МЕТОДИЧНА СИСТЕМА ФОРМУВАННЯ ОБЧИСЛЮВАЛЬНИХ НАВИЧОК В УЧНІВ ПОЧАТКОВОЇ ШКОЛИ: НЕЙРОПСИХОДИДАКТИЧНИЙ АСПЕКТ

Автор(и)

  • Руслана Романишин

DOI:

https://doi.org/10.24919/2308-4634.2022.255999

Ключові слова:

методична система, обчислювальні навички, учні початкової школи, мета навчання, зміст навчання, методи навчання, організаційні форми навчання, засоби навчання, нейропсихологічні засади

Анотація

Визначено зміст поняття “методична система” та її фокус. При характеристиці методичної системи формування обчислювальних навичок в учнів початкової школи розглянуто п’ять ієрархічно пов’язаних компонентів: мету, зміст, методи, організаційні форми, засоби навчання. Встановлено, що залежно від кількості учасників та характеру взаємодії застосовують індивідуальну, групову, фронтальну (колективну), парну форми навчання під час формування обчислювальних навичок. Представлено модель процесу формування обчислювальних навичок, яка включає в себе три блоки: концептуально-цільовий, змістовий (власне методичну систему) та результативний блок.

Біографія автора

Руслана Романишин

доктор педагогічних наук, професор кафедри фахових методик і технологій початкової освіти Прикарпатського національного університету імені Василя Стефаника

Посилання

Bondarchuk, P.M (2004). Dalton-plan. Entsyklopediia istorii Ukrainy [Dalton-plan. Encyclopedia of the History of Ukraine]. / editor: VA Smoliy and others; Institute of History of Ukraine, National Academy of Sciences of Ukraine. Kyiv, Vol. 2: G – D. 518 р. [in Ukrainian].

Vygotsky, L.S (1991). Pedagogicheskaya psikhologiya [Pedagogical psychology]. / under. ed. VV Davydov. Moscow, 480 p. [in Russian].

Goncharenko, S.V. (1997). Ukrainskyi pedahohichnyi slovnyk [Ukrainian pedagogical dictionary]. / ch. ed. S. Golovko. Kyiv, 373 p. [in Ukrainian].

Entsyklopediia osvity [Encyclopedia of Education]. / Acad. ped. Sciences of Ukraine (2008); heads. ed. VG Flint. Kyiv, 1038 p. [in Ukrainian].

Koval, L. (2006). Suchasni navchalni tekhnolohii v pochatkovii shkoli : navchalno-metodychnyi posibnyk [Modern educational technologies in primary school: a textbook]. Kyiv, 250 p. [in Ukrainian].

Krupsky, Ya. V. & Mikhalevich, V. M. (2010). Tlumachnyi slovnyk z informatsiino-pedahohichnykh tekhnolohii : slovnyk [Explanatory dictionary of information and pedagogical technologies: dictionary]. Vinnytsia, 72 p. [in Ukrainian].

Malafiik, I.V. (2014). Dydaktyka novitnoi shkoly : navch. posib [Didactics of the newest school: textbook. way]. Kyiv, 632 p. [in Ukrainian].

Piatnadtsiat vidpovidei MON pro indyvidualne navchannia: shcho tse i yak otrymaty [Fifteen answers of the Ministry of Education and Science about individual training: what it is and how to get it]. Available at: https://nus.org.ua/questions/15-vidpovidej-mon-pro-indyvidualne-navchannya-shho-tse-i-yak-otrymaty/. (Accessed 15 Nov.2021). [in Ukrainian].

Pro zatverdzhennia Typovoho pereliku zasobiv navchannia ta obladnannia dlia navchalnykh kabinetiv pochatkovoi shkoly [On approval of the Standard list of teaching aids and equipment for primary school classrooms]. Available at: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0258-20#Text. [in Ukrainian].

Romanyshyn, R.Y. (2020). Teoretyko-metodychni zasady formuvannia obchysliuvalnykh navychok v uchniv pochatkovoi shkoly : monohrafiia [Theoretical and methodological principles of formation of computational skills in primary school students: a monograph]. Ivano-Frankivsk, 424 p. [in Ukrainian].

Sagatovsky, V.N. (1973). Osnovy sistematizatsii vseobshchikh kategoriy [Fundamentals of systematization of universal categories]. Tomsk. 22 p. [in Russian].

Terminolohichnyi slovnyk [Glossary of terminology]. Available at: https://sites.google.com/site/vajlyvoikorysno/individualizacia-ta-diferenciacia-navcanna-na-urokah/terminologicnij-slovnik (Accessed 11 Aug. 2021). [in Ukrainian].

Terminolohichnyi slovnyk [Terminological dictionary]. Higher mathematics. Available at: https://sites.google.com/site/visamatematikavg/terminologicnij-slovnik (Accessed 05 May2019). [in Ukrainian].

Typovi osvitni prohramy dlia 1-2 klasiv NUSh [Typical educational programs for 1–2 classes of NUS]. Available at: https://mon.gov.ua/ua/osvita/zagalna-serednya-osvita/navchalni-programi/navchalni-programi-dlya-pochatkovoyi-shkoli. (Accessed 22 Oct. 2021), p.32 [in Ukrainian].

Unt, I. (1990). Individualizatsiya i differentsiatsiya obucheniya [Individualization and differentiation of learning]. Moscow,192 p. [in Russian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-05-04

Номер

Розділ

Статті