ПЕРСПЕКТИВНІ НАПРЯМИ УДОСКОНАЛЕННЯ ПІДГОТОВКИ ВИКЛАДАЧІВ ПРОФЕСІЙНО-ХУДОЖНІХ ДИСЦИПЛІН

Автор(и)

  • Юлія Колісник-Гуменюк

DOI:

https://doi.org/10.24919/2308-4634.2022.255998

Ключові слова:

професійно-художня освіта, університет, фахівець, напрям, зміни

Анотація

Педагогічна наука ще не виробила досконалих механізмів, що дали змогу конструктивно визначати рівень підготовленості викладачів професійно-художніх дисциплін, фіксувати якість формування їхньої компетентності, приймати коректні рішення щодо напрямів модернізації професійно-педагогічної освіти в світлі сучасної парадигми освіти. Утверджені нині підходи не завжди придатні “педагогічним працівникам” для ефективного поєднання інновації з розв’язанням поточних завдань підготовки викладачів професійно-художніх дисциплін. Можна констатувати про відсутність науково обґрунтованої стратегії удосконалення педагогічної системи підготовки викладачів професійно-художніх дисциплін у ЗВО України. Тому в нашій статті ми пропонуємо загальні напрями вдосконалення підготовки майбутніх викладачів професійно-художніх дисциплін у ЗВО в Україні.

Біографія автора

Юлія Колісник-Гуменюк

доктор педагогічних наук, доцент кафедри теорії і методики технологічної освіти, креслення та комп’ютерної графіки Національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова

Посилання

Kovalchuk, V.A. (Ed.). (2011). Profesiynyy samorozvytok maybutnoho fakhivtsya [Professional self-development of the future specialist]. Monograph. Zhytomyr, 204 p. [in Ukrainian].

Kolisnyk-Humeniuk, Yu.I. (2016). Teoretychni ta metodychni zasady profesiyno-pedahohichnoyi pidhotovky vykladachiv profesiyno-khudozhnikh dystsyplin u vyshchykh navchalnykh zakladakh [Theoretical and methodological principles of professional and pedagogical training of teachers of professional and artistic disciplines in higher educational institutions]. Youth and market. No. 7 (138). pp. 19–26. [in Ukrainian].

Kolisnyk-Humeniuk, Yu.I. (2020). Systema profesiyno-pedahohichnoyi pidhotovky vykladachiv profesiyno-khudozhnikh dystsyplin u zakladakh vyshchoyi osvity [The system of professional and pedagogical training of teachers of professional and artistic disciplines in institutions of higher education]. Monograph. Lviv, 515 p. [in Ukrainian].

Lytvyn, A.V. & Lytvyn, O.H. (2012). Osnovni zavdannya informatyzatsiyi profesiynoyi osvity [The main tasks of informatization of vocational education]. Problems and prospects of economic and entrepreneurial development and computer technologies in Ukraine: Proceedings of the VIII Scientific and Technical Conference of Scientific and Pedagogical Workers. Lviv. pp. 349–353. [in Ukrainian].

Muzyka, O.Ya. (2016). Problema profesiynoho samorozvytku osobystosti maybutnoho khudozhnyka-pedahoha v protsesi fakhovoyi pidhotovky [The problem of professional self-development of the future artist-teacher personality in the process of professional training]. Problems of modern teacher training: collection of scientific works of Pavlo Tychyna Uman State Pedagogical University. O.I. Bezlyudnyy (Ed.). Uman, Issue 14. pp. 221–229. [in Ukrainian].

Payanok, V.O. (2004). Interaktyvne navchannya yak innovatsiynyy pidkhid u navchalnomu protsesi [Interactive learning as an innovative approach in the learning process]. Modern information technologies and innovative teaching methods in specialists training: methodology, theory, experience, problems: collection of scientific works. Issue 5. I.A. Zyazyun (Ed.). Kyiv-Vinnytsia. pp. 209–215. [in Ukrainian].

Rapokhin, N.P. (2007). Prikladnaya psikhologiya [Applied psychology]. Tutorial. Мoscov, 432 p. [in Russian].

Slastonin, V.A. & Podymova, L.S. (1997). Pedagogika: innovatsionnaya deyatelnost [Pedagogy: innovative activity]. Мoscov, 224 p. [in Russian].

Slozanska, H. (2015). Osoblyvosti akademichnoyi mobilnosti u vyshchykh navchalnykh zakladakh [Features of academic mobility in higher education institutions]. Social Work and Education. Vol. 2. No. 1. pp. 82–88. [in Ukrainian].

Smirnov, S.D. (2003). Pedagogika i psikhologiya vysshego obrazovaniya: ot deyatelnosti k lichnosti [Pedagogy and psychology of higher education: from activity to personality]. Textbook. Мoscov, 304 p. [in Russian].

Sukhomlynskyy, V.O. (1976). Vybrani tvory [Selected works]. Vol.5. Kyiv, Vol. 1. 654 p. [in Ukrainian].

Tymoshchuk, H.V. (2011). Dukhovna kultura vchytelya yak skladova yoho profesiynoyi kultury [Spiritual culture of a teacher as a component of his professional culture]. Pedagogy, psychology and medical and biological problems of physical education and sports. No. 8. pp. 91–94. [in Ukrainian].

Shumilin, A.T. (1989). Problemy teorii tvorchestva [Problems of the theory of creativity]. Monograph. Мoscov, 143 p. [in Russian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-05-04

Номер

Розділ

Статті