ТЕОРЕТИКО-МЕТОДИЧНІ ЗАСАДИ ДІЯЛЬНОСТІ БАТЬКІВСЬКИХ ГУРТКІВ У ГАЛИЧИНІ (1919–1939 РР.)

Автор(и)

  • Марія Чепіль

DOI:

https://doi.org/10.24919/2308-4634.2022.254028

Ключові слова:

батьківські гуртки, сім’я, школа, співпраця, методика, діти, молодь

Анотація

У статті охарактеризовано статут, змісту, організацію діяльності батьківських гуртків у міжвоєнний період у Галичині. Мета гуртка – позашкільна опіка й сприяння фізичному, моральному, національному вихованню молоді; взаємодія родини й школи в реалізації їх завдань; пошук і реалізація різних засобів безпосереднього впливу на молодь; застосування способів захисту молоді від згубних позашкільних впливів. Доведено, що створене родинно-шкільне середовище забезпечить відбір форм і методів виховання дітей, залучення батьків до шкільного життя. Батьківські гуртки потрібно організовувати в усіх школах, зміст і форми роботи залежатимуть від типу закладу освіти, його розміщення. Акцентовано увагу на довірі, пошані, взаємному інформуванні.

Біографія автора

Марія Чепіль

доктор педагогічних наук, професор, завідувач кафедри загальної педагогіки та дошкільної освіти Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка

Посилання

Bilanyuk, P. (1937). Znachennya vykhovannya [The value of education]. Native School,part 20, pp.282–285. [in Ukrainian].

Dzerovych, Yu. (1937). Pedahohika [Pedagogy]. Lviv, 240 p. [in Ukrainian].

Konrad, S. (1939). Dim a shkola [Home and school]. Native School, part 15–16, pp.237–239. [in Ukrainian].

Makarushka, O. (1926). Batkivski kruzhky [Parents’ clubs]. Ukrainian School, part 15–16, pp. 1–8. [in Ukrainian].

Mykhalevskyy, I. (1934). Orhanizatsiya “Batkivskykh kruzhkiv”: Odna z dilyanok hromadskoyi pratsi [Organization of “Parents’ Circles”: One of the areas of public work]. Teacher’s Word, part 4, pp.94–96. [in Ukrainian].

Pershyy Ukrayinskyy Pedahohichnyy Konhres (1938). [The first Ukrainian Pedagogical Congress]. Lviv, 252 p. [in Ukrainian].

Pid Novyy Rik (1922). [On New Year’s Eve]. Teacher’s Word, part11–12, pp.1–2. [in Ukrainian].

Siropolko, S. (1927). Spivpratsya shkoly ta rodyny v osvitniy spravi [Cooperation between school and family in education]. Native School, part 5–6, pp.3–5. [in Ukrainian].

Tovkach, I. (2012). Khochu buty mamoyu, khochu buty tatom [I want to be a mom, I want to be a dad]. Kyiv, 368 p. [in Ukrainian].

Tselevych, V. (1934). Narid. Natsiya. Derzhava [People. Nation. State]. Vinnytsya, 112 p. [in Ukrainian].

Yushchyshyn, I. (1912). Besidy z rodychamy [Conversations with relatives]. Teacher’s Word, no.1, pp.19–22. [in Ukrainian].

Yushchyshyn, I. (1934). Odna z dilyanok pozashkilnoyi pratsi vchytelstva (pro Batkivski Kruzhky pry shkolakh) [One of the areas of extracurricular teaching (about Parents’ Clubs at schools)]. Teacher’s Word, part 3, pp.64–68. [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-03-25

Номер

Розділ

Статті