СТОРІТЕЛІНГ ЯК ЕФЕКТИВНИЙ ІНСТРУМЕНТ ФОРМУВАННЯ КОМУНІКАТИВНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ ЗДОБУВАЧІВ ОСВІТИ НОВОЇ УКРАЇНСЬКОЇ ШКОЛИ

Автор(и)

  • Мирослава Мазурок
  • Ольга Саприкіна

DOI:

https://doi.org/10.24919/2308-4634.2022.254106

Ключові слова:

мовна компетентність, сучасні методики навчання, сторітелінг, історія, розповідь, цифровий сторітелінг

Анотація

У статті проаналізовано основні правила, особливості, види, форми та інші методичні характеристики сторітелінгу. Визначено його як ефективний метод донесення інформації, що використовується у багатьох сферах життя людини. Крім того, розглянуто доцільність використання сторітелінгу на уроках у сучасній школі. Автори акцентують увагу на тому, що запропонована методика дає змогу реалізовувати процес навчання у закладах загальної середньої освіти на принципово інших методичних підходах із широким використанням мультимедійних форм подачі навчального матеріалу. У зв’язку з цим у публікації надано поради щодо створення історій, методичні рекомендації стосовно застосування означеного методу на уроках. Розкрито особливості й можливості застосування методу сторітелінгу як усепредметного освітнього інструменту.

Біографії авторів

Мирослава Мазурок

методист кабінету редакційно-видавничої діяльності Рівненського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти, магістр педагогіки вищої школи

Ольга Саприкіна

викладач кафедри суспільно-гуманітарної освіти Рівненського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти, магістр педагогіки вищої школи

Посилання

Bondarenko, N. (2019). Storytelling yak komunikatsiinyi trend i vsepredmetnyi metod navchannia [Storytelling as a communication trend and a cross-curricular method of learning]. Youth & market. No. 7 (174). pp. 130–135. [in Ukrainian].

Hych, H. M. (2015). Storitelinh yak innovatsiina metodyka formuvannia movnoi kompetentnosti uchniv ZNZ [Storytelling as an innovative method of forming the language competence of students of secondary schools]. Scientific Bulletin of V.O Sukhomlinsky MNU. Series “Pedagogical sciences”. No. 4 (51). pp. 188–191. [in Ukrainian].

Karnaukhova, A. (2021). Tsyfrova vizualizatsiia storitelinhu yak metod formuvannia komunikatyvnoi kompetentnosti maibutnikh vykhovateliv [Digital visualization of storytelling as a method of forming communicative competence of future educators]. Teacher education. Psychology. Pedagogy. No.35 (1). [in Ukrainian].

Konsultatsiia “Shcho take storitelinh?” [Consultation “What is storytelling?]. Education: website. Available at: https://vseosvita.ua/library/konsultacia-so-take-storiteling-492269.html (Accessed 06 Dec. 2021). [in Ukrainian].

Krutii, K. & Zdanevych, L. (2017). Storitelinh: mystetstvo rozpovidannia, abo yak zatsikavyty y motyvuvaty ditei [Storytelling: The Art of Storytelling, or How to Interest and Motivate Children]. Preschool education. No. 7. pp. 2–7. [in Ukrainian].

Metod Storytelling: yak zatsikavyty ditei, rozpovidaiuchy istorii [Method of Storytelling: how to interest children by telling stories]. On the Lesson: website. Available at: https://naurok.com.ua/post/metod-storytelling-yak-zacikaviti-ditey-rozpovidayuchi-istori (Accessed 17 Nov. 2021). [in Ukrainian].

Palamar, S. & Naumenko, M. (2019). Storitelinh u profesiinii pidhotovtsi maibutnikh pedahohiv: suchasni instrument [Storytelling in the professional training of future teachers: modern tools]. Open educational e-environment of a modern university. No. 7. pp. 48–55. Available at: https://openedu.kubg.edu.ua/journal/index.php/ (Accessed 18 Nov. 2021). [in Ukrainian].

Silchuk, O. (2020).The problem of moral values among the agrarian university students: a role of humanities. Pedagogical sciences: theory, history, innovative technologies. No.1 (95). pp. 299–308. [in English].

Naumenko, M. S. (2019). Suchasni osvitni instrumenty u formuvanni konkurentospromozhnoho fakhivtsia doshkilnoi osvity “Osvita ХХІ ctolittia: teoriia, praktyka, perspektyvy” [Modern educational tools in the formation of a competitive specialist in preschool education “Education of the XXI century: theory, practice, perspectives”]. Materialy I mizhnarodnoi naukovo-praktychnoi internet-konferentsii. Dydaktyka: teoriia i praktyka – Proceedings of the I International Scientific-Practical Internet Conference. Didactics: theory and practice. (pp. 205–207). Kyiv. [in Ukrainian].

“Poslidovnyi storitelinh” (za dopomohoiu iliustratsii) [“Consecutive storytelling” (with the help of illustrations)]. Education: website. Available at: https://vseosvita.ua/library/poslidovnij-storiteling-za-dopomogou-ilustracij-prijom-kriticnogo-mislenna-pri-vivcenni-temi-vesnani-kviti-478505.html (Accessed 06 Dec. 2021). [in Ukrainian].

Storitelinh u navchanni: yoho perevahy dlia vchyteliv i uchniv [Storytelling in learning: its benefits for teachers and students]. New education: web portal. Available at: https://osvitanova.com.ua/posts/3837-storitelinh-u-navchanni-ioho-perevahy-dlia-vchyteliv-i-uchniv (Accessed 05 Dec. 2021). [in Ukrainian].

Sabada, I. (2021). Storitelinh – efektyvnyi metod navchannia ta vykhovannia [Storytelling is an effective method of teaching and education]. Genezum: vebsait. Available at: https://genezum.org/library/storiteling-efektyvnyy-metod-navchannya-ta-vyhovannya (Accessed 05 Dec.2021). [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-03-25

Номер

Розділ

Статті