ФОРМУВАННЯ ЕЛЕМЕНТАРНИХ МАТЕМАТИЧНИХ УЯВЛЕНЬ У ДІТЕЙ ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ ШЛЯХОМ ВИКОРИСТАННЯ ЛОГІЧНИХ БЛОКІВ З. ДЬЄНЕША

Автор(и)

  • Валентина Вертугіна
  • Тетяна Гурманчук

DOI:

https://doi.org/10.24919/2308-4634.2021.248804

Ключові слова:

розвиток елементарних математичних уявлень, логічні блоки З. Дьєнеша, технологія навчання, дидактичний матеріал

Анотація

Стаття присвячена питанню розвитку елементарних математичних уявлень у дітей дошкільного віку. Показано, як впливає використання дидактичного матеріалу – блоків З. Дьєнеша на математичний розвиток дітей дошкільного віку, їх самостійність і творчість. Одним із освітніх напрямів Базового компонента дошкільної освіти є “Дитина в сенсорно-пізнавальному просторі”, який передбачає формування сенсорно-пізнавальної, логіко-математичної та дослідницької компетентності дитини. У зв’язку з цим у статті описуються педагогічні умови формування елементарних математичних уявлень дітей дошкільного віку. До змісту статті включено опис результатів дослідження, спрямованого на реалізацію зазначених педагогічних умов з використанням блоків З. Дьєнеша, показано, що цілеспрямоване і організоване використання різноманітних дидактичних засобів педагогами закладів дошкільної освіти впливає не тільки на математичний розвиток дітей дошкільного віку, а й на їх розумовий розвиток загалом.

Біографії авторів

Валентина Вертугіна

кандидат педагогічних наук, старший викладач кафедри дошкільної освіти Київського університету імені Бориса Грінченка

Тетяна Гурманчук

студентка 6-го курсу магістратури, спеціальності “Дошкільна освіта” Київського університету імені Бориса Грінченка

Посилання

Bazovyi komponent doshkilnoi osvity (Derzhavnyi standart doshkilnoi osvity) (2021). [Basic component of preschool education (State standard of preschool education)]. New edition. p. 37. [in Ukrainian].

Holota, N.M. (2018). Dovkillia yak zasib piznannia dytynoiu doshkilnoho viku prostoru ta chasu [Environment as a means of cognition of space and time by a preschool child]. Scientific journal of NPU named after Mykhaylo Drahomanov: Series 17. Theory and practice of teaching and education (29), pp.45–51. [in Ukrainian].

Hrama, H. H. (2010). Pidhotovka maibutnikh vykhovateliv do formuvannia elementarnykh matematychnykh uiavlen u doshkilnykiv [Preparation of future educators for the formation of elementary mathematical concepts in preschoolers]. Candidate’s thesis. Odesa, 76 p. [in Ukrainian].

Kovalenko, O.V. (2016). Indyvidualnyi pidkhid do formuvannia lohiko-matematychnoi kompetentnosti doshkilnykiv [Individual approach to the formation of logical and mathematical competence of preschoolers]. Educator-methodologist of preschool institution. No.5. pp. 44–47. [in Ukrainian].

Mamon, V. H., Yablonska, I. Ya. & Polovets, A. L. (2009). Rozvytok lohikomatematychnoi kompetentnosti doshkilnykiv za dopomohoiu palychok Kiuzenera ta blokiv Dienesha [Development of logical and mathematical competence of preschoolers with the help of Kusener sticks and Dienes blocks]. Preschool educational institution. No.3. pp. 21–27. [in Ukrainian].

Mytnyk, O. & Zadniprianets, S. (2016). Rozvyvaiemo myslennia: bloky Dienesha [Developing thinking: Dienes blocks]. Preschool education. No.10. pp. 4–7. [in Ukrainian].

Naumenko, A. V. (2020). Formuvannia elementarnykh matematychnykh uiavlen u ditei starshoho doshkilnoho viku zasobamy problemnykh sytuatsii [Formation of elementary mathematical concepts in children of senior preschool age by means of problem situations]. Communication skills in art and vocational education. Collection of scientific works. p. 86. [in Ukrainian].

Iaseniuk, S. & Kotnenko, A. (2010). Bloky Dienesha dlia lohiko-matematychnoho rozvytku ditei [Dienes blocks for logical and mathematical development of children]. Educator-methodologist of preschool institution. No.5. pp. 59–64. [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-12-23

Номер

Розділ

Статті