КОНЦЕПТУАЛЬНІ ПІДХОДИ ДО ФОРМУВАННЯ ЗМІСТУ ОСВІТНЬО-ПРОФЕСІЙНОЇ ПРОГРАМИ БАКАЛАВРСЬКОГО РІВНЯ “ПЕДАГОГІКА ДОЗВІЛЛЯ”

Автор(и)

  • Світлана Кушнірук
  • Ірина Дубровіна
  • Оксана Тепла

DOI:

https://doi.org/10.24919/2308-4634.2022.254056

Ключові слова:

зміст підготовки, освітньо-професійна програма, змістові модулі, навчальний план, освітній компонент, професійна підготовка бакалавра

Анотація

Проаналізовано наявні концептуальні підходи до формування змісту професійної підготовки майбутніх педагогів-організаторів освітньо-кваліфікаційного рівня “бакалавр” й науково обґрунтовано доцільність їх упровадження в освітньому процесі ЗВО України. Визначено мету бакалаврської програми та її змістові модулі. З’ясовано, що у навчальних планах з професійної підготовки майбутніх педагогів-організаторів культурно-освітньої діяльності й рекреації у ЗВО України прослідковується послідовність у застосуванні основних положень реалізація компетентнісного підходу, а змістові модулі згруповані відповідно до загальних та спеціальних (фахових) компетенцій. Виокремлено складові професійної підготовки бакалаврів. Встановлено, що особливістю навчання бакалаврів у ЗВО є сформованість індивідуальних освітньої та професійної траєкторій майбутнього педагога-організатора.

Біографії авторів

Світлана Кушнірук

доктор педагогічних наук, доцент кафедри педагогіки Національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова

Ірина Дубровіна

кандидат педагогічних наук, доцент кафедри педагогіки Національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова, науковий співробітник Національної бібліотеки України імені В.І. Вернадського

Оксана Тепла

кандидат педагогічних наук, доцент кафедри педагогіки Національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова

Посилання

Babenko, N. B. (2006). Sotsiolohiia vilnoho chasu i dozvillia : navchalnyi posibnyk [Sociology of free time and leisure: a textbook]. Kyiv. [in Ukrainian].

Balakhtar, V.V. (2010). Pedahohichni zasady orhanizatsii dozvillia ditei ta pidlitkiv u systemi pozashkilnoi osvity v Ukraini (1960–1991 rr.) [Pedagogical principles of organization of leisure of children and teenagers in the system of out-of-school education in Ukraine (1960–1991)]. Extended abstract of candidate’s thesis. Ivano-Frankivsk. [in Ukrainian].

Bieletska, I. V. (2010). Suchasna sotsiokulturna sytuatsiia u sferi dozvillia molodi [Current socio-cultural situation in the field of youth leisure]. Herald of Luhansk Taras Shevchenko Nat. Univ., no. 9, pp.71–76. [in Ukrainian].

Boiko, O. P. (2011). Kultura dozvillia v suspilstvi ryzyku [Leisure culture in a society at risk]. Sumy. [in Ukrainian].

Bocheliuk, V. Y. & Bocheliuk, V. V. (2006). Dozvillieznavstvo : navchalnyi posibnyk [Leisure: a textbook]. Kyiv. [in Ukrainian].

Kushniruk, S.A. (2011). Konkurentospromozhnist maibutnikh uchyteliv yak pokaznyk yakosti vuzivskoi pidhotovky) [Competitiveness of future teachers as an indicator of the quality of university training)]. Historical and pedagogical studies: Scientific Journal. (Ed.). N.M. Demianenko. Kyiv, 2011. Vol. 5. pp.150–155. [in Ukrainian].

Maksymovska, N. O. & Sheika, V. M. (Ed.). (2010). Suchasnyi stan dozvillievoi sfery v Ukraini: sotsialno-pedahohichnyi aspect [The current state of the leisure sphere in Ukraine: socio-pedagogical aspect]. Herald of Kharkiv. state acad. culture, Vol. 33, pp. 264–272. [in Ukrainian].

Petrova, I. V. (2011). Osoblyvosti funktsionuvannia sfery dozvillia yak sotsialno-kulturnoho yavyshcha u druhii polovyni ХХ st. [Features of the functioning of leisure as a socio-cultural phenomenon in the second half of the twentieth century]. Herald of State acad. manag. personnel of culture and arts, no. 2, pp. 51–55. [in Ukrainian].

Romanovska, L.I. (2012). Sotsialno-pedahohichna pidtrymka diialnosti dytiachykh hromadskykh obiednan Ukrainy : istoriia i suchasnist [Socio-pedagogical support of children’s public associations of Ukraine: history and modernity]. Vinnytsia. [in Ukrainian].

Kushniruk, S.A. (2016). Formation of readiness for research activity of students in the process of general-pedagogical preparation. Science and рractice: Collection of scientific articles. Thorpe Bowker. Melbourne, Australia, pp. 262–267. [in English].

Kushniruk, S.A. (2016). Normative and legal frameworks of students’ scientific and research activity in pedagogical universities of Ukraine(the 20th – beginning of the 21st century). Perspective directions of scientific researches: Collection of scientific articles. Agenda Publishing House, Coventry, United Kingdom, pp. 302–305. Available at: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/11690 [in English].

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-03-25

Номер

Розділ

Статті