СТАНОВЛЕННЯ СУБ’ЄКТНОЇ ПОЗИЦІЇ СТУДЕНТА ЯК НЕОБХІДНА УМОВА ФОРМУВАННЯ ЦІННІСНО ЗОРІЄНТОВАНОЇ ПРОФЕСІЙНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ
DOI:
https://doi.org/10.24919/2308-4634.2022.254062Ключові слова:
професійна компетентність, суб’єктна позиція, цінності педагогічної діяльності, професійне самовизначення, рефлексіяАнотація
У статті обгрунтовується, що концептуально значущою умовою створення системи професійної освіти, яка відповідає вимогам інтеграції України у світовий освітній простір на основі якості, є реалізація положень компетентнісного підходу. Доведено, що ціннісна складова професійної компетентності вимагає сформованості суб’єктної позиції студента, яка, своєю чергою, зумовлює його потребу і здатність до самовдосконалення, самореалізації, професійного росту, визначає спрямованість майбутнього фахівця на результат освіти в діяльнісному вимірі.
Посилання
Aristova, N. O. (2017). Teoretychni ta metodychni zasady formuvannia profesiinoi subiektnosti maibutnikh filolohiv [Theoretical and methodical bases of formation of professional subjectivity of future philologists]. Doctor’s thesis. Kyiv, 572 p. [in Ukrainian].
Borytko, N. M. & Matskaylova, O. A. (2002). Stanovlenie subektnoy pozitsii uchashchegosya v gumanitarnom prostranstve uroka [Formation of the student’s subject position in the humanitarian space of the lesson]. Monograph. Volgograd, p. 131. [in Russian].
Vyshkivska, V. B. (2008). Subiektnist studentiv u navchalnomu protsesi-neobkhidna umova formuvannia profesiinoi kompetentnosti [Subjectivity of students in the educational process is a necessary condition for the formation of professional competence]. Scientific journal of NPU named after M. Drahomanov. Vol.8 (18). pp. 2–4. [in Ukrainian].
Halian, O. (2017). Formuvannia profesiinoi kompetentnosti pedahoha zasobamy navchalnoi dystsypliny “Pedahohika subiektnosti” [Formation of professional competence of a teacher by means of the discipline Pedagogy of subjectivity]. Youth & market. No.8 (151). pp.130–134. [in Ukrainian].
Hlossaryi sovremennoho obrazovanyia (2014). [Glossary of Modern Education]. (Ed.). E.Iu. Usyk. 2nd ed., revised. and additional. Kharkov, 532 p. P.181. [in Russian].
Ivanova, Ye.O. & Osmolovskaya, I.M. (2009). Didaktika v informatsionnom obshchestve [Didactics in the Information Society]. Pedagogy. No. 10. p. 8. [in Russian].
Kompetentnisnyi pidkhid u suchasnii osviti: svitovyi dosvid ta ukrainski perspektyvy: biblioteka z osvitnoi polityky (2004). [Competence approach in modern education: world experience and Ukrainian perspectives: library on educational policy]. (Ed.). O. V. Ovcharuk. Kyiv, 112 p. pp. 29–30. [in Ukrainian].
Kulyutkin, Yu.N. (1986). Tvorcheskoe myshlenie v professionalnoy deyatelnosti [Creative thinking in professional activities]. Questions of psychology. No. 2. pp. 24 – 36. [in Russian].
Maslov, S.Y. & Maslova, T.A. (2013). Aksyolohycheskyi podkhod v pedahohyke [Axiological approach in pedagogy]. News of the Tula State University. No.3-2. pp. 202–212. [in Russian].
Morynets, N. (2009). Teoretyko-metodolohichni problemy doslidzhennia zhyttievoho potentsialu osobystosti [Theoretical and methodological problems of studying the life potential of the individual]. Higher education in Ukraine. No.2. pp.90–98. [in Ukrainian].
Pro zatverdzhennia kvalifikatsiinykh kharakterystyk profesii (posad) pedahohichnykh ta naukovo-pedahohichnykh pratsivnykiv navchalnykh zakladiv [About the consolidation of the quality characteristics of the professional (posad) pedagogical and scientific and pedagogical pratsivniks of the chief mortgage]. Order of the Ministry of Education and Science of Ukraine dated 01.06.2013 No. 665. Available at: zavuch.at.ua/2013-2014/Atestaciay/kvalifikacijni_kharakteristiki.docx]. [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Імена та електронні адреси, які вказуються користувачами сайту цього журналу, будуть використовуватись виключно для виконання внутрішніх технічних завдань цього журналу; вони не будуть поширюватись та передаватись стороннім особам.