УПРАВЛІНСЬКІ КОМПЕТЕНЦІЇ У ПРОФЕСІЙНІЙ ДІЯЛЬНОСТІ МЕНЕДЖЕРІВ З ОСВІТИ ДОРОСЛИХ В ЄВРОПЕЙСЬКОМУ ОСВІТНЬОМУ ПРОСТОРІ

Автор(и)

  • Оксана Товканець

DOI:

https://doi.org/10.24919/2308-4634.2021.252829

Ключові слова:

управлінські компетенції, європейський освітній простір, менеджер з освіти дорослих, рівні управління системою освіти дорослих

Анотація

У статті обґрунтовано роль управлінських компетенцій у професійній підготовці менеджерів з освіти дорослих в європейському освітньому просторі. Акцентовано увагу на тому, що в європейському просторі актуальною є освіта, яка забезпечує можливості успішного кар’єрного і професійного зростання дорослих. Визначено дві групи компетенцій, які є важливими для менеджера в освіті дорослих: компетенції контролю та компетенції управління операціями. Конкретизовано функціональні обов’язки менеджерів у сфері освіти дорослих: планування національної політики в галузі освіти дорослих; розроблення відповідного нормативно-правового забезпечення, підтримка внутрішньополітичних зв’язків, маркетинг та реклама закладу і його діяльності; спілкування з роботодавцями та потенційними клієнтами курсів, пропонованих організацією тощо.

Біографія автора

Оксана Товканець

доктор педагогічних наук, доцент, професор кафедри загальної педагогіки та педагогіки вищої школи, ДВНЗ “Ужгородський національний університет”

Посилання

Gyurova, V. (2009). Liderska rolya i kompetentnost na rykovoditelya (menidzhera) na institucziya za obrazovanie na vzrastni [Leadership role and competence of the head (manager) of an adult education institution]. Vol. 102, pp. 60 – 66. [in Bulgarian].

Lukianova, L. B. (2016). Kontseptsiia rozvytku osvity doroslykh v Ukraini [The concept of adult education development in Ukraine]. (2nd ed.). Kyiv. [in Ukrainian].

Lukianova, L. B. (2014). Profesiini roli pedahohichnoho personalu systemy osvity doroslykh [Professional roles of pedagogical staff of the adult education system]. Modern information technologies and innovative teaching methods in training: methodology, theory, experience, problems, no. 40, pp.16–2. [in Ukrainian].

Naczionalna strategiya za uchene prez czeliyazhivot (UCZh) za perioda 2008–2013 [National Strategy for Lifelong Learning (LLL) for the period 2008–2013]. Available at: http://www.mon.bg/opencms/export/sites/mon/left_menu/documents/ strategies/LLL_ strategy_01-10-2008.pdf [in Bulgarian].

Natsionalna dopovid pro stan i perspektyvy rozvytku osvity v Ukraini 2021 [National report on the state and prospects of education in Ukraine]. Available at: https://naps.gov.ua/ua/press/releases/1001/

Obrazovanie: Sokrytoe sokrovishhe (1996). [Education: A Hidden Treasure]. Report of the International Commission on Education for the 21st Century, submitted to UNESCO. 31 p. [in Russian].

Skrinnik, I. K. (2006). Neformalnoe obrazovanie kak sredstvo povysheniya effektivnosti deyatelnosti nekommercheskikh organizaczij [Non-formal education as a means of increasing the efficiency of non-profit organizations]. Extended abstract of candidate’s thesis. Stavropol State University, Stavropol. [in Russian].

Sukhobskaya, G.S. & Shadrina, T.V. (2013). Andragogicheskaya napravlennost professionalno-pedagogicheskogo obrazovaniya: socziokulturnye predposylki [Andragogical orientation of vocational pedagogical education: socio-cultural prerequisites]. Available at: http://ext.spb.ru/index.php/2011-03-29-09-03-14/108-custom-person [in Russian].

Tovkanets, O.S. (2019). Pidhotovka fakhivtsiv z menedzhmentu osvity v tsentralnoievropeiskykh krainakh: teoriia i praktyka (druha polovyna ХХ – pochatok ХХІ stolittia) [Training of specialists in education management in Central European countries: theory and practice (second half of the XX – beginning of the XXI century)]. Monohraf. (Ed.). L. B. Lukianova. Uzhhorod, 516 p. [in Ukrainian].

European Society for Researchon the Education of Adults – ESREA. (nd). Available at: http://www.esrea.org/?l=en [in English].

OECD. (2011). Education at a Glance 2011: OECD Indicators. Paris: OECD Publishing. https://doi.org/10.1787/19991487[in English].

Palán, Z. (2002). Výkladový slovník lidské zdroje [Glossary of human resources]. Praha, 280 p. [in Czech].

UNESCO. (1997). CONFINTEA V: The Hamburg Declaration on Adult Learning. Available at: http://www.unesco.org/education/uie/confintea/declaeng.htm [in English].

Veteška, J., Tureckiová, M., Trojan, V. (2017). Aktuální přístupy managementu vzdělávání [Current approaches to education management]. Praha. [in Czech].

Zákon (2009). Zákon o celoživotnom vzdelávaní a o zmene a doplnení niektorých zákonov [The law Act on Lifelong Learning and on Amendments to Certain Acts]. Národná rada Slovenskej republiky.(vznení č. 315/2012 Z. z., 315/2012 Z. z., 292/2014 Z. z., 188/2015 Z.) [in Czech].

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-02-14

Номер

Розділ

Статті