ПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГІЧНІ Й МЕТОДИЧНІ УМОВИ НАВЧАННЯ ІНОЗЕМНОЇ МОВИ УЧНІВ З ОСОБЛИВИМИ ОСВІТНІМИ ПОТРЕБАМИ

Автор(и)

  • Оксана Трухан

DOI:

https://doi.org/10.24919/2308-4634.2022.254108

Ключові слова:

учні з особливими освітніми потребами, діти з обмеженими можливостями здоров’я, іноземна мова, методичні та психолого-педагогічні умови навчання іноземної мови, комунікативний підхід

Анотація

Cтаття присвячена актуальній проблемі сучасної української системи освіти та педагогічної науки – навчанню учнів з особливими освітніми потребами (ООП). Проаналізовано психолого-педагогічні й методичні умови навчання іноземної мови учнів з обмеженими можливостями здоров’я. Виокремлено когнітивні (особливості інтелектуальної діяльності, рівень володіння дітьми іноземною мовою, стратегіями вивчення мови тощо) та емоційні (ставлення до іноземної мови, мотивація вивчення, мовні бар’єри тощо) особливості учнів з ООП, які доцільно розглядати комплексно. Зроблено висновок про те, що для таких учнів потрібно розробляти адаптивну навчальну програму, це забезпечить індивідуальний підхід, вибудує особисту освітню траєкторію вивчення школярами іноземної мови.

Біографія автора

Оксана Трухан

асистент кафедри англійської філології Прикарпатського національного університету імені Василя Стефаника

Посилання

Bhazhnokova, Y. M. (2007). Vospitanije i obuchenije detej i podrostkov s tiazhelymi i mnozhestvennymi narushenijami razvityia [Education and training of children and adolescents with severe and multiple developmental disorders]. Moscov, 239 p. [in Russian].

Bielova, O. B. (2021). Osoblyvosti rozvytku movlennia u ditei z intelektualnymy porushenniamy [Features of speech development in children with intellectual disabilities]. Medical education, No. 1, pp. 5–10. [in Ukrainian].

Bilavych, H., Malona, S., & Kostashchuk, Ya. (2021). Inkliuzyvne navchannia ditei z osoblyvymy osvitnimy potrebamy kriz vymir sohodennia [Inclusive education of children with special educational needsthrough the dimension of the present]. Youth and market, No. 9(195), pp. 11–16. [in Ukrainian].

Borak, O. (2015). Prychynna obumovlenist porushen u movlennievomu rozvytku v rozumovo vidstalykh ditei [Causal conditionality of speech development disorders in mentally retarded children]. Special child: education and upbringing, No. 4, pp. 24–32. [in Ukrainian].

Buslaeva, E. N. (2016). Osobennosti lohopedicheskoj raboty v spetsialnoj (korrektsionnoj) shkole [Education and training of children and adolescents with severe and multiple developmental disorders]. Yaroslavl Pedagogical Bulletin, No. 5, pp. 307–315. [in Russian].

Vyhotskyj, L. S. (1999). Razvitije rechi i myshlenija [Development of speech and thinking]. Moscov, 352 p. [in Russian].

Havrylov, O. V. (2009). Osoblyvi dity v zakladi i sotsialnomu seredovyshchi [Special children in the institution and social environment]. Kamianets-Podilskyi, 308 p. [in Ukrainian].

Lypakova, V. Y. (2007). Znachenije formirovanyija rechevoj kommunikatsii dlia detej s umerennoj umstvennoj otstalostiu. Korrektsyonnaja pedahohika: problemy teorii i praktiki [The importance of the formation of speech communication for children with moderate mental retardation. Correctional pedagogy: problems of theory and practice]. St.Petersburg, 252 p. [in Russian].

National Strategy for the Development of Inclusive Education for 2020-2030. Available at: https://nus.org.ua/wp-content/uploads/2019/07/210719-strategiya-inklyuziya.pdf. [in Ukrainian].

Reipolska, O. D. (2002). Pidhotovka ditei doshkilnoho viku do vyvchennia inozemnoi movy v pochatkovii shkoli [Preparation of preschool children for learning a foreign language in primary school]. Collection of scientific works of Berdyansk State Pedagogical University: Problems of continuity in preparing children of preschool and primary school age for life. Berdyansk, No. 3, pp. 280–286. [in Ukrainian].

Gardner, R. C. (1985). Social Psychology and Second Language Learning: The Role of Attitudes and Motivation. London, 208 p. [in Englich].

Gardner, R. C. & Macіntyre, P. D. (1993). A student’s contributions to second language learning. Part II: Affective variables. Language Teaching, No. 26, pp. 1–11. [in Englich].

Corbet, J. (1999). Inclusive education and school culture. International Journal of Inclusive Educaition, Vol. 3, No. 1, pp. 53–61. Available at: http://www.tandfonline.com/doi/abs/10.1080/136031199285183. [in English].

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-03-25

Номер

Розділ

Статті