ДІАЛОГІЧНА ТЕХНОЛОГІЯ В ОСВІТІ СТУДЕНТІВ-МЕДИКІВ

Автор(и)

  • Оксана Ісаєва
  • Ганна Шайнер

DOI:

https://doi.org/10.24919/2308-4634.2022.255995

Ключові слова:

діалогічна взаємодія, діалог, комунікативна складова, методи навчання, студенти-медики

Анотація

У статті розглядається навчальний процес як діалогічна взаємодія між викладачем і студентами, тому діалог вважається теоретичним підґрунтям становлення і розвитку сучасного фахівця. Діалог розглядається як необхідна компонента саморозвитку і основа формування особистісно-професійної культури студентів-медиків, тобто фундамент особистісно орієнтованої освіти.

Оптимальний вибір навчальних форм, методів та інструментів сприяє практичній реалізації діалогічної взаємодії з метою засвоєння матеріалу і мобілізації інтелекту студентів. У процесі формування діалогічної взаємодії майбутніх лікарів вважаємо за доцільне застосовувати такі методи навчання, як: пояснювальний, репродуктивний і евристичний, а також методи проблемного навчання, тобто навчання повинно базуватися на активних методах, на внутрішніх резервах самореалізації особистості фахівців медичного профілю.

Біографії авторів

Оксана Ісаєва

доктор педагогічних наук, професор кафедри педагогіки та інноваційної освіти Національного університету “Львівська політехніка”, професор кафедри латинської та іноземних мов Львівського національного медичного університету імені Данила Галицького

Ганна Шайнер

кандидат педагогічних наук, доцент кафедри іноземних мов Національного університету “Львівська політехніка”

Посилання

Bychok, A. (2015). Spilkuvannya yak dialoh – vazhlyvyy aspekt mizhkul’turnoyi komunikatsiyi [Communication as dialogue is an important aspect of intercultural communication]. Available at: http://lingvo.onu.edu.ua/spilkuvannya-yak-dialog/ [in Ukrainian].

Burdeyna, I. V. Dialohichna vzayemodiya yak peredumova konstytuyuvannya osobystosti fakhivtsya: retrospektyva ta perspektyva [Dialogic interaction as a prerequisite for the constitution of the personality of the specialist: retrospective and perspective]. Current issues of philosophy and sociology: Scientific and practical journal. Odesa. Vol. 21. pp. 10–13. [in Ukrainian].

Kurganov, S. Yu. (1989). Rebonok i vzroslyy v uchebnom dialoge [Child and adult in educational dialogue: a book for the teacher]. Moscov, 127 p. [in Russian].

Pankiv, L. I. (2011). Dialohovyy pidkhid u mystetskiy osviti [Dialogue approach in art education]. Bulletin of Taras Shevchenko Lviv National University. No. 7 (218). part. II. pp. 121–124. [in Ukrainian].

Serikov, V. V. (1999). Obrazovaniye i lichnost [Education and personality]. Theory and practice of designing pedagogical systems. Moscov, 272 p. [in Russian].

Shemshurina, A. I. (2008). Razvitiye tsennostno-smyslovoy sfery lichnosti rebonka [Development of the value-semantic sphere of the child’s personality]. Pedagogy. No. 9. pp. 99–104. [in Russian].

Aultman, J. (2005). Uncovering the Hidden Medical Curriculum through a Pedagogy of Discomfort. Advances in Health Sciences Education. Aug;10(3). pp. 263. DOI: 10.1007/s10459-004-4455-2. [in English].

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-05-04

Номер

Розділ

Статті