РЕФОРМУВАННЯ ПРОФЕСІЙНО-ХУДОЖНЬОЇ ОСВІТИ ЯК НЕОБХІДНА ПЕРЕДУМОВА МОДЕРНІЗАЦІЇ

Автор(и)

  • Юлія Колісник-Гуменюк

DOI:

https://doi.org/10.24919/2308-4634.2022.254029

Ключові слова:

освіта, університет, фахівець, реформа, модернізація, професійно-художня освіта

Анотація

У статті ми розглядаємо процеси, які стосуються реформування освітньої галузі України. Наголошуємо на тому, що запорукою успішного реформування освітньої галузі України є: розширення доступу до освіти; здійсненність освітніх новацій; забезпечення високої ефективності використання ресурсів системи освіти; доцільність та ефективність управлінських рішень, які стосуються освітньої політики; публічність; наступність реформ у системі освіти; врахування інтересів суб’єктів навчання. Зазначаємо, що відповідно до нової парадигми освіти модернізація підготовки викладача потребує: формування сучасного світогляду майбутніх педагогів; становлення їхньої методологічної культури; виховання належних професійно-моральних педагогічних якостей тощо. Тому у пропонованій статті ми звертаємо увагу на те, що підготовка викладачів професійно-художніх дисциплін має спрямовуватись на формування системи знань, умінь, навичок, плекати особистісні якості, які відповідають вимогам професійної діяльності особистості, залучати її до системи гуманістичних, загальнолюдських цінностей.

Біографія автора

Юлія Колісник-Гуменюк

доктор педагогічних наук, доцент кафедри теорії і методики технологічної освіти, креслення та комп’ютерної графіки Національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова

Посилання

Boyko, A.I. (2009). Filosofiya modernizatsiyi osvity v systemi rynkovykh transformatsiy: svitohlyadno-filosofskyy analiz [Philosophy of modernization of education in the system of market transformations: worldview and philosophical analysis]. Kyiv, 379 p. [in Ukrainian].

Kolisnyk-Humeniuk, Yu.I. (2018). Metodychni vkazivky do vyvchennya modulya “Modernizatsiya osvity v suchasnykh umovakh” [Methodical instructions for studying the module “Modernization of education in modern conditions”]. Lviv, 34 p. [in Ukrainian].

Kolisnyk-Humeniuk,Yu.I. (2017). Formuvannya pedahohichnoyi maysternosti u systemi pidhotovky vykladachiv profesiyno-khudozhnikh dystsyplin u VNZ [Formation of pedagogical skills in the system of training teachers of professional and artistic disciplines in institutions of higher education]. Youth and market. No. 11 (154). pp. 132–135. [in Ukrainian].

Pinchuk, Ye.A. (2009). Henezys ponyattya i sutnosti modernizatsiyi osvity [Genesis of the concept and essence of modernization of education]. Bulletin of Kyiv T. Shevchenko National University. Ser. Philosophy. Politology. Vol. 91. pp. 28–36. [in Ukrainian].

Sokolova, I.V. (2008). Profesiyna pidhotovka maybutnioho vchytelya-filoloha za dvoma spetsialnostyamy [Professional training of future teachers of philology in two specialties]. Monograph. S.O. Sysoyeva (ed.). Mariupol – Donetsk, 400 p. [in Ukrainian].

Stepko, M.F., Bolyubash, Ya.Ya., Levkivskyy, K.M. & Sukharnikov, Yu.V. (2004). Modernizatsiya vyshchoyi osvity Ukrayiny i Bolonskyy protses: Materialy do pershoyi lektsiyi [Modernization of Higher Education in Ukraine and the Bologna Process: Proceedings of the first lecture]. Kyiv, 24 p. [in Ukrainian].

Shynkaruk, V., Chakovskyy, Kh. & Meteshkin, K. (2008). Systemnyy pidkhid do doslidzhennya intehratsiynykh protsesiv u vyshchiy osviti Ukrayiny [A system approach to the study of integration processes in higher education in Ukraine]. Higher school. No. 9. pp. 12–19. [in Ukrainian].

Podnoszenie jakości nauczania i uczenia się w szkołach wyższych w Europie. Grupa wysokiego szczebla do spraw modernizacji szkolnictwa wyższego Sprawozdanie dla Komisji Europejskiej (2013). [Improving the quality of teaching and learning in Europe’s higher education institutions. High Level Group on the Modernization of Higher Education Report to the European Commission]. Warszaw: Foundation for the Development of the Education System. 80 p. [in Polish].

Yashchuk, S., Shapran, O., Martirosian, L., Petukhova, T., Artemieva, I. & Kolisnyk-Humenyuk, Y. (2021). Pedagogical Design of the Content of Professional Training of Teachers of General Technical Disciplines and Methods of Teaching Technology. BRAIN. Broad Research in Artificial Intelligence and Neuroscience, 12(1), pp.278–299. [in English].

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-03-25

Номер

Розділ

Статті