УПРАВЛІНСЬКІ КОМПЕТЕНЦІЇ У ПРОФЕСІЙНІЙ ДІЯЛЬНОСТІ МЕНЕДЖЕРІВ З ОСВІТИ ДОРОСЛИХ В ЄВРОПЕЙСЬКОМУ ОСВІТНЬОМУ ПРОСТОРІ
DOI:
https://doi.org/10.24919/2308-4634.2021.252829Ключові слова:
управлінські компетенції, європейський освітній простір, менеджер з освіти дорослих, рівні управління системою освіти дорослихАнотація
У статті обґрунтовано роль управлінських компетенцій у професійній підготовці менеджерів з освіти дорослих в європейському освітньому просторі. Акцентовано увагу на тому, що в європейському просторі актуальною є освіта, яка забезпечує можливості успішного кар’єрного і професійного зростання дорослих. Визначено дві групи компетенцій, які є важливими для менеджера в освіті дорослих: компетенції контролю та компетенції управління операціями. Конкретизовано функціональні обов’язки менеджерів у сфері освіти дорослих: планування національної політики в галузі освіти дорослих; розроблення відповідного нормативно-правового забезпечення, підтримка внутрішньополітичних зв’язків, маркетинг та реклама закладу і його діяльності; спілкування з роботодавцями та потенційними клієнтами курсів, пропонованих організацією тощо.
Посилання
Gyurova, V. (2009). Liderska rolya i kompetentnost na rykovoditelya (menidzhera) na institucziya za obrazovanie na vzrastni [Leadership role and competence of the head (manager) of an adult education institution]. Vol. 102, pp. 60 – 66. [in Bulgarian].
Lukianova, L. B. (2016). Kontseptsiia rozvytku osvity doroslykh v Ukraini [The concept of adult education development in Ukraine]. (2nd ed.). Kyiv. [in Ukrainian].
Lukianova, L. B. (2014). Profesiini roli pedahohichnoho personalu systemy osvity doroslykh [Professional roles of pedagogical staff of the adult education system]. Modern information technologies and innovative teaching methods in training: methodology, theory, experience, problems, no. 40, pp.16–2. [in Ukrainian].
Naczionalna strategiya za uchene prez czeliyazhivot (UCZh) za perioda 2008–2013 [National Strategy for Lifelong Learning (LLL) for the period 2008–2013]. Available at: http://www.mon.bg/opencms/export/sites/mon/left_menu/documents/ strategies/LLL_ strategy_01-10-2008.pdf [in Bulgarian].
Natsionalna dopovid pro stan i perspektyvy rozvytku osvity v Ukraini 2021 [National report on the state and prospects of education in Ukraine]. Available at: https://naps.gov.ua/ua/press/releases/1001/
Obrazovanie: Sokrytoe sokrovishhe (1996). [Education: A Hidden Treasure]. Report of the International Commission on Education for the 21st Century, submitted to UNESCO. 31 p. [in Russian].
Skrinnik, I. K. (2006). Neformalnoe obrazovanie kak sredstvo povysheniya effektivnosti deyatelnosti nekommercheskikh organizaczij [Non-formal education as a means of increasing the efficiency of non-profit organizations]. Extended abstract of candidate’s thesis. Stavropol State University, Stavropol. [in Russian].
Sukhobskaya, G.S. & Shadrina, T.V. (2013). Andragogicheskaya napravlennost professionalno-pedagogicheskogo obrazovaniya: socziokulturnye predposylki [Andragogical orientation of vocational pedagogical education: socio-cultural prerequisites]. Available at: http://ext.spb.ru/index.php/2011-03-29-09-03-14/108-custom-person [in Russian].
Tovkanets, O.S. (2019). Pidhotovka fakhivtsiv z menedzhmentu osvity v tsentralnoievropeiskykh krainakh: teoriia i praktyka (druha polovyna ХХ – pochatok ХХІ stolittia) [Training of specialists in education management in Central European countries: theory and practice (second half of the XX – beginning of the XXI century)]. Monohraf. (Ed.). L. B. Lukianova. Uzhhorod, 516 p. [in Ukrainian].
European Society for Researchon the Education of Adults – ESREA. (nd). Available at: http://www.esrea.org/?l=en [in English].
OECD. (2011). Education at a Glance 2011: OECD Indicators. Paris: OECD Publishing. https://doi.org/10.1787/19991487[in English].
Palán, Z. (2002). Výkladový slovník lidské zdroje [Glossary of human resources]. Praha, 280 p. [in Czech].
UNESCO. (1997). CONFINTEA V: The Hamburg Declaration on Adult Learning. Available at: http://www.unesco.org/education/uie/confintea/declaeng.htm [in English].
Veteška, J., Tureckiová, M., Trojan, V. (2017). Aktuální přístupy managementu vzdělávání [Current approaches to education management]. Praha. [in Czech].
Zákon (2009). Zákon o celoživotnom vzdelávaní a o zmene a doplnení niektorých zákonov [The law Act on Lifelong Learning and on Amendments to Certain Acts]. Národná rada Slovenskej republiky.(vznení č. 315/2012 Z. z., 315/2012 Z. z., 292/2014 Z. z., 188/2015 Z.) [in Czech].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Імена та електронні адреси, які вказуються користувачами сайту цього журналу, будуть використовуватись виключно для виконання внутрішніх технічних завдань цього журналу; вони не будуть поширюватись та передаватись стороннім особам.