ФОРМУВАННЯ МАТЕМАТИЧНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ УЧНІВ ПОЧАТКОВОЇ ШКОЛИ ЯК ПЕДАГОГІЧНА ТА ОСВІТНЯ ПРОБЛЕМА

Автор(и)

  • Олег Довгий

DOI:

https://doi.org/10.24919/2308-4634.2021.248543

Ключові слова:

математична компетентність, інтерес до математики, учні початкової школи, математичні завдання, розвивальне навчання

Анотація

Стаття присвячена проблемі формування математичної компетентності учнів початкової школи. У міжнародних рекомендаціях (за даними тестувань PIZA, TIMSS, PIRLS) наголошено на необхідності підвищити якість математичної освіти, навчати школярів застосовувати знання у життєвих ситуаціях. У зв’язку з цим формування математичної компетентності необхідно здійснювати з першого року навчання дитини в школі. Не випадково 2020–2021 навчальний рік в Україні оголошено Роком математичної освіти. Перед початковою школою стоїть завдання – створити всі умови для розвивального навчання, що модернізує зміст початкової математичної освіти. Зроблено висновок, що виникнення інтересу до математики в учнів початкових класів, що є чинником формування їхньої математичної компетентності, залежить і від методики її викладання.

Біографія автора

Олег Довгий

кандидат фізико-математичних наук, доцент, доцент кафедри педагогіки початкової освіти Прикарпатського національного університету імені Василя Стефаника

Посилання

Bazova navchalna prohrama dlia uchniv 1 – 4 klasiv zahalnoosvitnikh navchalnykh zakladiv [Basic curriculum for students 1 – 4 classes of secondary schools]. Available at: http://www.mon.gov.ua/gr/pr/matemat.doc [in Ukrainian].

Bohdanovych, M.V., Budna, N. O. & Lyshenko, H. P. (2004). Urok matematyky v pochatkovii shkoli : navch. рosib [Mathematics lesson in primary school: textbook. way]. Ternopil, 208 р. [in Ukrainian].

Derzhavnyi standart pochatkovoi zahalnoi osvity [State standard of primary general education]. Available at: http://osvita.ua/legislation/Ser_osv/17911/ [in Ukrainian].

Dovhyi, O. (2019). Samostiina robota z matematyky dlia maibutnikh uchyteliv pochatkovykh klasiv yak umova yikhnoho profesiinoho zrostannia [Independent work on mathematics as a condition of professional growth of future primary school teachers]. Youth & market. No.12 (179). рр. 70–74. [in Ukrainian].

Koval, L. V. & Skvortsova, S. O. (2011). Metodyka navchannia matematyky: teoriia i praktyka: pidruchnyk dlia studentiv za spetsialnistiu 6.010100 “Pochatkove navchannia”, osvitno-kvalifikatsiinoho rivnia “bakalavr” [Methods of teaching mathematics: theory and practice: Textbook for students majoring in 6.010100 “Primary Education”, educational qualification level “Bachelor”]. Kharkiv, 414 р. [in Ukrainian].

Navchalna prohrama z matematyky dlia pochatkovykh klasiv zahalnoosvitnikh shkil (1–4 klas) [Curriculum in mathematics for primary grades of secondary schools (grades 1–4)]. Available at: https://mon.gov.ua › osvita [in Ukrainian].

Nova ukrainska shkola [New Ukrainian school]. Available at: https://mon.gov.ua/storage/app/media/zagalna%20serednya/nova-ukrainska-shkola-compressed.pdf [in Ukrainian].

Romanyshyn, R. (2020). Formuvannia obchysliuvalnykh navychok v uchniv pochatkovoi shkoly v umovakh netradytsiinykh tekhnolohii navchannia [Formation of computational skills in primary school students in terms of non-traditional learning technologies]. Youth & market. No. 6(185). рр. 72–79. [in Ukrainian].

Uriad zatverdyv plan roku matematychnoi osvity [The government has approved a plan for the year of mathematics education]. Available at: ww.kmu.gov.ua/npas/pro-zatverdzhennya-planu-zahodiv-shchodo [in Ukrainian].

PISA: matematychna hramotnist (2018). [PISA: mathematical literacy]. (Ed.). T. S. Vakulenko, V. P. Horokh, S. V. Lomakovych, V. M. Tereshchenko; translation K. Ye. Shumova. Kyiv, 60 p. [in Ukrainian].

OECD. (2019). PISA 2018 Results (Volume I): What Students Know and Can Do, PISA, OECD Publishing, Paris, 352 р. Available at: https://doi.org/10.1787/5f07c754-en. [in English].

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-12-23

Номер

Розділ

Статті