ДИСТАНЦІЙНЕ НАВЧАННЯ СТУДЕНТІВ-МЕДИКІВ У КРИЗОВИХ УМОВАХ
DOI:
https://doi.org/10.24919/2308-4634.2022.259917Ключові слова:
студенти-медики, вища медична освіта, дистанційне навчання, професійна підготовкаАнотація
У статті висвітлюється актуальність дистанційної освіти в кризових умовах та аналізуються переаги впровадження дистанційного навчання в освітній процес закладів вищої медичної освіти. Дистанційне навчання за допомогою ІКТ розглядається як рушій освітньої діяльності в сучасних умовах нашої країни, тому розробка та впровадження дистанційних форм і методів навчання стала одним з основних напрямів розвитку вищої школи на сучасному етапі. Запровадження форми дистанційної освіти стало можливим завдяки розвитку Інтернет технологій та відповідності стилю життя сучасного студента.
Значна увага зосереджується на ролі викладача у дистанційній освіті та особливостях педагогічної взаємодії викладачів і студентів як суб’єктів дистанційного навчання, висвітлюються інструменти спілкування та засоби організації дистанційного навчання у професійній освіті. Виокремлюються базові функції викладача у процесі дистанційного навчання: педагогічна (або метакогнітивна), організаційна, патріотично-виховна, соціоафективна (або мотиваційна), техніко-адміністративна. Ключовою умовою, що сприяє практичній реалізації дистанційного навчання, є наявність у викладача знань, умінь і навичок роботи з сучасними інформаційними й комунікаційними технологіями.
Увагу закцентовано на сутності та навчальних можливостях дистанційної освіти на основі аналізу й узагальнення педагогічної, дидактичної та наукової літератури.
Посилання
Hnyedkova, O. O. (2017). Pedahohichni umovy formuvannya fakhovykh znan maybutnikh uchyteliv inozemnykh mov u protsesi dystantsiynoho navchannya [Pedagogical conditions of formation of professional knowledge of future teachers of foreign languages in the process of distance learning]. Candidate’s thesis. 19 p. [in Ukrainian].
Zhevakina, N. V. (2003). Tekhnolohiya dystantsiynoho navchannya: sutnist ta osoblyvosti [Technology of distance learning: essence and features]. Bulletin of Luhansk. state ped. Taras Shevchenko University. No. 4. pp. 68–73. [in Ukrainian].
Kuklev, V. A. (2010). Stanovlenie sistemy mobilnogo obucheniya v otkrytom distantsionnom obrazovanii [The formation of a mobile learning system in open distance education]. Extended abstract of Doctor’s thesis. Ulyanovsk State Technical University. Ulyanovsk. 46 p.
Tanas, M. (2003). Dystantsiyna osvita v dydaktychniy kontseptsiyi [Distance education in the didactic concept]. Higher education in Ukraine. Kyiv. No.1. pp. 73–82. [in Ukrainian].
Khasson, V. Dzh. (2004). Kryteriyi yakosti dystantsiynoyi osvity [Quality criteria for distance education]. Higher Education. No. 1. pp. 92–99. [in Ukrainian].
Hоlmbеrg, B. (1983). Dіstаncе Еducаtіоn Іntеrnаtіоnаl Pеrspеctіvеs. Lоndоn. 115 р. [in English].
Mооrе, M. (1973). Tоwаrd а thеоry оf іndеpеndеnt lеаrnіng аnd tеаchіng. Jоurnаl оf Hіghеr Еducаtіоn. Vоl. 12. pp. 661–679. [in English].
Wеdеmеyеr, C. (1981). Lеаrnіng аt thе Bаckdооr: Rеflеctіоns оn nоn-trаdіtіоnаl lеаrnіng іn thе lіfеspаn. Mаdіsоn. 130 р. [in English].
Available at: https://mon.gov.ua/ua/osvita/pozashkilna-osvita/distancijne-navchannya [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Імена та електронні адреси, які вказуються користувачами сайту цього журналу, будуть використовуватись виключно для виконання внутрішніх технічних завдань цього журналу; вони не будуть поширюватись та передаватись стороннім особам.