АКАДЕМІЧНЕ ПИСЬМО: СТРУКТУРУВАННЯ ВСТУПУ ДО АНГЛОМОВНОЇ НАУКОВОЇ СТАТТІ (НА ПРИКЛАДАХ АНГЛОМОВНИХ ДОСЛІДНИЦЬКИХ СТАТЕЙ)

Автор(и)

  • Тамара Бабенко

DOI:

https://doi.org/10.24919/2308-4634.2022.256015

Ключові слова:

англомовне професійно-орієнтоване академічне письмо, наукова стаття, вступ, структурування вступу, композиційні фрагменти

Анотація

Світовий статус англійської мови як наукової спонукає вчених до написання анотацій та дослідницьких статей іноземною мовою, що посприяло впровадженню у закладах вищої освіти нових дисциплін, спрямованих на оволодіння компетентностями з академічного англомовного письма, та появі науково-теоретичних і методичних праць з цієї проблематики. Проте залишаються недостатньо висвітленими питання щодо практики структурування статей та, зокрема, вступу у високорейтингових англомовних світових виданнях. Спираючись на аналіз англомовних статей з психології та соціології, ми розглядаємо вступ як важливу складову, яка має непересічне значення як для автора, так і для читача. Результати дослідження визначають неодмінні та факультативні композиційні фрагменти вступу й надають різноманітні способи його структурування, що допомогає реалізувати авторські наміри, зорієнтувати читача, вмотивувати його до подальшого читання.

Біографія автора

Тамара Бабенко

кандидат педагогічних наук, доцент, завідувач кафедри іноземних мов факультетів психології та соціології Інституту філології Київського національного університету імені Тараса Шевченка

Посилання

Akademichne pysmo (2019). [Academic writing]. (Ed.). Revutska, S.K., & Zinchenko, V.M. Kryvyi Rih, 130 p. Available at: file/// http://elibrary.donnuet.edu.ua/1644/1E.pdf (Accessed 7 Feb. 2022).[in Ukrainian].

Liutyi, T.V. (2018). Akademichne pysmo ta opryliudnennnia naukovykh rezultativ [Academic writing and publication of scientific results]. Sumy, 186 p. Available at: file/// https://www.dropbox.com/s/63irdh9zfsfh6s9/04_LyutyyTV_Academic_Writing.pdf?dl=0. (Accessed 5 Feb. 2022). [in Ukrainian].

Shlikhta, N. & Shlikhta, I. (2016). Osnovy akademichnoho pysmakursu [Fundamentals of academic writing]. Methodical recommendation and course program. Kyiv, 61 p. [in Ukrainian].

Yakhontova, T. (2003). English Academic Writing for Students and Researchers. Lviv, 220 p. [in English].

Yarskaya-Smirnova, Е. (2013). Sozdanie akademicheskogo teksta [Academic text creation]. Moscow, 156 p. [in Russian].

Armer, T. (2012). Cambridge English for scientists. Cambridge University Press, 128 p. [in English].

Dudley Evans, T. (1998). Developments in English for specific purposes: A multi-disciplinary approach. Cambridge University Press. Available at: file///http://www.aelfe.org/documents/text2-Palmer.pdf. (Accessed 5 Feb. 2022). [in English].

Evans, S. (2006). Why EAP is necessary: A survey of Hong Kong tertiary students. Journal of English for Academic Purposes. Vol. 6, pp. 3–17. Available at: file/// https://www.sciencedirect.com/science/article/abs/pii/S1475158506000634. (Accessed 10 Jan. 2022). [in English].

Jordan, R. (1997). English for academic purposes: A guide and resource book for teachers. Cambridge University Press, 404 p. [in English].

Liyanage, I. (2001). English for general academic purposes: Catering to discipline-specific needs. Queensland Journal of Educational Research. Vol. 17(1). pp. 48–67. Available at: file/// https://www.iier.org.au/qjer/qjer17/liyanage.html. (Accessed 10 Jan. 2022). [in English].

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-05-04

Номер

Розділ

Статті