САУНД ЯК ІНДИВІДУАЛЬНА ФОРМА ЗВУЧАННЯ ГОЛОСУ

Автор(и)

  • Світлана Кишакевич
  • Галина Стець

DOI:

https://doi.org/10.24919/2308-4634.2022.259953

Ключові слова:

саунд, естрадно-вокальне мистецтво, вокально-виконавські прийоми, скет-вокал, голосоутворення, манера співу

Анотація

У статті висвітлено сутність та особливості формування саунду як індивідуальної якості звучання голосу. На основі аналізу наукових праць вітчизняних та зарубіжних вчених-педагогів доведено, що сучасна вокальна виконавська практика урізноманітнюється прийомами звукозображальності, імітації гри на різних інструментах (скет-вокал), які забезпечують специфічну форму звучання голосу вокаліста.

Зазначено, що ключовою проблемою в естрадній вокально-виконавській практиці є питання опанування та застосування нових вокальних прийомів, здатних забезпечити унікальне звучання голосу, що значною мірою зумовлює конкурентоспроможність сучасного фахівця на ринку праці.

Біографії авторів

Світлана Кишакевич

кандидат педагогічних наук, доцент кафедри народних музичних інструментів та вокалу Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка

Галина Стець

кандидат педагогічних наук, доцент кафедри методики музичного виховання і диригування Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка

Посилання

Bokoch, V. A., Kuzmenko-Prysiazhna, L. I. & Ostapenko, L. V. (2017). Do problemy metodyky navchannia estradnomu vokalu [To the problem of methods of teaching pop vocals]. Young scientist. No. 8 (48). pp. 31– 34. [in Ukrainian].

Kyshakevych, S. V. (2021). Deiaki aspekty navchannia estradnoho spivu za metodykamy zarubizhnykh vokalnykh pedahohiv [Some aspects of teaching pop singing according to the methods of foreign vocal teachers]. Scientific journal of the National Pedagogical University named after M. P. Drahomanov. Pedagogical sciences: realities and prospects. Kyiv, Vol. 80 T. 1. pp. 124–128. [in Ukrainian].

Lanina, T. O. (2014). Problema vykhovannia dzhazovykh vokalistiv u muzychnykh shkolakh [The problem of educating jazz vocalists in music schools]. Professional art education and art culture: challenges of the XXI century : Proceedings of the International Scientific and Practical Conference, October 16-17, 2014, Kyiv, pp. 476–483. [in Ukrainian].

Popova, A. (2018). Metodyka navchannia estradnoho spivu Bretta Menninha [Brett Manning’s method of teaching pop singing]. Scientific notes of Ternopil National Pedagogical University named after Volodymyr Hnatiuk. Art history. Ternopil, No. 1 (38). pp. 22 –27. [in Ukrainian].

Tkachenko, T. (2011). Osoblyvosti vykladannia estradnoho vokalu na muzychno-pedahohichnykh fakultetakh pedahohichnykh vuziv Ukrainy [Features of teaching pop vocals on music-pedagogical faculties of pedagogical universities of Ukraine]. Youth and the market: a monthly scientific and pedagogical journal. No. 1 (72). pp. 97–101. [in Ukrainian].

Folomieieva, N. A. (2021). Opanuvannia vokalno-vykonavskykh pryiomiv u klasi estradnoho spivu : metodychni rekomendatsii [Mastering vocal-performing techniques in the class of pop singing: methodical recommendations]. Sumy, 60 p. [in Ukrainian].

Yutsevych, Yu. (2003). Muzyka : slovnyk-dovidnyk [Music: dictionary-reference book]. Ternopil, 404 p. [in Ukrainian].

Bartlett, I. & Naismith, M. L. (2020). An Investigation of Contemporary Commercial Music (CCM) Voice Pedagogy: A Class of its Own? Journal of Singing. January/February 2020 Vol. 76, No. 3. pp. 273–282. [in English].

Benson, E. A. (2019). Training Contemporary Commercial Singers. Compton Publishing Ltd. 302 p. [in English].

Rooney, T. J. (2016). The understanding of contemporary vocal pedagogy and the teaching methods of internationally acclaimed vocal coaches. International Journal of Learning, Teaching and Educational Research. Vol. 15, No. 10. pp. 147–162. [in English].

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-06-27

Номер

Розділ

Статті