МЕТОДИ АРТ-ПЕДАГОГІКИ В ОСВІТНЬОМУ ПРОЦЕСІ УЧНІВ З ОСОБЛИВИМИ ПОТРЕБАМИ У ЗАКЛАДІ ПРОФЕСІЙНО-ТЕХНІЧНОЇ ОСВІТИ

Автор(и)

  • Любов Дольнікова
  • Світлана Кравець

DOI:

https://doi.org/10.24919/2308-4634.2022.254065

Ключові слова:

арт-педагогіка, методи арт-педагогіки, учні з особливими потребами, соціальна інтеграція, заклад професійно-технічної освіти

Анотація

Стаття присвячена дослідженню питання впливу методів та засобів арт-педагогіки на процес соціальної інтеграції учнів з особливими потребами в умовах закладу професійно-технічної освіти. У процесі дослідження проведено аналіз науково-педагогічної літератури, теоретично обґрунтовано сутність та вплив методів і засобів арт-педагогіки на процес соціальної інтеграції учнів з особливими потребами в закладі професійно-технічної освіти, виокремлені проблеми підготовки педагогів до роботи з учнями з особливими потребами в умовах закладу професійно-технічної освіти.

Біографії авторів

Любов Дольнікова

кандидат педагогічних наук, доцент кафедри педагогіки та інноваційної освіти Національного університету “Львівська політехніка”

Світлана Кравець

старший викладач кафедри іноземних мов Національного університету “Львівська політехніка”

Посилання

Medvedeva, E. A., Levchenko, Y. Yu., Komissarova, L. N. & Dobrovolskaia, T. A. (2001). Art-pedahohika i art-terapia v spetsyalnom obrazovanii : uchebnik dlia vuzov [Art pedagogy and art therapy in special education : a textbook for universities]. Moscow, 248 p. [in Russian].

Kopytin, A. Y. & Svistovskaia, E. E. (2007). Art-terapiia detei i podrostkov [Art therapy for children and adolescents]. Moscow, 200 p. [in Russian].

Voznesenska, O. L. (2005). Osoblyvosti art-terapii yak metodu [Features of art therapy as a method]. Psychologist. No.10. pp. 5–8. [in Ukrainian].

Derkach, O. O. (2011). Art-pedahohika : Prohrama navchalnoi dystsypliny dlia studentiv spetsialnosti “Pochatkove navchannia” osvitno-kvalifikatsiinoho rivnia “spetsialist” [Art pedagogy: The program of the discipline for students majoring in “Primary Education” of educational and qualification level “specialist”. Vinnytsia, 26 p. [in Ukrainian].

Kapska, A. (2002). Reabilitatsiia ditei z funktsionalnymy obmezhenniamy zasobamy mystetstva [Rehabilitation of children with functional disabilities by means of art]. Kyiv, 155 p. [in Ukrainian].

Kasen, H. A. & Aitbaeva, A. B. (2019). Art-pedahohika i art-terapiia v inkliuzivnom obrazovanii [Art pedagogy and art therapy in inclusive education]. Almaty, 184 p. [in Russian].

Kipriianov, I. Yu. (2014). Vykorystannia art-terapii u roboti z ditmy z osoblyvymy potrebamy [The use of art therapy in working with children with special needs]. Scientific journal of M. P. Drahomanov NPU. Series 15 : Scientific and pedagogical problems of physical culture (physical culture and sports). No. 5. pp. 77–81. [in Ukrainian].

Lebedeva, L. D. (2001). Pedahohicheskie osnovy art-terapii v obrazovanii uchitelia [Pedagogical foundations of art therapy in teacher education]. Doctor’s thesis. Moscow, 383 p. [in Russian].

Savytskyi, A. M. (2014). Osoblyvosti prostorovoho oriientuvannia ditei molodshoho shkilnoho viku z syndromom Dauna [Features of spatial orientation of primary school children with Down syndrome]. Current issues of correctional education. No.4. pp. 303–313. [in Ukrainian].

Sadova, I. I. (2012). Art-terapiia yak suchasnyi metod u systemi sotsialnoi roboty pedahoha z ditmy z porushenniamy psykhofizychnoho rozvytku [Art therapy as a modern method in the system of social work of a teacher with children with mental and physical disabilities]. Current issues of correctional education. No. 3. pp. 197–205. [in Ukrainian].

Tarasenko, H. S. (2006). Vzaiemozviazok estetychnoi ta ekolohichnoi pidhotovky vchytelia u systemi profesiinoi osvity [Relationship between aesthetic and environmental teacher training in the system of vocational education]. Cherkasy, 308 p. [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-03-25

Номер

Розділ

Статті