СТРУКТУРА МИСТЕЦЬКОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНЬОГО ВЧИТЕЛЯ ПОЧАТКОВИХ КЛАСІВ

Автор(и)

  • Роксолана Шпіца
  • Інна Федів

DOI:

https://doi.org/10.24919/2308-4634.2021.248810

Ключові слова:

компетентність, мистецька компетентність, початкова освіта, вчитель 1–4 класів, НУШ

Анотація

У статті розглянуто й окреслено наукову проблематику мистецької компетентності майбутнього вчителя початкових класів. Уточнено сутність поняття на перетині дефініцій “компетентність” та “компетенція”. Означено тлумачення ключових та дотичних категорій у педагогічній літературі, їх зміст і структуру. Спираючись на науково-педагогічні джерела, встановлено недостатню розробленість структури мистецької компетентності майбутнього вчителя. Відтак, висвітлено зміст і структуру означеного поняття. З’ясовано, що наукового обґрунтування потребують педагогічні умови, методи та прийоми формування мистецької компетентності майбутнього педагога.

Біографії авторів

Роксолана Шпіца

кандидат педагогічних наук, старший викладач кафедри початкової освіти Київського університету імені Бориса Грінченка

Інна Федів

магістрантка Київського університету імені Бориса Грінченка

Посилання

Bilostotska, O. V. (2019). Komponenty ta kryterii profesiinoi kompetentnosti maibutnoho vykladacha muzychnoho mystetstva [Components and criteria of professional competence of a future music teacher]. Black Sea Research Institute of Economy and Innovation. Odessa, no.18. pp. 74–78. [in Ukrainian].

Bondarenko, T. S (2012). Vyznachennia zmistu, struktury ta etapiv formuvannia metodychnoi kompetentnosti u maibutnikh uchyteliv biolohii [Determining the content, structure and stages of formation of methodological competence in future biology teachers]. Problems of modern teacher training. Uman, no. 5(2). pp. 150–155. [in Ukrainian].

Holovan, M.S. (2012). Kompetentsiia ta kompetentnist: porivnialnyi analiz poniat [Competence and competence: a comparative analysis of concepts]. “Pedagogical sciences: theory, history, innovative technologies”. Sumy, no. 8. pp 224–233. [in Ukrainian].

Zakon Ukrainy “Pro vyshchu osvitu” (2014). [Law of Ukraine “On Higher Education”]. Information of the Verkhovna Rada. No. 37–38. Available at: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1556-18#Text (аccessed 13 June 2021). [in Ukrainian].

Zimnyaya, I.A. (2004). Klyuchevye kompetentnosti kak rezultativnaya tselevaya osnova kompetentnostnogo podkhoda v obrazovanii [Key competencies as an effective target basis for a competency-based approach in education]. Research Center for the Problems of the Quality of Training of Specialists. Moscow, p. 42. Available at: www.rc.edu.ru [in Russian].

Masol, L.M. (2016). Zahalna mystetska osvita : teoriia i praktyka [General art education: theory and practice]. Kyiv, p. 432. [in Ukrainian].

Oleksiuk, O. M. (2013). Muzychna pedahohika [Music pedagogy]. Textbook. Borys Grinchenko Kyiv University, Kyiv, р. 248. [in Ukrainian].

Rosul, T. I. (2021). Formuvannia “4K” – kompetentsii maibutnikh vchyteliv pochatkovykh klasiv zasobamy opernoho mystetstva [Formation of “4K” – the competencies of future primary school teachers by means of oper]. “Youth and market”. Monthly scientific pedagogical journal. Drogobych, №5–6 (191–192). pp. 83 – 88. [in Ukrainian].

Standart vyshchoi osvity Ukrainy stupenia bakalavra,spetsialnosti 013 “Pochatkova osvita” (2021). [Standard of higher education of Ukraine bachelor’s degree, specialty 013 “Primary education”]. Available at: https://mon.gov.ua/ua/osvita/visha-osvita/naukovo-metodichna-rada-ministerstva-osviti-i-nauki-ukrayini/zatverdzheni-standarti-vishoyi-osviti (аccessed 08 June 2021) [in Ukrainian].

Khutorskoy, A.V. (2003). Klyuchevye kompetentsii kak komponent lichnostno-orientirovannoy paradigmy obrazovaniya [Key competencies as a component of a student-centered education paradigm]. Public education, Moscow, no. 2 pp. 58–64. [in Russian].

Sherstiuk, L.V. (2017). Sutnist ta struktura metodychnoi kompetentnosti maibutnoho vykladacha-filoloha [The essence and structure of methodological competence of the future teacher-philologist]. Bulletin of the T.H. Shevchenko National University “Chernihiv Colehium”, Chernihiv, no. 142. pp. 220–224. Available at: http://nbuv.gov.ua/UJRN/VchdpuP_2017_142_50 (аccessed 07 July. 2020) [in Ukrainian].

Shmyhol, I. A. (2011). Sutnist ta struktura profesiinoi kompetentnosti pedahoha [The essence and structure of professional competence of a teacher]. Problems of modern teacher training. Uman, no. 4. рр. 197–204. Available at: http://nbuv.gov.ua/UJRN/ppsv_2011_4(1)__32 (аccessed 13 August. 2020) [in Ukrainian].

Shpitsa, R. I. (2013). Katehoriia “kompetentnist” yak naukova problema pedahohichnoi osvity [Rank “competence” as a scientific problem of pedagogical education]. Scientific Journal of National Pedagogical Dragomanov University, Series 14. Theory and methods of art education: a collection of scientific papers, Kyiv, no. 14. pp.49–54, [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-12-23

Номер

Розділ

Статті