкультурної комунікації, розширення педагогічних кругозорів у вищій школі, особливо коли мова йде про викладання іноземної мови та навчання / вивчення мов для спеціальних цілей (фахових мов, мов за професійним спрямуванням), зокрема, у багатонаціональних класах у вищій школі.

Біографія автора

Оксана Чайка

кандидат філологічних наук, доцент, доцент кафедри іноземної філології і перекладу, Національного університету біоресурсів і природокористування України

Посилання

Amelina, S., & Tarasenko, R. (2018). The essence of the stages of forming the information competence of the translator. Information technologies and learning tools, Vol. 67 (5), pp.44–55. [in English].

Bernaus, M., Furlong, A., Jonckheere, S., Kervran, M. (2011). Plurilingualism and pluriculturalism in content-based teaching: A training kit. Strasbourg: Council of Europe Publishing. [in English].

Bhatia, Tej K., & William, C. Ritchie (eds.) (2013). The Handbook of Bilingualism and Multilingualism. Oxford, UK: Wiley-Blackwell.[in English].

Horchakova, O.A. (2011). Sotsialno-psykholohichni mekhanizmy upravlinnya polikulturnym osvitnim seredovyshchem vyshchoho navchalnoho zakladu [Socio-psychological mechanisms of management of multicultural educational environment of higher education institution]. Bulletin of Prykarpattya University. University. Series: Pedagogy. Ivano-Frankivsk, Vol. 38, pp.41–45. [in Ukrainian].

Hutchinson, L. (2003). Educational environment. BMJ. [in English].

Lizzio, A., Wilson, K., & Simons, R. (2002). University students’ perceptions of the learning environment and academic outcomes: Implications for theory and practice. Stud Higher Educ., pp.27–52. [in English].

Longman Dictionary of English Language and Culture (2005). Barcelona: Pearson Education Limited.[in English].

Luka, I. (2021). Developing Adult Learners’ 21st Century Skills in Culture-Based Multilingual Blended-Learning Course. Proceedings of LEIC conference, Intercultural Education and Research Section, pp. 52–53.[in English].

New Webster’s Dictionary and Thesaurus of the English Language (2003). The United States of America: Lexicon Publications, Inc. [in English].

O’Halloran, K. (2014). Counter-discourse corpora, ethical subjectivity and critique of argument. Journal of Language and Politics, Vol. 13 (4), pp.781–813. [in English].

Okal, Benard Odoyo. (2014). Benefits of Multilingualism in Education. Universal Journal of Educational Research, Vol. 2 (3), pp.223–229.[in English].

Rohanova, M.V. (2006). Vykhovnyy sotsiokulturnyy prostir universytetu yak pedahohichna problema [Educational socio-cultural space of the university as a pedagogical problem]. Bulletin of Kyiv International University. Pedagogical Sciences Series. Vol. 8, 282–294.[in Ukrainian].

Shevchenko, H. (2010). Dukhovnist i tsinnosti zhyttya [Spirituality and values of life]. Spirituality of personality: methodology, theory, practice. Vol. 5, pp. 3 – 15. [in Ukrainian].

Shynkaruk, V. (2007). Osnovni napryamy modernizatsiyi struktury vyshchoyi osvity Ukrayiny [The main directions of modernization of the structure of higher education in Ukraine]. High school, Vol. 5, pp.3–17. [in Ukrainian].

Whittle, S.R., Whelan, B., & Murdoch-Eaton, D.G. (2007). DREAM and beyond; studies of the educational environment as a means for its enhancement. Educ Health (Abingdon).[in English].

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-12-23

Номер

Розділ

Статті