СУТНІСТЬ І ХАРАКТЕРИСТИКА ПОНЯТТЄВО-КАТЕГОРІАЛЬНОГО АПАРАТУ ДОСЛІДЖЕННЯ ФОРМУВАННЯ НАВИЧОК ЗДОРОВОГО СПОСОБУ ЖИТТЯ У ПОЗАШКІЛЬНОМУ ЗАКЛАДІ ОСВІТИ
DOI:
https://doi.org/10.24919/2308-4634.2022.254034Ключові слова:
здоров’я, здоровий спосіб життя, валеологічна освіта, позашкільна освіта, освітня діяльність позашкільного закладу освіти, дитячий колектив позашкільного закладу освітиАнотація
У статті розглянуто проблему введення здоров’язбережувальних технологій в умовах діяльності загальноосвітніх закладів у двох взаємопов’язаних поняттєво-категоріальних полях – у полі валеологічної та позашкільної освіти, враховуючи сучасні тенденції особистісно орієнтованого навчання і виховання. Розкрито значення поняття “здоров’я”, його складові, а також поняття “здоровий спосіб життя” “валеологічна освіта”, “позашкільна освіта”, “освітня діяльність позашкільного закладу освіти”, “дитячий колектив позашкільного закладу освіти”. Розглянута та схарактеризована система поняттєво-категоріального апарату дослідження валеологізації освітньої діяльності сприятиме чіткому усвідомленню цих понять вихователями, керівниками гуртків і студій, а також конкретизації валеологічного виховання.
Посилання
Apanasenko, H.L. & Popova, L.A. (1998). Medytsynskaia valeolohyia [Medical valeology]. Kyiv, 248 p. [in Ukrainian].
Bekh, I.D. (2003). Vykhovannia osobystosti [Education of personalities]. In 2 books. Book. 2: Personality-oriented approach; scientific and practical principles: Teaching method. Manual. Kyiv, 344 p. [in Ukrainian].
Honcharenko, M.S. (1999). Valeolohycheskyi slovar [Valeological dictionary]. Kharkov, 316 p. [in Russian].
Hrombakh, S.M. (1988). Shkola y psykhycheskoe zdorove uchashchykhsia [School and students’ mental health]. (Ed.). Hrombakha S.M. Moscov, 272 p. [in Russian].
Dubohai, A. D. (1991). Psykholoho-pedahohycheskye osnovy formyrovanyia zdorovoho obraza zhyzny shkolnykov mladshykh klassov [Psychological and pedagogical bases of formation of a healthy way of life of schoolboys of younger classes]. Doctor’s thesis. Kyiv, 374 p. [in Ukrainian].
Zhabokrytska, O.V. (2004). Pedahohichni umovy vykhovannia osnov zdorovoho sposobu zhyttia pidlitkiv u pozaklasnii diialnosti [Pedagogical conditions for educating the basics of a healthy lifestyle of adolescents in extracurricular activities]. Candidate’s thesis. Kyiv, 260 p. [in Ukrainian].
Kaliuzhna, O.I. (2004). Zdorova dytyna – shchaslyva rodyna. Prohrama spetskursu dlia batkiv ta vykhovateliv [A healthy child is a happy family. Special course program for parents and educators]. Kirovohrad, 20 p. [in Ukrainian].
Lysytsun, Yu.P. & Sakhno, A.V. (1989). Zdorove cheloveka – sotsyalnaia tsennost [Human health is a social value]. Moscov, 272 p. [in Russian].
Perepelytsia, N.V. (2004). Zahalna pedtekhnolohiia roboty hurtkiv ta inshykh tvorchykh obiednan u pozashkilnykh navchalnykh zakladakh [General pedagogical technology of work of circles and other creative associations in out-of-school educational institutions]. Educational and methodical manual. Sumy, 26 p. [in Ukrainian].
Piekhota, O.M. (2000). Osobystisno oriientovana osvita i tekhnolohii [Personality-oriented education and technology]. Scientific works. Vol. VII. Mykolaiv. pp. 26–28. [in Ukrainian].
Pustovit, H.P. (2004). Teoretyko-metodychni osnovy ekolohichnoi osvity i vykhovannia uchniv 1–9 klasiv u pozashkilnykh navchalnykh zakladakh [Theoretical and methodological foundations of environmental education and upbringing of students in grades 1–9 in out-of-school educational institutions]. Monohraf. Kyiv-Luhansk, 540 p. [in Ukrainian].
Svyrydenko, S.O. (1998). Formuvannia zdorovoho sposobu zhyttia molodshykh shkoliariv u pozaklasnii vykhovnii roboti [Formation of a healthy lifestyle of junior schoolchildren in extracurricular educational work]. Candidate’s thesis. Kyiv, 216 p. [in Ukrainian].
Sushchenko, L.P. (1999). Zdorovyi sposib zhyttia liudyny [Healthy lifestyle]. Additional materials. Zaporizhzhia, 324 p. [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Імена та електронні адреси, які вказуються користувачами сайту цього журналу, будуть використовуватись виключно для виконання внутрішніх технічних завдань цього журналу; вони не будуть поширюватись та передаватись стороннім особам.