ОСОБЛИВОСТІ ФОРМУВАННЯ ПРОЄКТНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНІХ ФАХІВЦІВ В УМОВАХ РОЗВИТКУ ІНФОРМАЦІЙНО-КОМУНІКАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ
DOI:
https://doi.org/10.24919/2308-4634.2022.255969Ключові слова:
проєктна компетентність, особливості, формування, майбутні фахівці, інформаційно-комунікаційні технологіїАнотація
У статті висвітлено сутність та особливості формування проєктної компетентності майбутніх фахівців в умовах розвитку інформаційно-комунікаційних технологій. Визначено сутність навчального методу як засобу стимулювати інтерес студентів та інтегрувати його з іншими методами шляхом використанням інформаційно-комунікаційних технологій та рольових ігор (веб-квест). Визначено етапи формування проєктної компетентності майбутніх фахівців (оформлення досвіду реалізації інших проєктів; побудова, задум і розробка власного проєкту; реалізація власного проєкту) та його основні форми (задум, проєктна майстерня та проєктна лабораторія). Виявлено роль викладача у проєктній діяльності (разом зі студентами розв’язувати проблему в режимі партнерства; створювати умови для виконання студентами складних пізнавальних завдань; продумати тематику проєктів і вибрати теми, які найбільш цікавлять молодь тощо).
Посилання
Andriichuk, N. Proiektna kompetentnist vykladacha yak zabezpechennia yakosti osvitnoi diialnosti [Project competence of the teacher as ensuring the quality of educational activities]. European project culture in Ukraine: state, problems, prospects: Collection of Proceedings of the International Scientific-Practical Conference. (Zaporizhzhiz, May 29-30, 2020). Zaporizhzhia, 2020. P. 25 – 27. [in Ukrainian].
Hontarenko, I. S. (2016). Formuvannia proiektnoi kompetentnosti maibutnikh uchyteliv humanitarnykh dystsyplin zasobamy internet-resursiv [The formation of project competence of future teachers of humanities by means of Internet resources]. Candidate’s thesis. Kharkiv, 296 p. [in Ukrainian].
Hulakova, M. V. & Kharchenko, H. Y. (2014). Problema formirovaniy proyektnoi kompetentnosti studentov vuza. [The problem of project competence formation of university students]. Scientific and methodical electronic journal “Concept”. Available at : e-koncept.ru/2014/55014.htm [in Ukrainian].
Zosymenko, O. V. (2010). Orhanizatsiia proiektnoi diialnosti maibutnikh pedahohiv u protsesi vyvchennia pedahohichnykh dystsyplin [The organization of project activities of future teachers in the process of studying pedagogical disciplines]. Candidate’s thesis. Poltava, 256 p. [in Ukrainian].
Ivanova, N. (2019). Pedahohichni umovy formuvannia proiektnoi kompetentnosti maibutnikh fakhivtsiv z informatsiinoi, bibliotechnoi ta arkhivnoi spravy [Pedagogical conditions for the formation of project competence of future specialists in information, library and archival affairs]. Adult education: theory, experience, prospects. Issue 2 (16). pp. 67 – 75.[in Ukrainian].
Kademiia, M. Yu. & Shakhina, I. Yu. (2011). Informatsiino-komunikatsiini tekhnolohii v navchalnomu protsesi [Information and communication technologies in the educational process]. Handbook. Vinnytsia, 220 p. [in Ukrainian].
Kademiia, M. Yu., Yevsiukova, L. S. & Tkachenko, T. V. (2011). Innovatsiini tekhnolohii navchannia: slovnyk-hlosarii [Innovative learning technologies: dictionary glossary : a textbook for students and teachers]. Lviv, 196 p. [in Ukrainian].
Kupenko, O. V. (2021). Systema formuvannia proiektnoi kompetentnosti maibutnikh fakhivtsiv sotsialnoi roboty u protsesi profesiinoi pidhotovky [The system of formation of future specialists of social work project competence in the process of professional training]. Doctor’s thesis. Sumy – Khmelnytsky, 585 p.[in Ukrainian].
Nahorna, N. O. (2021). Formuvannia proiektno-tekhnolohichnoi kompetentnosti maibutnikh uchyteliv trudovoho navchannia u protsesi vyvchennia osnov proiektuvannia i modeliuvannia [The formation of project-technological competence of future teachers of labor training in the process of studying the basics of design and modeling]. Candidate’s thesis. Poltava, 306 p. [in Ukrainian].
Pavliuk, B. V. (2020). Formuvannia proiektnoi kompetentnosti maibutnikh uchyteliv pochatkovoi shkoly v protsesi profesiinoi pidhotovky [The formation of project competence of future primary school teachers in the process of professional training]. Candidate’s thesis. Vinnytsia, 302 p.[in Ukrainian].
Petrovska, K. (2016). Formuvannia proiektnoi kompetentnosti maibutnikh nadavachiv sotsialnykh posluh [The formation of project competence of future social service providers]. Social Work and Education, Vol. 3, No. 2. pp. 56–62.[in Ukrainian].
Fedoruk, H. M. (2015). Formuvannia informatsiino-komunikatsiinoi kompetentnosti maibutnikh uchyteliv tekhnolohii u protsesi profesiinoi pidhotovky [The formation of information and communication competence of future teachers of technology in the process of professional training]. Candidate’s thesis. Vinnytsia, 256 p. [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Імена та електронні адреси, які вказуються користувачами сайту цього журналу, будуть використовуватись виключно для виконання внутрішніх технічних завдань цього журналу; вони не будуть поширюватись та передаватись стороннім особам.