КАТЕГОРІЯ ВІДПОВІДАЛЬНОГО СТАВЛЕННЯ ДО МАЙБУТНЬОЇ ПРОФЕСІЇ СТУДЕНТІВ ПЕДАГОГІЧНИХ УНІВЕРСИТЕТІВ: ТЕОРЕТИКО-МЕТОДОЛОГІЧНИЙ АСПЕКТ

Автор(и)

  • Катерина Житнухіна

DOI:

https://doi.org/10.24919/2308-4634.2022.259952

Ключові слова:

професійна позиція, відповідальність, відповідальне ставлення, професійна відповідальність

Анотація

У статті розглянуто окремі аспекти категорії відповідального ставлення до майбутньої професії студентів педагогічних закладів вищої освіти. Виявлено, що загалом існує певна система критеріїв, відповідно до якої трактується поняття “відповідальне ставлення до майбутньої професії студентів педагогічних університетів”. Проведений аналіз теоретичних праць вітчизняних та зарубіжних науковців свідчить, що у контексті дослідження кінцевим результатом виховання студентів у педагогічному університеті має постати сформована особистість, відкрита до нового досвіду, активна, цілеспрямована, з відповідальним ставленням до майбутньої професійної діяльності.

Біографія автора

Катерина Житнухіна

кандидат педагогічних наук, старший викладач кафедри педагогіки та освітнього менеджменту освіти Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини

Посилання

Ghamula, I. A. (2002). Formuvannja vidpovidaljnosti v kursantiv vijsjkovykh instytutiv [Formation of responsibility in cadets of military institutes]. Candidate’s thesis. Institute of Higher Education of the Academy of Pedagogical Sciences of Ukraine. Kyiv, 202 р. [in Ukrainian].

Litovka, O. P. (2013). Profesijna pozycija majbutnjogho vchytelja: andraghoghichnyj aspekt [Professional position of the future teacher: andragogical aspect]. Bulletin of Cherkasy National University named after Bohdan Khmelnytskiy. Ser .: Pedagogical sciences. No. 10 (263). рр. 72–77. [in Ukrainian].

Meshko, O. I. (2011). Profesijno-pedaghoghichna pozycija vchytelja u vymiri jogho cinnisno-smyslovogho stavlennja do profesiji [Professional and pedagogical position of a teacher in measuring his value and semantic attitude to the profession]. Available at: http://www.irbis-nbuv.gov.ua/cgi-bin/irbis_nbuv/cgiirbis_64.exe?C21COM=2&I21DBN=UJRN&P21DBN=UJRN&IMAGE_FILE_DOWNLOAD=1&Image_file_name=PDF/Vpo_2011_3_64.pdf[in Ukrainian].

Novik, S. M. (2016). Formuvannja vidpovidaljnosti starshykh pidlitkiv u fizkuljturno-ozdorovchykh zakladakh: avtoref [Formation of responsibility of senior teenagers in sports and health institutions]. Candidate’s thesis. Uman, 22 р. [in Ukrainian].

Pevna, S. Je. (2012). Subjektna pozycija jak osnova profesijnogho stanovlennja studenta [Subjective position as the basis of a student’s professional development]. Bulletin of the Alfred Nobel University of Dnepropetrovsk. Ser .: Pedagogy and Psychology. No. 1 (3). рр. 24–29. [in Ukrainian].

Pekach, K. A. (2017). Vykhovannja ghromadjansjkoji vidpovidaljnosti uchniv u systemi vykhovnoji roboty liceju [Education of civic responsibility of students in the system of educational work of the lyceum]. Extended abstract of candidate’s thesis. Kyiv, 22 р. [in Ukrainian].

Smaljko, O. V. (2016). Formuvannja vidpovidaljnogho stavlennja do batjkivstva u studentiv klasychnogho universytetu v procesi pozaaudytornoji vykhovnoji roboty [Formation of a responsible attitude to parenthood in students of classical university in the process of extracurricular educational work]. Extended abstract of candidate’s thesis. Uman, 20 р. [in Ukrainian].

Sozykina, Gh. S. (2019). Formuvannja socialjnoji vidpovidaljnosti majbutnikh inzheneriv avtomobiljno-dorozhnjoji ghaluzi u procesi profesijnoji pidghotovky [Formation of social responsibility of future engineers of the road industry in the process of professional training]. Extended abstract of candidate’s thesis. Kharkiv, 22 р. [in Ukrainian].

Fromm, E. (2017). Anatomija ljudsjkoji destruktyvnosti [Anatomy of human destructiveness]. Translation from English V. Kuchmenko. Kharkiv, 192 р. [in Ukrainian].

Jurynecj, O. O. (2010). Formuvannja pedaghoghichnoji vidpovidaljnosti u studentiv pedkoledzhu [Formation of pedagogical responsibility in pedagogical college students]. Candidate’s thesis. Lesya Ukrayinka Volyn National University. Lutsk, 275 р. [in Ukrainian].

Jaremchuk, N. (2009). Profesijna pozycija pedaghogha jak vykhovatelja [Professional position of a teacher as an educator]. Scientific notes of Ternopil National Pedagogical University. Ser .: Pedagogy. No. 1. рр. 194–198. [in Ukrainian].

Dahlgren, M. A. & Chiriac, E. H. (2009). Learning for professional life: Student teachers’ and graduated teachers’ views of learning, responsibility and collaboration. Teaching and Teacher Education: An International Journal of Research and Studies. Vol. 25. Issue 8. рp. 991–999. Available at: http://dx.doi.org/10.1016/j.tate.2009.03.019 (Accessed 27 May.2021). [in English].

Darling-Hammond, L. (2010). Teacher Education and the American Future. Journal of Teacher Education. January. Available at: https://www.chalkboardproject.org/sites/default/fesil (Accessed 18 Nov. 2021). [in English].

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-06-27

Номер

Розділ

Статті