ПАРТНЕРСТВО ДОШКІЛЬНОГО ЗАКЛАДУ ТА СІМ’Ї У ВИХОВАННІ ДІТЕЙ: ІДЕЇ НІМЕЦЬКОГО ДОСВІДУ
DOI:
https://doi.org/10.24919/2308-4634.2022.255996Ключові слова:
виховання, заклад дошкільної освіти, особистісний розвиток, партнерство, психолого-педагогічна освіта батьків, форми партнерстваАнотація
У статті схарактеризовано однин із важливих напрямів роботи закладу дошкільної освіти у Федеративній Республіці Німеччини – партнерство з батьками, яке здійснюється на підставі низки нормативно-правових документів. Визначено цілі дошкільного закладу освіти у контексті виховного партнерства з батьками. Окреслено основні напрями партнерства дошкільного закладу і сім’ї. Схарактеризовано типи партнерства батьків і закладів дошкільної освіти. На основі зарубіжної сучасної науково-методичної літератури виокремлено форми партнерства.
Посилання
Voloshyn, S. (2021). Osoblyvosti zdiisnennia spivpratsi zakladiv doshkilnoi osvity ta simei vykhovantsiv u Polshchi [Peculiarities of cooperation between preschool institutions and families of pupils in Poland]. Youth and market. No. 4(190). pp. 72–76. [in Ukrainian].
Chepil, M. (2021). Rozvytok teoretychnykh zasad vykhovannia ditei u zakladakh doshkilnoi osvity Polshchi [Development of theoretical principles of raising children in preschool institutions in Poland]. Youth and market. No. 1(187). pp. 17–22. [in Ukrainian].
Bayerische Kinderbildungs-und betreuungsgesetz (BayKiBiG) (2005). [Bavarian Child Education and Care Act (BayKiBiG)]. Available at: https://www.tagespflege.bayern.de/imperia/md/content/stmas/tagespflege/downloads/140203_beitrag_baykibi (Accessed 11 Jan. 2022). [in German].
Behres, К. (2020). Wissen über mich: Die Entwicklung eines positiven Selbstkonzepts [Knowing about myself: Developing a positive self-concept]. Available at: https://www.element-i.de/magazin/wissen-ueber-mich-die-entwicklung-eines-positiven-selbstkonzepts/ (Accessed 10 Jan. 2022). [in German].
Grundgesetz der Bundesrepublik Deutschland [Basic Law of the Federal Republic of Germany]. Available at: https://www.deutschland.de/de/topic/politik/deutsches-grundgesetz-die-wichtigsten-fakten (Accessed 08 Jan. 2022). [in German].
Ingeborg, B.T. (1996). Bildung – Erziehung – Betreuung: ein harmonischer Dreiklang [Education – upbringing – care: a harmonious triad]. Available at: https://www-kindergartenpaedagogik (Accessed 08 Jan. 2022). [in German].
Textor, Martin R. (2020). Bildungs- und Erziehungspartnerschaft in indertageseinrichtungen [Education and upbringing partnership in child day-care facilities]. Norderstedt: Books on Demand, 3rd edition, 132 p. [in German].
Textor, Martin R. (2021). Elternarbeit im Kindergarten. Ziele, Formen, Methoden [Parent work in kindergarten. Goals, forms, methods]. Norderstedt: Books on Demand, 4rd edition 2021, 148 p. [in German].
Textor, Martin R. (2020). Innovative Ansätze der Elternarbeit [Innovative approaches to working with parents]. Available at: https://www.kindergartenpaedagogik.de/fachartikel/elternarbeit/formen-der-elternarbeit/1093 (Accessed 10 Jan. 2022). [in German].
Übereinkommen über die Rechte des Kindes (VN-Kinderrechtskonvention) (1992). [Convention on the Rights of the Child (UN Convention on the Rights of the Child)]. Available at: https://www.bmfsfj.de/bmfsfj/themen/kinder-und-jugend/kinderrechte/vn-kinderrechtskonvention/vn-kinderrechtskonvention-86544 (Accessed 09 Jan. 2022). [in German].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Імена та електронні адреси, які вказуються користувачами сайту цього журналу, будуть використовуватись виключно для виконання внутрішніх технічних завдань цього журналу; вони не будуть поширюватись та передаватись стороннім особам.