ПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГІЧНІ ОСНОВИ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ-ФІЛОЛОГІВ ДО ФОРМУВАННЯ ГРОМАДЯНСЬКОЇ ВІДПОВІДАЛЬНОСТІ УЧНІВ ОСНОВНОЇ ШКОЛИ

Автор(и)

  • Ілля Волик
  • Валентина Цина

DOI:

https://doi.org/10.24919/2308-4634.2022.256011

Ключові слова:

підготовка, учителі-філологи, громадянська відповідальність, учні, основна школа

Анотація

У статті розглянуто чинники формування громадянської відповідальності учнівської молоді. Виявлено пізнавально-інтелектуальний, мотиваційно-емоційний, поведінково-вольовий та духовно-моральний критерії та рівні її сформованості. Проведено аналіз педагогічного і психологічного підходів до підготовки майбутніх учителів до формування громадянської відповідальності учнів. Обґрунтовано шляхи пояснення та прогнозування теоретичних основ формування громадянської відповідальності за структурними концепціями розвитку громадянської зрілості особистості.

Біографії авторів

Ілля Волик

аспірант кафедри загальної педагогіки та андрагогіки освіти Полтавського національного педагогічного університету імені В. Г. Короленка

Валентина Цина

доктор педагогічних наук, професор, професор кафедри загальної педагогіки та андрагогіки освіти Полтавського національного педагогічного університету імені В. Г. Короленка

Посилання

Boryshevskyy, M. Y. Yablonska, T. M. & Antonenko, V. V. (2007). Rozvytok hromadyanskoyi spryamovanosti osobystosti [Development of civic orientation of the individual]. Kyiv, 186 p. [in Ukrainian].

Holina, I. V. & Kyyashko, L. O. (2007). Mistse hromadyanskoyi aktyvnosti u protsesi formuvannya osobystosti yak subyekta politychnoho zhyttya [The place of civic activity in the process of forming a person as a subject of political life]. Bulletin of V. N. Karazin Kharkiv National University. Series: Psychology. Kharkiv, Vol. 38. No. 771, pp. 54–58. [in Ukrainian].

Derzhavnyy standart bazovoyi i povnoyi zahalnoyi serednoyi osvity [State standard of basic and complete general secondary education]. Resolution of the Cabinet of Ministers of Ukraine of November 23, 2011 № 1392. Available at: http://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1392-2011-%D0%BF (Accessed 10 Nov.2021). [in Ukrainian].

Ilyin, E. (2011). Motivatsiya i motivy [Motivation and motives]. St. Petersburg, 512 p. [in Russian].

Kontseptsiya hromadyanskoho vykhovannya osobystosti v umovakh rozvytku ukrayinskoyi derzhavnosti (proyekt) [The concept of civic education of the individual in the development of Ukrainian statehood (project)]. Available at: https://osvita.khpg.org/index.php?id=976002302 (Accessed 2 Nov. 2021). [in Ukrainian].

Makarenko, A. S. (1990). Metodyka vykhovnoyi roboty [Methods of educational work]. Kyiv, 336 p. [in Ukrainian].

Nova ukrayinska shkola. Kontseptualni zasady reformuvannya serednoyi shkoly. 2016 [New Ukrainian school. Conceptual principles of secondary school reform. 2016]. Available at: https://www.kmu.gov.ua/storage/app/media/reforms/ukrainska-shkolacompressed.pdf (Accessed 8 Nov. 2021). [in Ukrainian].

Ogrenich, N. M. (2005). Pedahohichni umovy formuvannya sotsialnoyi vidpovidalnosti uchniv shkil-internativ dlya ditey-syrit [Pedagogical conditions for the formation of social responsibility of boarding school students for orphans]. Mykolaiv, 144 p. [in Ukrainian].

Pavlik, N. (2013). Sutnist i metody dukhovno-moral№noyi samoaktualizatsiyi maybutnoho pedahoha: metodychni rekomendatsiyi [The essence and methods of spiritual and moral self-actualization of the future teacher: guidelines]. Kyiv, 48 p. [in Ukrainian].

Pro skhvalennya Kontseptsiyi rozvytku hromadyanskoyi osvity v Ukrayini. Rozporyadzhennya Kabinetu ministriv Ukrayiny vid 3 zhovtnya 2018 r. № 710-r. [On approval of the Concept of development of civic education in Ukraine. Order of the Cabinet of Ministers of Ukraine of October 3, 2018 № 710-r]. Available at: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/710-2018-%D1%80 (Accessed 7 Nov. 2021) [in Ukrainian].

Savchin, M. V. (1996). Psykholohiya vidpovidalnoyi povedinky [Psychology of responsible behavior]. Kyiv, 130 p. [in Ukrainian].

Snihur, L. A. (2005). Psykholohiya stanovlennya hromadyanskosti osobystosti [Psychology of personality citizenship]. Extended abstract of Doctor’s thesis. Kyiv, 32 p. [in Ukrainian].

Stratehiya rozvytku hromadyanskoyi osvity na period do 2030 roku (proyekt) [Strategy for the development of civic education until 2030 (project)]. Available at: https://mon.gov.ua/en/news/mon-proponuye-dlya-gromadskogo-obgovorennya-proyekt-strategiyi-rozvitku-gromadyanskoyi-osviti-na-period-do-2030-roku-ta-plan-zahodiv-shodo-yiyi-realizaciyi (Accessed 7 Nov. 2021) [in Ukrainian].

Kjell, L. & Ziegler, D. (2007). Teorii lichnosti [Theories of personality]. St. Petersburg, 607 p. [in Russian].

Tsyna, A. Yu. (2021). Sutnist ta struktura osobystisno oriyentovanoyi profesiynoyi pidhotovky maybutnikh fakhivtsiv sfery obsluhovuvannya [The essence and structure of personality-oriented professional training of future service professionals]. “Youth and market”. Monthly scientific-pedagogical journal. Drogobych, Vol. 7–8 (193–194), pp. 41–46. [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-05-04

Номер

Розділ

Статті