САМООЦІНЮВАННЯ ПЕДАГОГОМ ВЛАСНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ЯК ЕЛЕМЕНТ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ЯКОСТІ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ

Автор(и)

  • Світлана Воронова

DOI:

https://doi.org/10.24919/2308-4634.2022.256021

Ключові слова:

самооцінювання, самооцінювання педагогом власної діяльності, психологічна компетентність, емоційно-етична компетентність, організаційна компетентність

Анотація

У статті проаналізовано поняття “самооцінювання”, “самооцінювання педагогом власної діяльності” в науково-педагогічних дослідженнях. Визначено етапи самооцінювання педагогом власної діяльності: організаційний, основний, завершальний. Описано комплексний підхід до самооцінювання педагогічної діяльності педагогів (вимоги, критерії, індикатори, інструменти). Запропоновано результати дослідження на виявлення у педагогів загального рівня компетентностей і вміння здійснювати самооцінювання діяльності з урахуванням Професійного стандарту вчителя. Проаналізовано психологічну, емоційно-етичну та організаційну компетентності. Доведено, що результати самооцінювання педагогом власної діяльності безпосередньо впливають на якість освітнього процесу в закладі освіти.

Біографія автора

Світлана Воронова

кандидат педагогічних наук, завідувач науково-методичної лабораторії розвитку та якості освіти кафедри освітньої політики КЗВО “Одеська академія неперервної освіти Одеської обласної ради”

Посилання

Bobrovskyi, M. V., Horbachov, S. I., Zaplotynska, O. O. & Linnik, O. O. (2021). Rekomendatsii do pobudovy vnutrishnoi systemy zabezpechennia yakosti osvity u zakladi zahalnoi serednoi osvity [Recommendations for building an internal system of quality assurance in general secondary education]. 2nd edition, revised and supplemented. Kyiv, State Service for Educational Quality, 350 p. [in Ukrainian].

Varvaricheva, Ya. I. (2010). Fenomen prokrastinacii: problemy i perspektivy issledovaniya [The phenomenon of procrastination: problems and prospects of research]. Questions of psychology. No. 3. pp. 121–131. [in Russian].

Hromovyi, V. V. (2019). Samootsiniuvannia yakosti roboty zakladu zahalnoi serednoi osvity : rekomendatsii [Self-assessment of the quality of work of the general secondary education institution: recommendations]. Dnipro,87 p. [in Ukrainian].

Pro zatverdzhennia profesiinoho standartu za profesiiamy “Vchytel pochatkovykh klasiv zakladu zahalnoi serednoi osvity”, “Vchytel zakladu zahalnoi serednoi osvity”, “Vchytel z pochatkovoi osvity (z dyplomom molodshoho spetsialista)”: nakaz Ministerstva rozvytku ekonomiky, torhivli ta silskoho hospodarstva Ukrainy vid 23.12.2020 № 2736-20 [On approval of the professional standard for the professions “Primary school teacher of general secondary education”, “Teacher of general secondary education”, “Primary education teacher (with a diploma of junior specialist)”]. Available at: https://zakon.rada.gov.ua/rada/show/v2736915-20#Text. (Accessed 20 Mar 2022). [in Ukrainian].

Pro osvitu: Zakon Ukrainy vid 05.09.2017 r. № 2145-VIII [On education: Law of Ukraine]. Available at: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2145-19#Text (Accessed 3 Feb. 2022). [in Ukrainian].

Safin, V. F. (1986). Psihologiya samoopredeleniya lichnosti: ucheb. posob. k speckursu [Psychology of self-determination of personality]. Sverdlovsk, 142 p. [in Russian].

Skibitska, L. I. (2009). Taim-menedzhment: navch. posibnyk dlia stud. ekonom. vuziv [Time management]. Kyiv, 528 p. [in Ukrainian].

Bradberry, T. & Greaves, J. (2009). Emotional Intelligence 2.0. San Diego: TalentSmart. 280 p. [in English].

Ferrari, J. R., Johnson, J. L. & McCown, W. G. (1995). Procrastination and task avoidance: Theory, research, and treatment. New York: Plenum. 268 р. [in English].

Lay, C. H. (1997). Explaining lower-order traits through higher order factors: the case of trait procrastination, conscientiousness, and the specificity dilemma. European Journal of Personality. No. 11, pp. 267–278. [in English].

Milgram, N., Gehrman, T. & Keinan, G. (1992). Procrastination and emotional upset: a typological model. Personality and Individual Differences. Vol. 13, pp. 1307–1313. [in English].

School self-evaluation-primary 2016-2022. Department of Education. Government of Ireland. Web site. Available at: https://www.gov.ie/en/publication/d937dschool-self-evaluation-primary/#sse-primary-schools-2016-2022. (Accessed 30 Mar 2022). [in English].

Steel, P. (2007). The Nature of Procrastination: a Meta-Analytic and Theoretical Review of Quintessential Self-Regulatory Failure. Psychological Bulletin. No. 133(1), pp. 65–94. [in English].

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-05-04

Номер

Розділ

Статті