ВИКОРИСТАННЯ ЕЛЕМЕНТІВ СИМУЛЯЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ НА ПРАКТИЧНИХ ЗАНЯТТЯХ ІЗ ДИСЦИПЛІНИ “КЛІНІЧНА ЛАБОРАТОРНА ДІАГНОСТИКА”

Автор(и)

  • Орися Любінська
  • Ірина Двулят-Лешневська

DOI:

https://doi.org/10.24919/2308-4634.2021.252923

Ключові слова:

медична освіта, здобувачі вищої освіти, спеціальність 224 Технології медичної діагностики та лікування, фахівці з лабораторної медицини, клінічна лабораторна діагностика, практичні навички, симуляційні технології навчання

Анотація

Стаття присвячена доцільності використання методів симуляційних технологій на практичних заняттях, як складової професійної підготовки майбутніх фахівців із лабораторної медицини, які навчаються на спеціальності 224 Технології медичної діагностики та лікування у КЗВО ЛОР “Львівська медична академія імені Андрея Крупинського”. Показано, що впровадження симуляційного навчання відкриває безліч можливостей доступу до знань, оволодіння навчальним матеріалом, удосконалення практичними навичками, враховуючи індивідуальний підхід до здобувачів вищої освіти. Розглянуто окремі симуляційні методи викладання фахової дисципліни, їх актуальність застосування та перспективи впровадження для забезпечення якості медичної освіти.

Біографії авторів

Орися Любінська

кандидат педагогічних наук, викладач кафедри лабораторної медицини КЗВО ЛОР “Львівська медична академія імені Андрея Крупинського”

Ірина Двулят-Лешневська

викладач кафедри лабораторної медицини КЗВО ЛОР “Львівська медична академія імені Андрея Крупинського”

Посилання

Artomenko, V. V. Semchenko, S. S., Yehorenko, O. S., Novikov, D. A., Karakonstantyn, D. F. & Berlinska, L. I. (2015). Symuliatsiine navchannia v medytsyni: mizhnarodnyi ta vitchyznianyi dosvid [Simulation Training in Medicine: International and Domestic Experience]. Odessa Medical Journal. No.6. pp. 67–74. [in Ukrainian].

Kasianova, O. M. & Bodnia, K. I. (2017). Symuliatsiine navchannia v pisliadyplomnii medychnii osviti: teoretychnyi i praktychnyi aspekty [Simulation Training in Postgraduate Medical Education: Theoretical and Practical Aspects]. Problems of continuing medical education and science. No.1. pp. 10–15. [in Ukrainian].

Maksymenko, S. D. & Filonenko, M. M. (2014). Pedahohika vyshchoi medychnoi osvity [Pedagogy of Higher Medical Education]. Kyiv, 288 р. [in Ukrainian].

Korda, M. M., Shulhai, A. H., Zaporozhan, S. Y. & Kritsak, M. Yu. Symuliatsiine navchannia u medytsyni – skladova chastyna u protsesi pidhotovky likaria-spetsialista [Simulation Training in Medicine is an Integral Part of the Training of a Specialist]. Available at: https://doi.org/10.11603/me.2414-5998.2016.4.7302 (Accessed 02 Dec. 2021). [in Ukrainian].

Lunova, H. H., Zavadetska, O. P., Kryvenko, Ye. O., Lipkan, H. M., Oliinyk, O. O. & Fedorova, T. T. Rol symuliatsiinoho tsentru v realizatsii novykh osvitnikh standartiv na kafedri klinichnoi laboratornoi diahnostyky [The Role of the Simulation Center in the Implementation of New Educational Standards at the Department of Clinical Laboratory]. Available at: http://lib.inmeds.com.ua:8080/jspui/handle/lib/2635 (Accessed 05 Dec. 2021). [in Ukrainian].

Nakonechna, O. A., Stetsenko, S. O., Tkachenko, A. S. & Onishchenko, A. I. (2017). Rol virtualnoi biokhimichnoi laboratorii u vykladanni biolohichnoi khimii. Suchasni kontseptsii vykladannia pryrodnychykh dystsyplin v medychnykh osvitnikh zakladakh (biolohiia, fizyka, khimiia, pedahohika, psykholohiia) [Modern Concepts of Teaching Natural Sciences in Medical Educational Institutions (Biology, Physics, Chemistry, Pedagogy, Psychology)]. Proceedings of the 10th Interregional Scientific and Мethodological Internet Conference. Kharkiv, pp. 102 – 103. [in Ukrainian].

Radziievska, I. Imitatsiine navchannia, yak osnova fakhovoi pidhotovky medychnykh sester [Imitation Training as a Basis for Professional Training of Nurses]. Available at: https://doi.org/10.36074/logos-28.05.2021.v2.18 (Accessed 01 Dec. 2021). [in Ukrainian].

Standart vyshchoi osvity Ukrainy: pershyi (bakalavrskyi) riven, haluz znan 22 “Okhorona zdorovia”, spetsialnist 224 “Tekhnolohii medychnoi diahnostyky ta likuvannia”, spetsializatsiia – laboratorna diahnostyka. [Standard of Higher Education of Ukraine: First (Bachelor’s) Level, Field of Knowledge 22 “Health Care”, Specialty 224 “Technologies of Medical Diagnostics and Treatment”, Specialization – Laboratory Diagnostics]. Available at: https://mon.gov.ua/storage/app/media/vishcha-osvita/zatverdzeni%20standarty/2019/06/25/224-tekhnologii-medichnoi-diagnostiki-ta-likuvannya-magistr.pdf (Accessed 05 Dec. 2021). [in Ukrainian].

Iarushak, M. (2021). Zastosuvannia kompetentnisnoho pidkhodu u protsesi pidhotovky fakhivtsiv zakladiv vyshchoi osvity [Application of the Competence Approach in the Process of Training Specialists of Higher Education Institutions]. Youth and market. Monthly Scientific and Pedagogical Journal. Drohobych, Vol.9 (195), pp. 47–51. [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-02-14

Номер

Розділ

Статті