РЕФОРМУВАННЯ ПРОФЕСІЙНО-ХУДОЖНЬОЇ ОСВІТИ ЯК НЕОБХІДНА ПЕРЕДУМОВА МОДЕРНІЗАЦІЇ
DOI:
https://doi.org/10.24919/2308-4634.2022.254029Ключові слова:
освіта, університет, фахівець, реформа, модернізація, професійно-художня освітаАнотація
У статті ми розглядаємо процеси, які стосуються реформування освітньої галузі України. Наголошуємо на тому, що запорукою успішного реформування освітньої галузі України є: розширення доступу до освіти; здійсненність освітніх новацій; забезпечення високої ефективності використання ресурсів системи освіти; доцільність та ефективність управлінських рішень, які стосуються освітньої політики; публічність; наступність реформ у системі освіти; врахування інтересів суб’єктів навчання. Зазначаємо, що відповідно до нової парадигми освіти модернізація підготовки викладача потребує: формування сучасного світогляду майбутніх педагогів; становлення їхньої методологічної культури; виховання належних професійно-моральних педагогічних якостей тощо. Тому у пропонованій статті ми звертаємо увагу на те, що підготовка викладачів професійно-художніх дисциплін має спрямовуватись на формування системи знань, умінь, навичок, плекати особистісні якості, які відповідають вимогам професійної діяльності особистості, залучати її до системи гуманістичних, загальнолюдських цінностей.
Посилання
Boyko, A.I. (2009). Filosofiya modernizatsiyi osvity v systemi rynkovykh transformatsiy: svitohlyadno-filosofskyy analiz [Philosophy of modernization of education in the system of market transformations: worldview and philosophical analysis]. Kyiv, 379 p. [in Ukrainian].
Kolisnyk-Humeniuk, Yu.I. (2018). Metodychni vkazivky do vyvchennya modulya “Modernizatsiya osvity v suchasnykh umovakh” [Methodical instructions for studying the module “Modernization of education in modern conditions”]. Lviv, 34 p. [in Ukrainian].
Kolisnyk-Humeniuk,Yu.I. (2017). Formuvannya pedahohichnoyi maysternosti u systemi pidhotovky vykladachiv profesiyno-khudozhnikh dystsyplin u VNZ [Formation of pedagogical skills in the system of training teachers of professional and artistic disciplines in institutions of higher education]. Youth and market. No. 11 (154). pp. 132–135. [in Ukrainian].
Pinchuk, Ye.A. (2009). Henezys ponyattya i sutnosti modernizatsiyi osvity [Genesis of the concept and essence of modernization of education]. Bulletin of Kyiv T. Shevchenko National University. Ser. Philosophy. Politology. Vol. 91. pp. 28–36. [in Ukrainian].
Sokolova, I.V. (2008). Profesiyna pidhotovka maybutnioho vchytelya-filoloha za dvoma spetsialnostyamy [Professional training of future teachers of philology in two specialties]. Monograph. S.O. Sysoyeva (ed.). Mariupol – Donetsk, 400 p. [in Ukrainian].
Stepko, M.F., Bolyubash, Ya.Ya., Levkivskyy, K.M. & Sukharnikov, Yu.V. (2004). Modernizatsiya vyshchoyi osvity Ukrayiny i Bolonskyy protses: Materialy do pershoyi lektsiyi [Modernization of Higher Education in Ukraine and the Bologna Process: Proceedings of the first lecture]. Kyiv, 24 p. [in Ukrainian].
Shynkaruk, V., Chakovskyy, Kh. & Meteshkin, K. (2008). Systemnyy pidkhid do doslidzhennya intehratsiynykh protsesiv u vyshchiy osviti Ukrayiny [A system approach to the study of integration processes in higher education in Ukraine]. Higher school. No. 9. pp. 12–19. [in Ukrainian].
Podnoszenie jakości nauczania i uczenia się w szkołach wyższych w Europie. Grupa wysokiego szczebla do spraw modernizacji szkolnictwa wyższego Sprawozdanie dla Komisji Europejskiej (2013). [Improving the quality of teaching and learning in Europe’s higher education institutions. High Level Group on the Modernization of Higher Education Report to the European Commission]. Warszaw: Foundation for the Development of the Education System. 80 p. [in Polish].
Yashchuk, S., Shapran, O., Martirosian, L., Petukhova, T., Artemieva, I. & Kolisnyk-Humenyuk, Y. (2021). Pedagogical Design of the Content of Professional Training of Teachers of General Technical Disciplines and Methods of Teaching Technology. BRAIN. Broad Research in Artificial Intelligence and Neuroscience, 12(1), pp.278–299. [in English].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Імена та електронні адреси, які вказуються користувачами сайту цього журналу, будуть використовуватись виключно для виконання внутрішніх технічних завдань цього журналу; вони не будуть поширюватись та передаватись стороннім особам.