АРТТЕРАПЕВТИЧНИЙ ПОТЕНЦІАЛ ІННОВАЦІЙНИХ МЕТОДІВ НАВЧАННЯ ТЕХНОЛОГІЙ БОЙКІВСЬКОЇ ВИШИВКИ ТА БІСЕРОПЛЕТІННЯ

Автор(и)

  • Тетяна Гера
  • Надія Кузан

DOI:

https://doi.org/10.24919/2308-4634.2022.254103

Ключові слова:

інноваційні технології навчання, арттерапія, технології бойківської вишивки та бісероплетіння, ізотерапевтичні прийоми, кооперативне навчання, соціально-емоційне навчання, ненасильницьке спілкування

Анотація

Психоголічні ресурси інноваційних технологій НУШ досліджено на прикладі ізотерапевтичних прийомів інтерактивного навчання. Розглянуто сенсотворення і моделювання реальності в технологіях вишивки та бісероплетіння. Описано студентський формувальний мініексперимент зі впровадження у педагогічну практику стратегій кооперативного навчання технологій бойківської вишивки та бісероплетіння. Зроблено акцент на арттерапевтичному потенціалі інноваційних методів навчання, дружніх до емоцій, за програмою СЕЕН.

Біографії авторів

Тетяна Гера

арттерапевт, керівник Дрогобицького відділення Української асоціації сімейних психологів

Надія Кузан

кандидат педагогічних наук, доцент, доцент кафедри технологічної та професійної освіти Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка

Посилання

Vovk, V. (1980). Mandalia: teksty y vytynanky [Mandala: texts and excerpts]. Rio-de-Zhaneiro. 122 p. [in Ukrainian].

Hera, T.I. (2014). Maindfulnes-tekhnika na zaniattiakh iz psykholohii yak element psykholohichnoho suprovodu maibutnikh pedahohiv [Mindfulness technique in psychology classes as an element of psychological support for future teachers]. Bulletin of Kherson State University. Psychological sciences. Issue 2(1), pp. 174–179. [in Ukrainian].

Demiurg, O. (2018). Nejrografika: risovanie so smyslom. Kak jeto rabotaet? [Neurographics: Drawing with Meaning. How it works?]. Intelligent Publishing System Ridero. Available at: https://mybook.ru/author/olga-demiurg/nejrografika-risovanie-sosmyslom-kak-eto-rabotaet/read/(Accessed 29 Dec. 2021) [in Russian].

Diakiv, O., Chaikivska, O. Ilchyshyn, U. & Fliunt, O. et al. (2019). Osoblyvosti vykorystannia metodiv kooperatyvnoho navchannia u shkilnii praktytsi [Cooperative learning: collective responsibility – individual reporting. Features of the use of cooperative teaching methods in school practice]. Primary school teacher. Vol.2. pp.17–21. [in Ukrainian].

Elkin, O. (2018). Navchannia, bazovane na spivpratsi. 32 stratehii kooperatsii u klasi [Collaborative learning. 32 strategies of cooperation in the classroom]. NUSH. Available at: https://nus.org.ua/view/navchannya-bazovane-na-spivpratsi-32-strategiyi-kooperatsiyi-u-klasi/ (Accessed 10 Dec.2021). [in Ukrainian].

Zamalieva, S. (2018). Kak trenirovat mozg, upravljat stressom i byt v garmonii s soboj [How to train your brain, manage stress and be in harmony with yourself]. Intelligent publishing system Ridero. Available at: https://mybook.ru/author/snezhana-zamalieva/zhizn-v-stile-mindfullness-kak-trenirovat-mozg-upr/read/ (Accessed 28 Dec.2021). [in Russian].

Kabat-Zinn, Dzh. (2013). Praktika meditacii: ili iskusstvo nastojashhego momenta [Practice of meditation: or the art of the present moment]. Moscow, 272 p. [in Russian].

Kognitivnaja i kognitivno-povedencheskaja psihoterapija [Cognitive and cognitive-behavioral psychotherapy]. Available at: https://psyera.ru/4486/kognitivnaya-i-kognitivno-povedencheskaya-psihoterapiya (Accessed 30 Dec.2021). [in Russian].

Kuzan, N.I. (2019). Dekoratyvne mystetstvo yak zasib khudozhno-estetychnoho vykhovannia uchniv [Decorative artwork yak for artistic and aesthetic vikhovannya studies]. “Youth and market”. Monthly scientific-pedagogical journal. Drogobych, Vol.6(173). pp.130–137. [in Ukrainian].

Markovska, M. (2020). Shcho take prohrama sotsialno-emotsiinoho ta etychnoho navchannia i yak vona pratsiuie [This is also the program of social and emotional and ethical navchannya and yak vona pratsyu]. NUSH. Available at: https://nus.org.ua/articles/shho-take-programa-sotsialno-emotsijnogo-ta-etychnogo-navchannya-i-yak-vona-pratsyuye/ (Accessed 15 Dec.2021). [in Ukrainian].

Skyba, M. (2020). Navychky maibutnoho: shcho potribno bude vmity, aby maty harnu robotu v 2025 rotsi [Possibilities of the future: it will be necessary for the robot to be ready in 2025]. NUSH. Available at: https://nus.org.ua/view/navychky-majbutnogo-shho-potribno-bude-vmity-aby-maty-garnu-robotu-v-2025-rotsi/.(Accessed 30 Dec.2021). [in Ukrainian].

Fedorchuk, O.S. (2007). Ukrainski narodni prykrasy z biseru [Ukrainian folk jewelry made of beads]. Lviv, 120 p. [in Ukrainian].

Franko, I. (1982). Zibrannia tvoriv. Etnohrafichna ekspedytsiia na Boikivshchynu [Ethnographic expedition to Boykivshchyna]. (Vols. 1-50). Vol. 36. Kyiv, pp. 68 – 99. [in Ukrainian].

Kagan, S. It’s All About Engagemeyt! Available at: https://www.kaganonline.com/ (Accessed 22 Dec.2021). [in English].

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-03-25

Номер

Розділ

Статті