ДО ПИТАННЯ МОДЕРНІЗАЦІЇ ЗМІСТУ ДИСЦИПЛІНИ “ПСИХОПЕДАГОГІКА БЕЗПЕКИ”

Автор(и)

  • Світлана Вдович
  • Ксенія Березяк

DOI:

https://doi.org/10.24919/2308-4634.2022.256020

Ключові слова:

безпека людини, психопедагогіка, психопедагогіка безпеки, ризиконебезпечні професії, психолого-педагогічні знання, професійна підготовка

Анотація

У статті розглянуто сутність поняття “психопедагогіка безпеки”, враховуючи актуальні нині проблеми життя і професійної діяльності людини, обґрунтовано зміст навчальної дисципліни “Психопедагогіка безпеки”. Психопедагогіку безпеки автор розглядає як систему психологічних та педагогічних знань про безпеку людини, спрямовану на підготовку особистості до безпечного життя та професійної діяльності. Особлива увага приділяється безпеці здоров’я, безпеці праці, психологічній безпеці особистості, зокрема формуванню її психологічної стійкості, соціальній, інформаційній та іншим видам безпеки людини.

Біографії авторів

Світлана Вдович

кандидат педагогічних наук, старший науковий співробітник, доцент кафедри практичної психології та педагогіки Львівського державного університету безпеки життєдіяльності

Ксенія Березяк

викладач кафедри практичної психології та педагогіки Львівського державного університету безпеки життєдіяльності

Посилання

Horbunova, K. M., Kurepin, V. M. & Yablunovska, K. O. (2018). Ekolohichna psykholohiia ta psykhopedahohika u systemi pidhotovky maibutnikh vykladachiv ahrarnoi haluzi [Ecological psychology and psychopedagogy in the system of training future teachers for the agricultural sector]. Rozvytok ukrainskoho sela – osnova ahrarnoi reformy v Ukraini : materialy prychornomorskoi rehionalnoi naukovo-praktychnoi konferentsii profesorsko-vykladatskoho skladu, m. Mykolaiv, 25–27 kvitnia 2018 r. – Development of the Ukrainian countryside – the basis of agrarian reform in Ukraine: materials of the Black Sea regional scientific and practical conference of teaching staff, Mykolaiv, April 25–27, 2018. (pр. 107–111). Mykolaiv.[in Ukrainian].

Demkiv, A. M. & Lytvynovskyi, Ye. Yu. (2017). Na shliakhu do predmeta i metodolohii “Psykhopedahohiky bezpeky” [On the way to the subject and methodology of “Psycho-pedagogy of Security”]. Information and communication technologies in modern education: experience, problems, prospects: Collection of scientific works. Vol. 5. M. M. Koziar, N. H. Nychkalo (Ed.). Lviv, pр. 101–104. [in Ukrainian].

Diachenko, L. M. (2014). Psykhopedahohika yak predmet naukovoho interesu [Psycho-pedagogy as a subject of scientific interest]. Theory and practice of social systems management. No. 2, рp. 34–44. [in Ukrainian].

Koziar, M. M. & Lytvyn,A. V. (2017). Psykholoho-pedahohichna pidhotovka fakhivtsiv tsyvilnoho zakhystu [Psychological and pedagogical training of civil defense specialists]. Information and communication technologies in modern education: experience, problems, prospects: Collection of scientific works. Vol. 5. M. M. Koziar, N. H. Nychkalo (Ed.). Lviv, рp. 126–132. [in Ukrainian].

Prykhodko, I. I. (2015). Psykholohichna bezpeka personalu ekstremalnykh vydiv diialnosti: kontseptsiia, transformatsiina model, metodolohiia doslidzhennia [Psychological safety of personnel of extreme activities: concept, transformation model, research methodology]. Current issues of sociology, psychology, pedagogy. No. 4 (29), рp. 117–125. [in Ukrainian].

Sahaidak, I. S., Avramenko, N. L. & Lutak, N. H. (2016). Do pytannia pro vyvchennia bezpekoznavchykh dystsyplin u VNZ krainy [On the issue of studying security disciplines at domestic universities]. Bulletin of Chernihiv National Pedagogical University. Series: Pedagogical sciences. Vol. 135, рp. 217–220. [in Ukrainian].

Starostina, O. V. (2013). Pedahohichna personaliia Edvarda Stounsa yak fundatora psykhopedahohiky [Pedagogical personality of Edward Stones as the founder of psycho-pedagogy]. Pedagogy of creative personality formation in higher and general education. Vol. 31 (84), рp. 85–89. [in Ukrainian].

Statut (Konstytutsiia) Vsesvitnoi orhanizatsii okhorony zdorovia [Statute (Constitution) of the World Health Organization]. Available at: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/995_599#Text. (Accessed 2 Feb. 2022) [in Ukrainian].

Stetsula, N. (2020). Ekolohizatsiia osvity yak kliuchova tendentsiia staloho rozvytku suspilstva [Greening of education as a key trend in sustainable development of society]. Youth and market. No. 6–7 (185–186), рp. 115–121. [in Ukrainian].

Stoliarenko, A. M. (2002). Yekstremalnaia psykhopedahohyka : Ucheb. posobye dlia vuzov [Extreme psycho-pedagogy: manual for universities]. Moscow, 607 p. [in Russian].

Stones, E. (1984). Psykhopedahohyka: psykholohycheskaia teoryia y praktyka obuchenyia [Psycho-pedagogy: psychological theory and practice of learning]. Trans. from English by N. I. Osmakov. Moscow, 471 p. [in Russian].

Tykhyi, V. P. (2016). Bezpeka liudyny: poniattia, pravove zabezpechennia, znachennia, vydy [Human security: concept, legal support, meaning, types]. Bulletin of the National Academy of Legal Sciences of Ukraine. No. 2 (85), pp. 31–46. [in Ukrainian].

Yashchenko, V. O. (2019). Informatsiini tekhnolohii v zabezpechenni bezpeky zhyttiediialnosti v umovakh zrostaiuchoho mizhnarodnoho i derzhavnoho teroryzmu [Information technologies in ensuring the safety of life under the conditions of growing international and national terrorism]. Mathematical machines and systems. No. 2, pp. 27–42. [in Ukrainian].

Karney, J. E. (2007). Psychopedagogika pracy. Wybrane zagadnienia z psychologii i pedagogiki pracy [Work psychopedagogy. Selected issues of psychology and pedagogy of work]. Warszawa, 449 p. [in Polish].

Khurtenko, O., Bereziak, K., Khavula, R., Vdovichenko, O., Onishchenko, N. & Liebiedieva, S. (2020). Psychological Analysis of Occupational Conditions in Extreme Environments and the Structure of Non-Standard Situations. BRAIN. Broad Research in Artificial Intelligence and Neuroscience. No. 11 (4), pp. 132–148. [in English].

Kononets, N., Zhamardiy, V., Shkola, O. Vdovych, S., Kyzim, P., Batieieva, N. & Vasylenko, O. (2021). Formation of health saving competence of future fitness trainers through the intensification of their research work. Journal for Educators, Teachers and Trainers. Vol. 12 (4), pp. 80–89. [in English].

Stones, E. (1979). Psycho-pedagogy: Psychological Theory and the Practice of Teaching. London : Methuen, 490 p. [in English].

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-05-04

Номер

Розділ

Статті