РОЛЬОВІ ІГРИ ЯК ПРОДУКТИВНО-ІНТЕРАКТИВНА ФОРМА НАВЧАННЯ АНГЛІЙСЬКОЇ ТА НІМЕЦЬКОЇ МОВ

Автор(и)

  • Наталія Мельник

DOI:

https://doi.org/10.24919/2308-4634.2021.252924

Ключові слова:

гейміфікація, рольова гра, інтерактивне навчання, лідерборд, прогрес, комунікативні здібності, ситуативні ролі (кейси), фідбек

Анотація

У статті розкрито теоретичні підходи до розуміння концепту “гейміфікації” та переваги його застосування у рамках освітньо-педагогічної діяльності. Встановлено, що основною проблематикою, з якою стикаються викладачі в цифрову епоху, є інтенсифікація інтересу здобувачів освіти до навчання та, зокрема, опанування іноземних мов. Окреслено рольове призначення та напрями інтеграції в навчальний процес гейміфікованих технологій. Подано класифікацію ігор, які можуть застосовуватися у ході вивчення будь-яких дисциплін, а також рівні гейміфікації завдань. Розкрито принципи та підходи до формування контенту навчальних ігор. Визначено цільове призначення пізнавально-розважальних ігор та Інтернет-ресурси, що стануть корисними при підготовці до проведення заняття у формі гри. Наведено приклади того, як перенесення елементів гри в неігрове середовище викладання іноземної мови здатне підвищити успішність навчання учнів училища.

Біографія автора

Наталія Мельник

викладач англійської та німецької мов, Методична комісія філологічних дисциплін, Вище художнє професійне училище №3, м. Івано-Франківськ

Посилання

Boiko, N.I. (2020). Heimifikatsiia na urokakh anhliiskoi movy [Gamification in English lessons]. Zhytomyr region is pedagogical, no. 4(20), pp. 1–7. [in Ukrainian].

Horhen, A. & Liulko, M. Rolovi ihry yak metod navchannia inozemnoi movy [Role-playing games as a method of teaching a foreign language]. Available at: http://www.rusnauka.com/35_OINBG_2012/Pedagogica/5_121861.doc.htm (Accessed 08 Dec. 2021) [in Ukrainian].

Kylyvnyk, V. M. (2012). Rolova hra yak odyn z metodiv aktyvnoho navchannia studentiv inozemnii movi [Role play as one of the methods of active learning of foreign languages by students]. Available at: http://umo.edu.ua/images/content/nashi_vydanya/stud_almanah/21.pdf (Accessed 08 Dec. 2021). [in Ukrainian].

Kobzar, O.I. & Leshneva, N.O. (2008). Rolova hra yak zasib pidvyshchennia motyvatsii navchannia inozemnoi movy [Role play as a means of increasing the motivation to learn a foreign language]. Mizhpredmetni zviazky. Naukovi doslidzhennia. Dosvid. Poshuky – Teaching languages in higher education at the present stage. Interdisciplinary links. Scientific research. Experience. Search: a collection of scientific papers. Kharkiv National University named after V.N. Karazina. Kharkiv, vol.12, pp. 151–156. [in Ukrainian].

Kosenko, K. O. & Tomilina, Yu.M. (2021). Heimifikatsiia uroku anhliiskoi movy yak zasib pidvyshchennia efektyvnosti navchannia v umovakh onlain navchannia [Gamification of English lessons as a means of improving the effectiveness of learning in online learning]. Collection of reports of Participants of the All-Ukrainian student-student Scientific-Practical Online Conference. Kyiv. Available at: https://www.researchgate.net/publication/351358480_ Gejmifikacia_ uroku_ anglijskoi_ movi_ ak_zasib_pidvisenna_ efektivnosti_navcanna_v_umovah_on-lajn_navcanna [in Ukrainian].

Kravets, N. S. (2017). Metod vidboru ihrovykh mekhanik dlia vykorystannia v navchalnykh heimifikovanykh systemakh [Kravets NS Method of selection of game mechanics for use in educational gamified systems]. Bulletin of Kharkiv. State Academic culture. Series: Social Communications, vol.51, pp.116–125. [in Ukrainian].

Myskovets, O.I. (2020). Komunikatyvnyi pidkhid pry vyvchenni anhliiskoi movy (rolovi ihry dlia uchniv “Onecard – Onetalk” ta “Different or the Same”) [Communicative approach in learning English (role-playing games for students “Onecard – Onetalk” and “Different or the Same”)]. Zb. materialiv III Vseukrainskoinaukovo-metodychnoi Internet-konferentsii – Coll. Proceedings of the III All-Ukrainian Scientific-Methodical Internet Conference. Lutsk. [in Ukrainian].

Vasilieva, I.B. & Shaforostova, V.M. (2005). Sozdanie i provedenie rolevyh igr na anglijskom jazyke; metodicheskie rekomendacii dlja prepodavatelej [Creating and conducting role-playing games in English; methodical recommendations for teachers]: comp. Gos. un-t. Higher School of Economics. Moscow. [in Russian].

Kholmakova, Yu.V. (2016). Kharakterystyka rolovoi hry yak efektyvnoho pryiomu navchannia inozemnoi movy [Characteristics of role play as an effective method of learning a foreign language]. Young scientist, no. 12(39), pp. 533 – 537. [in Ukrainian].

Zvarych, I., Kalaur, S. M., Prymachenko, N. M., Romashchenko, I. V., & Romanyshyna, O. I. (2019). Gamification as a tool for stimulating the educational activity of students of higher educational institutions of Ukraine and the United States. European Journal of Educational Research, no.8(3), pp. 875–891. https://doi.org/10.12973/eu-jer.8.3.875 [in English].

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-02-14

Номер

Розділ

Статті