ГОТОВНІСТЬ ПЕДАГОГА ДО РОБОТИ В УМОВАХ ОСВІТНЬОЇ ІНКЛЮЗІЇ ЯК НАУКОВА ПРОБЛЕМА

Автор(и)

  • Микола Пантюк
  • Ірина Садова
  • Соломія Ілляш

DOI:

https://doi.org/10.24919/2308-4634.2022.254026

Ключові слова:

інклюзивна освіта, готовність вчителя до освітньої інклюзії, інклюзивна компетентність

Анотація

У статті визначено сутність категорії “інклюзивна компетентність”. З’ясовано, що інклюзивна компетентність – це системотвірна характеристика суб’єкта професійно-педагогічної діяльності, що передбачає інтегровану особистісну потребу в організації та здійсненні інклюзивного освітнього процесу на засадах ціннісно-змістових орієнтацій, професійних якостей та практичного досвіду. Інклюзивна компетентність учителя є складовою професійної компетентності та результатом професійної підготовки у педагогічних закладах вищої освіти, а також в умовах неформальної та інформальної освіти.

Біографії авторів

Микола Пантюк

доктор педагогічних наук, професор кафедри педагогіки і методики початкової освіти Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка

Ірина Садова

доктор педагогічних наук, завідувач кафедри педагогіки і методики початкової освіти Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка

Соломія Ілляш

кандидат психологічних наук, доцент кафедри педагогіки і методики початкової освіти Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка

Посилання

Baybakova, O. (2005). Formirovanie gotovnosti uchitelya nachalnykh klassov k rabote s detmi, ispytyvayushchimi trudnosti v obuchenii [Formation of the readiness of a primary school teacher to work with children with learning difficulties]. Extended abstract of candidate’s thesis. Moscov, 18 p. [in Russian].

Boichuk, Yu.D. (2012). Profesiohrama vchytelia v umovakh uprovadzhennia inkliuzyvnoi modeli navchannia [Teacher’s professional profile in the conditions of introduction of inclusive model of training]. The image of a modern teacher. No.3. pp. 57–59. [in Ukrainian].

Bondar, T. (2014). Formuvannia inkliuzyvnoi kompetentnosti v umovakh innovatsiinoi paradyhmy osvity [Formation of inclusive competence in the conditions of innovative paradigm of education]. Pedagogical sciences: theory, history, innovative technologies. No.7 (41). pp. 153–162. [in Ukrainian].

Lorman, T., Deppeler, Dzh. & Kharvi, D. (2010). Inkliuzyvna osvita: pidtrymka rozmaittia u klasi [Inclusive education: supporting diversity in the classroom]. Kyiv, 296 p. [in Ukrainian].

Malyshevska, І. (2017). Stan pidhotovky psykholoho-pedahohichnykh kadriv do roboty v umovakh osvitnoi inkliuzii [The state of preparation of psychological and pedagogical staff to work in conditions of educational inclusion]. Bulletin of Cherkasy University. Pedagogical Sciences Series. No.10. pp. 83–87. [in Ukrainian].

Myronova, S. (2016). Realii ta perspektyvy zabezpechennia inkliuzyvnoi osvity fakhivtsiamy [Realities and prospects of providing inclusive education by specialists]. Scientific Journal of the National Pedagogical University named after Mykhaylo Drahomanav. Vol. 32. part. 2. pp. 5–10. [in Ukrainian].

Sadova, I. (2019). Formuvannia inkliuzyvnoi hotovnosti maibutnikh uchyteliv pochatkovoi shkoly [Formation of inclusive readiness of future primary school teachers]. Youth & market. No.10 (177). pp. 92–97. [in Ukrainian].

Stets, V. (2018). Problemni aspekty ta faktory hotovnosti do inkliuzyvnoi osvity pedahohiv i batkiv [Problematic aspects and factors of readiness for inclusive education of teachers and parents]. Problems of the humanitarian sciences. Psychology. Vol. 43. pp. 161–173. [in Ukrainian].

Khafizullina, I. (2008). Formirovanie inklyuzivnoy kompetentnosti budushchikh uchiteley v protsesse professionalnoy pіdgotovki [Formation of inclusive competence of future teachers in the process of professional training]. Extended abstract of candidate’s thesis. Astrakhan, 19 p. [in Russian].

Chaikovskyi, M. (2012). Inkliuzyvna kompetentnist yak skladova profesiinoi kompetentnosti subiektiv navchalno-vykhovnoho protsesu [Inclusive competence as a component of professional competence of subjects of educational process]. Pedagogy and psychology of vocational education. No.2. pp. 15–21. [in Ukrainian].

Pantiuk, M., Sadova, I. & Lozynska, S. (2019). Іntrapersonal conflict factors of primary school teachers. Society. Integration. Education : Proceedings of the International Scientific Conference.Vol. II. pp. 339–351. [in English].

Sadova, I., Kravchenko-Dzondza, О. (2021). Model of Development of Teacher’s Readiness to Work for Inclusive Education. Advances in Economics, Business and Management Research: Proceedings of the International Conference on Economics, Vol. 170. pp. 269–276. DOI: https://doi.org/10.2991/aebmr.k.210320.046. [in English].

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-03-25

Номер

Розділ

Статті