ВІКОВІ ОСОБЛИВОСТІ ФОРМУВАННЯ ГРОМАДЯНСЬКОЇ АКТИВНОСТІ СТАРШОКЛАСНИКІВ

Автор(и)

  • Ольга Гершуненко
  • Олександр Шпак
  • Наталія Примаченко

DOI:

https://doi.org/10.24919/2308-4634.2022.259890

Ключові слова:

громадянська активність, юнацький вік, особистісно-смислова сфера, новоутворення, критерії розвитку особистісно-смислової сфери старшокласників

Анотація

У статті йдеться про необхідність врахування вікових особливостей при формуванні громадянської активності учнівської молоді, обґрунтовуються критерії розвитку особистісно-смислової сфери старшокласників та рівні розвитку особистісних сенсів у освітньому процесі, спрямованому на формування громадянської активності; аналізуються новоутворення та вікові особливості юнацького віку.

Біографії авторів

Ольга Гершуненко

пошукач кафедри педагогіки та освітнього менеджменту Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини

Олександр Шпак

доктор педагогічних наук, професор КНЗ КОР “Київський обласний інститут післядипломної освіти педагогічних кадрів”

Наталія Примаченко

кандидат педагогічних наук Дрогобицький державний педагогічний університет імені Івана Франка

Посилання

Abakumova, I.V. (2003). Obucheniye i smysl: smysloobrazovaniye v uchebnom protsesse. Psikhologo-didakticheskiy podkhod [Learning and meaning: meaning formation in the educational process. Psychological and didactic approach]. Rostov n/D., 258 р.

Bekh, I.D. (2016). Patriotychne i hromadyanske vykhovannya: punkt zitknennya ta liniya rozmezhuvannya [Patriotic and hromadyanskoe vyhovannya: point zіtknennya and line of demarcation]. Theoretical and methodological problems of raising children and students. Collection of scientific works of the Institute of Problems of Education of the National Academy of Pedagogical Sciences of Ukraine. (Book. 1). рр. 20–32. [in Ukrainian].

Vospitaniye tolerantnoy lichnosti v polikulturnom sotsiume: sbornik avtorskikh i adaptirovannykh program (2004). [Education of a tolerant personality in a multicultural society: a collection of author’s and adapted programs]. (Ed.). V.S. Kukushina. Rostov n/D., 124 р.

Duranov, I.M. (1991). Pedagogicheskiye usloviya formirovaniya grazhdanskoy aktivnosti vo vneklassnoy deyatelnosti starsheklassnikov [Pedagogical conditions for the formation of civic engagement in extracurricular activities of high school students]. Candidate’s thesis. Chelyabinsk, 346 р.

Zavalevsky, Yu. I. (2003). Formuvannya hromadyanskoyi spryamovanosti starshoklasnykiv u vykhovnomu protsesi zahalnoosvitnikh navchalnykh zakladiv [Formation of civic orientation of high school students in the educational process of secondary schools]. Candidate’s thesis. Kyiv. 356 р. [in Ukrainian].

Ivashkovsky, V.V. (2010). Teoretyko-metodychni zasady vykhovannya starshoklasnykiv yak subyektiv hromadyanskoho suspilstva [Theoretical and methodological principles of educating high school students as subjects of civil society]. Kyiv, 124 р. [in Ukrainian].

Kornyev, M. N. (1995). Sotsialna psykholohiya [Social рsychology]. Kyiv, 326 р. [in Ukrainian].

Leontyev, A.N. (2005). Deyatelnost, soznaniye, lichnost [Activity, consciousness, personality]. Moscov, 269 р.

Savrasova-Vyun, T. O. (2012). Psykholohichni osoblyvosti doslidzhennya typiv hromadyanskoyi aktyvnosti starshoklasnykiv [Psychological features of the study of types of civic activity of high school students]. Bulletin of postgraduate education: coll. Science. work. University of Management. Education of the National Academy of Pedagogical Sciences of Ukraine; (Ed.). V. V. Oliynyk. Kyiv. рр. 375–382. [in Ukrainian].

Yakovleva, D.S. (1969). Vospitaniye grazhdanskoy soznatelnosti i aktivnosti u starsheklassnikov sredney shkoly [Education of civic consciousness and activity among high school students]. Extended abstract of candidate’s thesis. Moscov, 27 р.

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-06-27

Номер

Розділ

Статті