ОСОБЛИВОСТІ ВПРОВАДЖЕННЯ STEAM ПІДХОДУ У ВИЩУ ОСВІТУ
DOI:
https://doi.org/10.24919/2308-4634.2022.255992Ключові слова:
інтеграція, рівні інтеграції, STEAM підхід, спеціальність, професійна підготовка, вища освітаАнотація
Проаналізовано наукову базу дослідження STEAM підходу та практику його реалізації у вищій освіті. З’ясовано роль інтеграції різногалузевих знань у професійній підготовці конкурентноспроможних фахівців. Обґрунтовано основні теоретико-методологічні засади інтеграції у контексті STEAM підходу, які орієнтують на доцільний вибір моделі інтеграції з урахуванням особливостей професійної діяльності та потенціалів дисциплін. На основі аналізу практики для різних спеціальностей вищої освіти виявлено характерні способи реалізації підходу та окреслено загальний алгоритм проєктування підходу. Виокремлено особливості впровадження STEAM підходу для вищої освіти.
Посилання
Boeckel, J. Van (2015). Angels talking back and new organs of perception: Art-making and intentionality in nature experience. Visual Inquiry: Learning and Teaching Art, 4(2), pp. 111–122. [in English].
Bush, S.B. & Cook, K.L. (2016). Constructing Authentic and Meaningful STEAM Experiences Through University, School, and Community Partnerships. Journal of STEM Teacher Education. Vol. 51, Iss. 1, Article 7. DOI: doi.org/10.30707/JSTE51.1Bush https://ir.library.illinoisstate.edu/jste/vol51/iss1/7 [in English].
Cevik, M. (2018). From STEM to STEAM in ancient age architecture. World Journal on Educational Technology: Current Issues. 10(4), pp. 221–240. [in English].
Colucci-Gray, L., Burnard, P., Cooke, C., Davies, R., Gray, D. & Trowsdale, J. (2017). Reviewing the potential and challenges of developing STEAM education through creative pedagogies for 21st learning: how can school curricula be broadened towards a more responsive, dynamic, and inclusive form of education? BERA. https://jotrowsdale.files.wordpress.com/2017/11/bera-research-commission-report-steam.pdf [in English].
Lima J. & Timm-Bottos, J. (2018). This is not a Pipe: Incorporating Art in the Science Curriculum The Journal of Teaching and Learning. Vol. 11, No. 2 (The STEAM Issue). pp. 43–60. http://dx.doi.org/10.22329/jtl.v11i2.5063 http://www.uwindsor.ca/jtl [in English].
Pollard, D. & Olizko, Y. (2019). Art and ESP integration in teaching ukrainian engineers. Advanced Education. Special Issue 11. pp. 68–75. DOI: 10.20535/2410-8286.147539 [in English].
Richard L. Biffle. (2016). Introduction to STEAM (Science, Technology, Engineering, Arts, and Mathematics) – Course Design, Organization and Implementation. 06. https://thomasstorage1.blob.core.windows.net/wp-media/2017/09/RLB3-STEAM-Article-2016-D8-copy.pdf [in English].
Rolling, J. H., Jr. (2008). Rethinking Relevance in Art Education: Paradigm Shifts and Policy Problematics in the Wake of the Information Age. International Journal of Education & the Arts, 9(1), pp. 1–18. [in English].
Roughley, M., Smith, K. & Wilkinson, C. (2019). Investigating new areas of art-science practice-based research with the MA Art in Science programme at Liverpool School of Art and Design, Higher Education Pedagogies, 4:1, pp. 226–243. DOI: 10.1080/23752696.2019.1583072 [in English].
STEAM into STEM: Linking to the Australian Curriculum. http://www.acsa.edu.au/pages/images/STEAM%20into%20STEM%20Linking%20to%20the%20Australian%20Curriculum.pdf [in English].
Taylor, P.C. (2018). Enriching STEM with the arts to better prepare 21st century citizens. American Institute of Physics Conference Proceedings. 1923, 020002. https://doi.org/10.1063/1.5019491 [in English].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Імена та електронні адреси, які вказуються користувачами сайту цього журналу, будуть використовуватись виключно для виконання внутрішніх технічних завдань цього журналу; вони не будуть поширюватись та передаватись стороннім особам.