РЕСУРСИ ОСВІТНЬОГО СЕРЕДОВИЩА ЛІЦЕЮ ДЛЯ ФОРМУВАННЯ ГРОМАДЯНСЬКОЇ АКТИВНОСТІ УЧНІВСЬКОЇ МОЛОДІ

Автор(и)

  • Ольга Гершуненко
  • Дмитро Пащенко
  • Наталія Примаченко

DOI:

https://doi.org/10.24919/2308-4634.2022.255993

Ключові слова:

громадянська активність, освітнє середовище, критерії освітнього середовища для формування громадянської активності старшокласників, ресурси освітнього середовища, сутнісні характеристики освітнього середовища

Анотація

У статті йдеться про необхідність формування громадянської активності ліцеїстів, обґрунтовуються погляди на освітнє середовище закладу освіти різними вченими, розглядаються критерії освітнього середовища для формування громадянської активності; визначаються основні сутнісні характеристики освітнього середовища та необхідні ресурси для формування громадянської активності ліцеїстів.

Біографії авторів

Ольга Гершуненко

пошукач кафедри педагогіки та освітнього менеджменту Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини

Дмитро Пащенко

доктор педагогічних наук, професор професор кафедри педагогіки та освітнього менеджменту Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини

Наталія Примаченко

кандидат педагогічних наук Дрогобицький державний педагогічний університет імені Івана Франка

Посилання

Akymov, D. I. (2004). Stymulyrovanye hromadyanskoy aktyvnosty v ukrayinskomu suspilstvi yak problema sotsioinzhenernoyi diyalnosty [Stimulation of civic activity in Ukrainian society as a problem of socio-engineering activities]. Candidate’s thesis. Kharkiv. Available at: http://www.lib.ua-ru.net/diss/cont/335925.html. [in Ukrainian].

Anyshchenko, A. P. (2009). Pedahohycheskye umovy aktyvyzatsiyi terytorialnoyi hromady yak zabolevshykh sotsyalializatsiyi starshoklasnykiv [Pedagogical conditions for the activation of the territorial community as sick of the socialization of high school students]. Bulletin of the Kharkiv State Academy of Culture. No.2, рр. 270–277. [in Ukrainian].

Bayborodova, L.V. (1992). Klassnomu rukovoditelyu o vospitatelnoy sisteme klassa [To the class teacher about the educational system]. Forms of Interaction of Teachers, Students and Parents. Yaroslavl, 39 p. [іn Russian].

Barankov, O. H. (1992). Vospytanye hrazhdanskoy aktyvnosty uchashchykhsya v raznovozrastnykh hruppakh po mestu zhytelstva [Education of civic engagement of students in different age groups at the place of residence]. Candidate’s thesis. Kyiv, 232 р. [in Ukrainian].

Bekh, I.D. (2016). Patriotychne i hromadyanske vykhovannya: punkt zitknennya ta liniya rozmezhuvannya [Patriotic and hromadyanskoe vyhovannya: point zіtknennya and line of demarcation]. The theoretical and methodological problems of raising children and students. Collection of scientific works of the Institute of Problems of Education of the National Academy of Pedagogical Sciences of Ukraine. (Book. 1). р. 20. [in Ukrainian].

Bohomolova, N. M. (2014). Formuvannya hromadyanyna v systemi zahalnoosvitnikh navchalnykh zakladiv v umovakh rozvytku hromadyanskoho suspilstva v Ukrayini [Formation of the hromada in the system of primordial illuminating primary mortgages in the minds of the development of the hromadyansky suspenstvo in Ukraine]. Scientific notes of Nizhyn Mykola Hohol State Universit. Psychological and pedagogical sciences. No. 4. рр. 76 – 80. [in Ukrainian].

Zhydkova, N. M. (2010). Rozvytok hromadyanskoyi aktyvnosti starshoklasnykiv. [Development of community activity of high school students]. History and jurisprudence. No. 31. рр. 4–5. [in Ukrainian].

Nazarchuk, O.A. (2014). Obrazovatelnaya sereda shkoly kak uslovye formyrovanyya hrazhdanskoy aktyvnosty uchashchykhsya [The educational environment of the school as a condition for the formation of civic engagement of students]. Extended abstract of candidate’s thesis. Pyatyhorsk. 25 р. [іn Russian].

Savchenko, N.M. (1998). Nravstvenno-pravovoe vospitanie starsheklassnikov v deyatelnosti klassnogo rukovoditelya [Moral and legal education of students in the activities of the class teacher]. Extended abstract of candidate’s thesis. Moscow. [іn Russian].

Sazonov, V. (2000). Organizatsiya vospitatelnoy raboty v klasse [Organization of Educational Work in the Class]. Moscow, 160 p. [іn Russian].

Semenyuk, L. M. (2006). Psikhologiya grazhdanskoy aktivnosti (osobennosti i usloviya razvitiya) [Psychology of civic activity (features and conditions of development)]. Voronezh, 196 р. [іn Russian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-05-04

Номер

Розділ

Статті