АКТУАЛЬНІ ПРОБЛЕМИ ПІДГОТОВКИ КВАЛІФІКОВАНИХ ВЧИТЕЛЬСЬКИХ КАДРІВ У СФЕРІ МУЗИЧНОГО МИСТЕЦТВА
DOI:
https://doi.org/10.24919/2308-4634.2022.253477Ключові слова:
музично-педагогічна освіта, педагогічна майстерність, особистісно-орієнтований підхід, професійна підготовка, вчитель музичного мистецтваАнотація
У статті висвітлено й охарактеризовано актуальні питання підготовки майбутніх вчителів-музикантів до педагогічної діяльності. На основі аналізу наукових праць українських вчених-педагогів доведено, що проблеми підготовки вчителя музичного мистецтва безпосередньо пов’язані зі стратегією розвитку музично-педагогічної освіти та впливають на інноваційні перетворення її змісту.
Зазначено, що ключовою проблемою забезпечення якісної музично-педагогічної освіти є питання формування педагогічної майстерності, компетентності та мобільності майбутнього вчителя-музиканта, що виявляється у здатності свідомо перебудовувати свою діяльність відповідно до запитів суспільства у сфері освітніх послуг.
Посилання
Horbenko, S.S. (2010). Navchalno-naukova diialnist studentiv z “Metodyky muzychnoho vykhovannia” : navchalno-metodychnyi posibnyk [Educational and scientific activity of students on “Methods of music education” : educational and methodical manual]. Kyiv, 180 p. [in Ukrainian].
Kartashova, Zh.Iu. & Kuziv, M.V. (2021). Kompetentnisno oriientovanyi pidkhid do pidhotovky vchytelia muzychnoho mystetstva : problemy teorii ta praktyky [Competence-oriented approach to music teacher training: problems of theory and practice]. Innovative pedagogy. Vol. 38. pp. 144–147. [in Ukrainian].
Padalka, H.M. (2000). Aktualni problemy profesiinoi pidhotovky vchytelia muzyky [Current problems of music teacher training]. Scientific Journal. Series 14. Theory and methods of art education. Kyiv. Vol. 1 pp. 9–20. [in Ukrainian].
Pliachenko, T.M. (2011). Pedahohichni zasady pidhotovky maibutnoho vchytelia muzyky do roboty z uchnivskymy muzychno-instrumentalnymy kolektyvamy [Pedagogical principles of preparing future music teachers to work with student music and instrumental groups]. Extended abstract of Doctor’s thesis. Kyiv, 36 p. [in Ukrainian].
Rostovskyi, O.Ia. (2008). Muzychna pedahohika. Navchalni prohramy, metodychni rekomendatsii ta materialy : navchalnyi posibnyk [Music pedagogy. Curricula, guidelines and materials: a textbook]. Nizhyn, 191 p. [in Ukrainian].
Rostovskyi, O.Ia. Profesiina pidhotovka maibutnikh uchyteliv muzyky: problemy i perspektyvy [Professional training of future music teachers: problems and prospects]. Available at: http://dspace.tnpu.edu.ua/bitstream/Rostovskyi (Accessed 09 Feb. 2022). [in Ukrainian].
Rudnytska, O.P. (1998). Muzyka i kultura osobystosti : problemy suchasnoi pedahohichnoi osvity : navchalnyi posibnyk [Music and culture of personality: problems of modern pedagogical education: a textbook]. Kyiv, 248 p. [in Ukrainian].
Stets, H.V. (2017). Struktura profesiinoi kompetentnosti maibutnoho vchytelia muzychnoho mystetstva [The structure of professional competence of the future teacher of music art]. Youth and market: a monthly scientific and pedagogical journal. No. 7 (150). pp. 20–25. [in Ukrainian].
Toporivska, Ya.V. (2010). Metodychni aspekty pidhotovky pedahohiv-muzykantiv do vykorystannia kompiuternykh tekhnolohii u profesiinii diialnosti [Methodological aspects of training music teachers to use computer technology in their professional activities]. Youth and market: a monthly scientific and pedagogical journal. No. 5 (64). pp. 97–101. [in Ukrainian].
Shcherbak, I.V. (2018). Pidhotovka vchytelia muzychnoho mystetstva do hromadianskoho vykhovannia : navchalno-metodychnyi posibnyk [Preparing a music teacher for civic education: a textbook]. Mykolaiv, 200 p. [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Імена та електронні адреси, які вказуються користувачами сайту цього журналу, будуть використовуватись виключно для виконання внутрішніх технічних завдань цього журналу; вони не будуть поширюватись та передаватись стороннім особам.