МЕТОДИ АРТ-ПЕДАГОГІКИ В ОСВІТНЬОМУ ПРОЦЕСІ УЧНІВ З ОСОБЛИВИМИ ПОТРЕБАМИ У ЗАКЛАДІ ПРОФЕСІЙНО-ТЕХНІЧНОЇ ОСВІТИ
DOI:
https://doi.org/10.24919/2308-4634.2022.254065Ключові слова:
арт-педагогіка, методи арт-педагогіки, учні з особливими потребами, соціальна інтеграція, заклад професійно-технічної освітиАнотація
Стаття присвячена дослідженню питання впливу методів та засобів арт-педагогіки на процес соціальної інтеграції учнів з особливими потребами в умовах закладу професійно-технічної освіти. У процесі дослідження проведено аналіз науково-педагогічної літератури, теоретично обґрунтовано сутність та вплив методів і засобів арт-педагогіки на процес соціальної інтеграції учнів з особливими потребами в закладі професійно-технічної освіти, виокремлені проблеми підготовки педагогів до роботи з учнями з особливими потребами в умовах закладу професійно-технічної освіти.
Посилання
Medvedeva, E. A., Levchenko, Y. Yu., Komissarova, L. N. & Dobrovolskaia, T. A. (2001). Art-pedahohika i art-terapia v spetsyalnom obrazovanii : uchebnik dlia vuzov [Art pedagogy and art therapy in special education : a textbook for universities]. Moscow, 248 p. [in Russian].
Kopytin, A. Y. & Svistovskaia, E. E. (2007). Art-terapiia detei i podrostkov [Art therapy for children and adolescents]. Moscow, 200 p. [in Russian].
Voznesenska, O. L. (2005). Osoblyvosti art-terapii yak metodu [Features of art therapy as a method]. Psychologist. No.10. pp. 5–8. [in Ukrainian].
Derkach, O. O. (2011). Art-pedahohika : Prohrama navchalnoi dystsypliny dlia studentiv spetsialnosti “Pochatkove navchannia” osvitno-kvalifikatsiinoho rivnia “spetsialist” [Art pedagogy: The program of the discipline for students majoring in “Primary Education” of educational and qualification level “specialist”. Vinnytsia, 26 p. [in Ukrainian].
Kapska, A. (2002). Reabilitatsiia ditei z funktsionalnymy obmezhenniamy zasobamy mystetstva [Rehabilitation of children with functional disabilities by means of art]. Kyiv, 155 p. [in Ukrainian].
Kasen, H. A. & Aitbaeva, A. B. (2019). Art-pedahohika i art-terapiia v inkliuzivnom obrazovanii [Art pedagogy and art therapy in inclusive education]. Almaty, 184 p. [in Russian].
Kipriianov, I. Yu. (2014). Vykorystannia art-terapii u roboti z ditmy z osoblyvymy potrebamy [The use of art therapy in working with children with special needs]. Scientific journal of M. P. Drahomanov NPU. Series 15 : Scientific and pedagogical problems of physical culture (physical culture and sports). No. 5. pp. 77–81. [in Ukrainian].
Lebedeva, L. D. (2001). Pedahohicheskie osnovy art-terapii v obrazovanii uchitelia [Pedagogical foundations of art therapy in teacher education]. Doctor’s thesis. Moscow, 383 p. [in Russian].
Savytskyi, A. M. (2014). Osoblyvosti prostorovoho oriientuvannia ditei molodshoho shkilnoho viku z syndromom Dauna [Features of spatial orientation of primary school children with Down syndrome]. Current issues of correctional education. No.4. pp. 303–313. [in Ukrainian].
Sadova, I. I. (2012). Art-terapiia yak suchasnyi metod u systemi sotsialnoi roboty pedahoha z ditmy z porushenniamy psykhofizychnoho rozvytku [Art therapy as a modern method in the system of social work of a teacher with children with mental and physical disabilities]. Current issues of correctional education. No. 3. pp. 197–205. [in Ukrainian].
Tarasenko, H. S. (2006). Vzaiemozviazok estetychnoi ta ekolohichnoi pidhotovky vchytelia u systemi profesiinoi osvity [Relationship between aesthetic and environmental teacher training in the system of vocational education]. Cherkasy, 308 p. [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Імена та електронні адреси, які вказуються користувачами сайту цього журналу, будуть використовуватись виключно для виконання внутрішніх технічних завдань цього журналу; вони не будуть поширюватись та передаватись стороннім особам.