МЕТОДОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ЗАСТОСУВАННЯ ІНФОРМАЦІЙНО-КОМУНІКАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ МАЙБУТНІМИ ВИКЛАДАЧАМИ ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ У ЗАКЛАДІ ВИЩОЇ ОСВІТИ

Автор(и)

  • Вадим Ребенок

DOI:

https://doi.org/10.24919/2308-4634.2022.259889

Ключові слова:

професійна підготовка, фахові дисципліни, інформаційні технології, програмоване навчання, система

Анотація

У статті встановлено, що застосування інформаційно-комунікаційних технологій у процесі занять з фахових дисциплін дає змогу майбутнім викладачам інтенсифікувати освітній процес і підвищити його ефективність за рахунок можливості опрацювання значного обсягу освітньої інформації та установлювати зворотний зв’язок, необхідний для керування освітнім процесом, систематично контролювати й підвищувати якість перевірки знань.

З’ясовано, що саме програми, які розроблені у форматі гіпертексту, передбачають надання майбутнім викладачам можливості відпрацьовувати в індивідуальному режимі навчальний матеріал, що належить до певного етапу методичного циклу, одержуючи необхідну допомогу, підкріплення та контроль. Вони призначені як для навчальної, так і для самостійної роботи, яку можна здійснювати у спеціально відведений час у комп’ютерному класі або ж у домашніх умовах. Завдяки цим програмам, майбутні викладачі одержують різноманітну статичну, графічну та ілюстративну інформацію.

Біографія автора

Вадим Ребенок

доктор педагогічних наук, професор, завідувач кафедри професійної освіти та безпеки життєдіяльності Національного університету “Чернігівський колегіум” імені Т. Г. Шевченка

Посилання

Horbatiuk, R. M. (2011). Teoretyko-metodychni zasady profesiinoi pidhotovky maibutnikh inzheneriv-pedahohiv kompiuternoho profiliu [Theoretical and methodological principles of professional training of future engineers-teachers of computer profile]. Extended abstract of Doctor’s thesis. Ternopil, 46 p. [in Ukrainian].

Kankovskyi, I. Ye. (2014). Systema profesiinoi pidhotovky inzheneriv-pedahohiv avtotransportnhoho profiliu [The system of professional training of engineers-teachers of motor transport profile]. Khmelnytskyi, 562 p. [in Ukrainian].

Kobernyk, O. M. (2002). Formuvannia u studentiv hotovnosti do vprovadzhennia innovatsiinykh pedahohichnykh tekhnolohii [Formation of students’ readiness for the introduction of innovative pedagogical technologies]. Pedagogy and psychology of vocational education: scientific and methodological journal. No. 4. pp. 104–110. [in Ukrainian].

Kontseptsiia rozvytku osvity Ukrainy na period 2015–2025 rr. [The concept of development of education in Ukraine for the period 2015–2025]. Available at: https://www.kmu.gov.ua/news/247733378 [in Ukrainian].

Kontseptsiia rozvytku pedahohichnoi osvity (2018). [The concept of development of pedagogical education]. Available at: https://mon.gov.ua/ua/npa/pro-zatverdzhennya-koncepciyi-rozvitku pedagogichnoyi-osviti [in Ukrainian].

Kontseptsiia realizatsii derzhavnoi polityky u sferi profesiinoi (profesiino-tekhnichnoi) osvity. “Suchasna profesiina (profesiino-tekhnichna) osvita” na period do 2027 roku [The concept of state policy in the field of vocational (technical) education. “Modern vocational (professional and technical) education” for the period up to 2027]. Available at: https://www.kmu.gov.ua/npas/pro-shvalennya-koncepciyi-realizaciyi-derzhavnoyi-politiki-u-sferi-profesijnoyi-profesijno-tehnichnoyi-osviti-suchasna-profesijna-profesijno-tehnichna-osvita-na-period-do-2027-roku-i120619. [in Ukrainian].

Kudin V. O. (1998). Osvita v informatsiinomu suspilstvi [Education in the information society]. Tutorial. Kyiv, 151 р. [in Ukrainian].

Liashenko, B. M. (2009). Navchannia ta naukova diialnist studentiv: poshuk i meta poshuku informatsii u merezhi Internet [Education and research activities of students: search and purpose of searching for information on the Internet]. Problems of education in Poland and Ukraine in the context of globalization and European integration. Kyiv, no. 5. pp. 506–514. [in Ukrainian].

Makarenko L. L. (2008). Kompiuterna hramotnist : teoriia i praktyka [Computer literacy: theory and practice]. Kyiv, 244 р. [in Ukrainian].

Horol, P. K., Hurevych, R. S., Konoshevskyi, L. L. & Podoliak, V. O.; (Ed.).R. S. Hurevych (1999). Obchislyuvalna tehnika i tehnichni zasobi navchannya [Computing and technical teaching aids]. Vinnytsia, 324 р. [in Ukrainian].

Sysoieva, S. O. (2007). Pedahohichni tekhnolohii profesiinoi pidhotovky fakhivtsiv: navchalnyi treninh [Pedagogical technologies of professional training of specialists: educational training]. Kyiv,185 р. [in Ukrainian].

Cherusheva, H. B., Shchipanovska, O. R. & Parkhomenko, V. V. (2012). Psihologiya i pedagogika [Psychology and pedagogy]. Tutorial. Kyiv, 377 р. [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-06-27

Номер

Розділ

Статті