МЕТОДОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ЗАСТОСУВАННЯ ІНФОРМАЦІЙНО-КОМУНІКАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ МАЙБУТНІМИ ВИКЛАДАЧАМИ ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ У ЗАКЛАДІ ВИЩОЇ ОСВІТИ
DOI:
https://doi.org/10.24919/2308-4634.2022.259889Ключові слова:
професійна підготовка, фахові дисципліни, інформаційні технології, програмоване навчання, системаАнотація
У статті встановлено, що застосування інформаційно-комунікаційних технологій у процесі занять з фахових дисциплін дає змогу майбутнім викладачам інтенсифікувати освітній процес і підвищити його ефективність за рахунок можливості опрацювання значного обсягу освітньої інформації та установлювати зворотний зв’язок, необхідний для керування освітнім процесом, систематично контролювати й підвищувати якість перевірки знань.
З’ясовано, що саме програми, які розроблені у форматі гіпертексту, передбачають надання майбутнім викладачам можливості відпрацьовувати в індивідуальному режимі навчальний матеріал, що належить до певного етапу методичного циклу, одержуючи необхідну допомогу, підкріплення та контроль. Вони призначені як для навчальної, так і для самостійної роботи, яку можна здійснювати у спеціально відведений час у комп’ютерному класі або ж у домашніх умовах. Завдяки цим програмам, майбутні викладачі одержують різноманітну статичну, графічну та ілюстративну інформацію.
Посилання
Horbatiuk, R. M. (2011). Teoretyko-metodychni zasady profesiinoi pidhotovky maibutnikh inzheneriv-pedahohiv kompiuternoho profiliu [Theoretical and methodological principles of professional training of future engineers-teachers of computer profile]. Extended abstract of Doctor’s thesis. Ternopil, 46 p. [in Ukrainian].
Kankovskyi, I. Ye. (2014). Systema profesiinoi pidhotovky inzheneriv-pedahohiv avtotransportnhoho profiliu [The system of professional training of engineers-teachers of motor transport profile]. Khmelnytskyi, 562 p. [in Ukrainian].
Kobernyk, O. M. (2002). Formuvannia u studentiv hotovnosti do vprovadzhennia innovatsiinykh pedahohichnykh tekhnolohii [Formation of students’ readiness for the introduction of innovative pedagogical technologies]. Pedagogy and psychology of vocational education: scientific and methodological journal. No. 4. pp. 104–110. [in Ukrainian].
Kontseptsiia rozvytku osvity Ukrainy na period 2015–2025 rr. [The concept of development of education in Ukraine for the period 2015–2025]. Available at: https://www.kmu.gov.ua/news/247733378 [in Ukrainian].
Kontseptsiia rozvytku pedahohichnoi osvity (2018). [The concept of development of pedagogical education]. Available at: https://mon.gov.ua/ua/npa/pro-zatverdzhennya-koncepciyi-rozvitku pedagogichnoyi-osviti [in Ukrainian].
Kontseptsiia realizatsii derzhavnoi polityky u sferi profesiinoi (profesiino-tekhnichnoi) osvity. “Suchasna profesiina (profesiino-tekhnichna) osvita” na period do 2027 roku [The concept of state policy in the field of vocational (technical) education. “Modern vocational (professional and technical) education” for the period up to 2027]. Available at: https://www.kmu.gov.ua/npas/pro-shvalennya-koncepciyi-realizaciyi-derzhavnoyi-politiki-u-sferi-profesijnoyi-profesijno-tehnichnoyi-osviti-suchasna-profesijna-profesijno-tehnichna-osvita-na-period-do-2027-roku-i120619. [in Ukrainian].
Kudin V. O. (1998). Osvita v informatsiinomu suspilstvi [Education in the information society]. Tutorial. Kyiv, 151 р. [in Ukrainian].
Liashenko, B. M. (2009). Navchannia ta naukova diialnist studentiv: poshuk i meta poshuku informatsii u merezhi Internet [Education and research activities of students: search and purpose of searching for information on the Internet]. Problems of education in Poland and Ukraine in the context of globalization and European integration. Kyiv, no. 5. pp. 506–514. [in Ukrainian].
Makarenko L. L. (2008). Kompiuterna hramotnist : teoriia i praktyka [Computer literacy: theory and practice]. Kyiv, 244 р. [in Ukrainian].
Horol, P. K., Hurevych, R. S., Konoshevskyi, L. L. & Podoliak, V. O.; (Ed.).R. S. Hurevych (1999). Obchislyuvalna tehnika i tehnichni zasobi navchannya [Computing and technical teaching aids]. Vinnytsia, 324 р. [in Ukrainian].
Sysoieva, S. O. (2007). Pedahohichni tekhnolohii profesiinoi pidhotovky fakhivtsiv: navchalnyi treninh [Pedagogical technologies of professional training of specialists: educational training]. Kyiv,185 р. [in Ukrainian].
Cherusheva, H. B., Shchipanovska, O. R. & Parkhomenko, V. V. (2012). Psihologiya i pedagogika [Psychology and pedagogy]. Tutorial. Kyiv, 377 р. [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Імена та електронні адреси, які вказуються користувачами сайту цього журналу, будуть використовуватись виключно для виконання внутрішніх технічних завдань цього журналу; вони не будуть поширюватись та передаватись стороннім особам.