ДЕЯКІ ПРОБЛЕМНІ АСПЕКТИ НАВЧАННЯ ОСНОВ АЛГОРИТМІЗАЦІЇ ТА ПРОГРАМУВАННЯ У ШКОЛІ

Автор(и)

  • Тарас Кобильник
  • Уляна Когут
  • Оксана Сікора
  • Володимир Жидик

DOI:

https://doi.org/10.24919/2308-4634.2022.259956

Ключові слова:

шкільний курс інформатики, основи алгоритмізації та програмування, мова програмування, математична підготовка, мотивація навчання

Анотація

У статті розглядаються деякі проблеми навчання основ алгоритмізації та програмування у шкільному курсі інформатики. Нами визначено й проаналізовано такі проблеми: математична підготовка, неперервність змістової лінії основ алгоритмізації та програмування, вибір мови програмування, наявність навчально-методичних матеріалів, мотивація навчання. Кожна з наведених проблем є важливою для навчання основ алгоритмізації. Аналіз проблемних аспектів здійснюється для учнів 5–11-х класів. Перспективним напрямом майбутніх розвідок вбачаємо розробку навчально-методичних матеріалів з основ алгоритмізації та програмування.

Біографії авторів

Тарас Кобильник

кандидат педагогічних наук, доцент, доцент кафедри інформатики та інформаційних систем Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка

Уляна Когут

кандидат педагогічних наук, доцент, доцент кафедри інформатики та інформаційних систем Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка

Оксана Сікора

кандидат технічних наук, доцент, завідувач кафедри інформатики та інформаційних систем Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка

Володимир Жидик

старший викладач кафедри інформатики та інформаційних систем Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка

Посилання

“Matematychna katastrofa”: chomu ukrainski shkoliari rozuchylys lohichno myslyty? (2022). [“Mathematical catastrophe”: why did Ukrainian students forget to think logically?]. Available at: https://www.dw.com/uk/математична-катастрофа-чому-українські-школярі-розучились-логічно-мислити/a-51698320 (Accessed 10 May 2022). [in Ukrainian].

Bazurin, V. M. (2017). Seredovyshcha prohramuvannia yak zasib navchannia uchniv osnov prohramuvannia [Programming environments as a means of teaching students the basics of programming]. Information technologies and teaching aids. Vol. 59, No. 3. pp. 13–27. [in Ukrainian].

Vlasii, O., Yaremii, I. & Vynnychuk, M. (2021). Problema poslidovnosti vyvchennia prohramuvannia [The problem of the sequence of learning programming]. Youth and market. No.10 (196). pp.52–57. [in Ukrainian].

Zhaldak, M. I. (2010). Informatyka – fundamentalna naukova dystsyplina. Vona maie vyvchaty zakony pryrody, informatsiini protsesy i vidpovidni tekhnolohii (prodovzhennia) [Informatics is a fundamental scientific discipline. It should study the laws of nature, information processes and relevant technologies (continued)]. Computer at school and family. No.3. pp. 7–11. [in Ukrainian].

Zhaldak, M. I. (2011). Systema pidhotovky vchytelia do vykorystannia informatsiino-komunikatsiinykh tekhnolohii v navchalnomu protsesi [The system of teacher training for the use of information and communication technologies in the educational process]. Scientific journal of NPU named after MP Drahomanov. Series 2: Computer-based learning systems. No. 11. pp. 3–15. [in Ukrainian].

Zhmurko, O.I. & Okhrimenko, T.O. (2020). Olimpiady z prohramuvannia. Prosti zadachi [Programming Olympiads. Simple tasks]. Uman, 298 p. [in Ukrainian].

Informatyka dlia 10–11 klasiv (profilne navchannia) [Informatics for 10–11 grades (profile training)]. Available at: https://mon.gov.ua/storage/app/media/zagalna%20serednya/programy-10-11-klas/2018-2019/01/10-11-profilniy-riven.docx (Accessed 12 May 2022). [in Ukrainian].

Semenikhina, O.V. & Rudenko, Yu.O. (2018). Problemy navchannia prohramuvaty uchniv starshykh klasiv ta shliakhy yikh podolannia [Problems of learning to program high school students and ways to overcome them]. Information technologies and teaching aids. Vol. 66, No.4. pp.54–64. [in Ukrainian].

Iurchenko, A.O., Semenikhina, O.V., Khvorostina, Yu.V., Udovychenko, O.M. & Petrenko, S.I. (2019). Navchannia prohramuvaty v starshii shkoli kriz pryzmu chynnykh navchalnykh prohram [Learning to program in high school through the prism of existing curricula]. Physical and mathematical education. Issue 2 (20), Part 2. pp. 48–55. [in Ukrainian].

Iaku movu prohramuvannia vyvchaty u shkoli (2013). [What programming language to study at school]. Computer at school and family. No.7. pp.14–18. [in Ukrainian].

Iaku movu prohramuvannia vyvchaty u shkoli (2013). [What programming language to study at school]. Computer at school and family. No.8. pp.9–18. [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-06-27

Номер

Розділ

Статті