ГЛОБАЛІЗАЦІЯ ТА ІНТЕГРАЦІЯ ОСВІТИ УКРАЇНИ ЯК ІНДИКАТОРИ ЇЇ ОПТИМІЗАЦІЇ І РОЗВИТКУ

Автор(и)

  • Валентина Бодак
  • Тетяна Пантюк
  • Микола Пантюк
  • Ірина Гамерська

DOI:

https://doi.org/10.24919/2308-4634.2021.252820

Ключові слова:

освіта, Україна, глобалізація, інтеграція, світовий освітній простір, освітні інституції, школа, особистість

Анотація

Реформування системи вищої освіти України, її вихід на новий сучасний світовий рівень, оновлення змісту, форм і методів навчання, примноження інтелектуального потенціалу суспільства, а також гармонійний розвиток національних науково-освітніх традицій є стратегічними напрямами безупинного процесу інтеграції України в глобалізовану систему загальноєвропейської освіти.

Інтеграція у європейське і світове освітнє співтовариство дасть змогу Україні набути статусу розвинутої держави, а українцям досягнути такого рівня національного благополуччя, який відповідатиме світовим стандартам. Будучи могутнім чинником розвитку духовної культури українського народу, освіта, як ніщо інше, забезпечить фундаментальну наукову, загальнокультурну та професійну підготовку особистості, формуючи інтелектуальний потенціал нації.

Біографії авторів

Валентина Бодак

доктор філософських наук, професор кафедри філософії імені Валерія Скотного, ректор Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка

Тетяна Пантюк

доктор педагогічних наук, професор кафедри загальної педагогіки та дошкільної освіти Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка

Микола Пантюк

доктор педагогічних наук, професор, проректор з наукової роботи Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка

Ірина Гамерська

кандидат педагогічних наук, доцент кафедри практики англійської мови Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка

Посилання

Andrushchenko, V.P. (2006). Bolonski obrii vyshchoi osvity retsenziia na knyhu M.F. Dmytrychenka ta in. [Bologna horizons of higher education review of the book by M.F. Dmytrychenko, etc.]. “Higher education and the Bologna process”. Kyiv, 440 p. [in Ukrainian].

Baidenko, V.I. (2002). Bolonskyi protses: strukturna reforma vyshchoi osvity Yevropy [The Bologna Process: a structural reform of European higher education]. Moscov, 128 p. [in Ukrainian].

Buriak, V. (2005). Rozvytok Bolonskoho protsesu v yevropeiskykh krainakh [Development of the Bologna Process in European countries]. Native school. No. 8. pp. 6–8. [in Ukrainian].

Zhyzhko, T. (2010). Reforma universytetskoi osvity v konteksti bolonskykh domovlenostei [Reform of university education in the context of the Bologna agreements]. Higher education in Ukraine. No.2. pp.28–35. [in Ukrainian].

Zhovta, I. (2003). Reformuvannia vyshchoi osvity i Bolonskyi protses [Reform of university education in the context of the Bologna agreements]. Higher education in Ukraine. 16–23 March (no. 12). pp. 4–5. [in Ukrainian].

Korsak, K.V. (2004). Stan i perspektyvy rozvytku yevropeiskoho prostoru vyshchoi shkoly [Status and prospects of development of the European higher education area]. Psychology and society. No.1. pp. 62–70. [in Ukrainian].

Nikolaienko, S.M. (2006). Stratehiia rozvytku osvity Ukrainy: pochatok XXI st. [Strategy of development of education of Ukraine: the beginning of the XXI century]. Kyiv, 253 p. [in Ukrainian].

Iaroshenko, A.O. (2011). Yakist osvity v Ukraini potribno nablyzhaty do yevropeiskykh standartiv [The quality of education in Ukraine needs to be brought closer to European standards]. Public Council of Educators and Scientists of Ukraine. Available at: http://gronu.org.ua/alla-yaroshenko-yakist-osvity-v-ukraini. [in Ukrainian].

Iaroshenko, A.O. (2011). Yevropeiski pidkhody do rozvytku osvity v Ukraini [European approaches to the development of education in Ukraine]. International scientific forum: sociology, psychology, pedagogy, management. Vol. 6: collection of scientific works. Kyiv, 260 p.; pp. 54–62. [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-02-14

Номер

Розділ

Статті