ГЛОКАЛІЗАЦІЯ ЯК СУЧАСНИЙ І ПЕРСПЕКТИВНИЙ НАПРЯМ РОЗВИТКУ СИСТЕМИ ОСВІТИ ВЧИТЕЛІВ

Автор(и)

  • Григорій Терещук
  • Катерина Біницька

DOI:

https://doi.org/10.24919/2308-4634.2022.259886

Ключові слова:

глокалізація, глобалізація, вища освіта, педагогічна освіта

Анотація

У статті висвітлено особливості глокалізації як перспективного напряму розвитку педагогічної науки.

Актуалізовано, що глокалізація у педагогічній освіті є очевидною альтернативою до інтернаціоналізації. Глокалізація пропагує появу позитивного досвіду від навчання і заохочує до посилення набуття компетентостей студентів через глокальний досвід за допомогою надзвичайно важливих академічних і культурних обмінів з питань глобальної та локальної соціоекономічної і політичної проблематики. Тому наголошуємо на актуальності вивчення досвіду глокалізації в освіті вчителів зарубіжних країн та його імплементування в педагогічну освіту України.

Біографії авторів

Григорій Терещук

доктор педагогічних наук, професор, член-кореспондент НАПН України, перший проректор Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка

Катерина Біницька

доктор педагогічних наук, професор, професор кафедри педагогіки Хмельницької гуманітарно-педагогічної академії

Посилання

Bauman, Z. (1998). Globalization: The human consequences. New York: Columbia University Press. 136 p.

Boyd, D. (2006). Glocalization: When global information and local interaction collide. Talk presented at the O’Reilly Emerging Technology Conference, San Diego, CA. Available at: http://www.danah.org/papers/Etech2006.html.

Brooks, J. S. & Normore, A. H. (2010). Educational leadership and globalization: Literacy for a glocal perspective. Educational Policy, 24(1), pp. 52–82.

Friedman, T. L. (2007) The World is Flat P. 674. Available at: http://surl.li/bugyi.

Hollier, D. R. (2018). Are We Finnished Yet? Teacher Preparation and the Rise of “Glocalization.” Journal of Education, 198(2), pp.127–135.

Khondker, H. H. (2004). Glocalization as globalization: Evolution of a sociological concept. Bangladesh eJournal of Sociology, 1(2). Available at: http://muktomona.net/Articles/habibul_haque/Globalization.pdf.

Lingard, B. (2021). Multiple temporalities in critical policy sociology in education. Critical Studies in Education. Available at: https://www.tandfonline.com/doi/abs/10.1080/17508487.2021.1895856.

Magori, K. (2018). “Glocalized” teaching and learning to investigate global processes through local examples in disease ecology. URL: https://blogs.biomedcentral.com/bugbitten/2018/06/15/glocalized-teaching-learning-investigate-global-processes-local-examples-disease-ecology/.

Mannion, G. (2015). Towards Glocal Pedagogies: Some risks associated with education for global citizenship and how glocal pedagogies might avoid them. Going Glocal in Higher Education: the theory, teaching and measurement of global citizenship, Middleburg: University College Roosevelt. pp. 19–34. Available at: https://dspace.stir.ac.uk/bitstream/1893/22926/1/Towards%20Glocal%20Pedagogies%20%20copy.pdf.

Patel, F. & Lynch, H. (2013). Glocalization as an Alternative to Internationalization in Higher Education: Embedding Positive Glocal Learning Perspectives. International Journal of Teaching and Learning in Higher Education. Volume 25, Number 2, pp. 223–230.

Robertson, R. (1995). Time-space and homogeneity-heterogeneity. Global modernities Eds., M. Featherstone, S. Lash, & R. Robertson. Global Modernities, Sage Publications, London, pp. 25–44.

Roudometof, V. (2016). Glocalization. A Critical Introduction. Routledge. London. 188 pp.

Shultz, L., Abdi, A. & Richardson, G. (Eds.). (2011). Global citizenship education and the role of the academy: A critical introduction. Global citizenship education in post-secondary institutions: theories, practices, policies. New York: Peter Lang. pp. 1–13.

Sklad, M., Friedman, J. Park E. & Oomen B. (2016). “Going Glocal”: a qualitative and quantitative analysis of global citizenship education at a Dutch liberal arts and sciences college. Higher Education. Vol. 72, pp.323–340

Tolgfors, B. & Barke, D. (2021). The glocalization of physical education assessment discourse. Sport, Education and Society. Available at: https://www.tandfonline.com/doi/full/10.1080/13573322.2021.1967923

Trippestad, T. A. (2015). The glocal teacher: The paradox agency of teaching in a glocalized world. Policy Futures in Education, 14(1), pp. 9–23. Available at: https://journals.sagepub.com/doi/10.1177/1478210315612643.

Weber, E. (2007). Globalization, “glocal” development, and teachers’ work: A research agenda. Review of Educational Research, 77(3), pp. 279–309.

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-06-27

Номер

Розділ

Статті