ДЕЯКІ ПРОБЛЕМНІ АСПЕКТИ НАВЧАННЯ ОСНОВ АЛГОРИТМІЗАЦІЇ ТА ПРОГРАМУВАННЯ У ШКОЛІ
DOI:
https://doi.org/10.24919/2308-4634.2022.259956Ключові слова:
шкільний курс інформатики, основи алгоритмізації та програмування, мова програмування, математична підготовка, мотивація навчанняАнотація
У статті розглядаються деякі проблеми навчання основ алгоритмізації та програмування у шкільному курсі інформатики. Нами визначено й проаналізовано такі проблеми: математична підготовка, неперервність змістової лінії основ алгоритмізації та програмування, вибір мови програмування, наявність навчально-методичних матеріалів, мотивація навчання. Кожна з наведених проблем є важливою для навчання основ алгоритмізації. Аналіз проблемних аспектів здійснюється для учнів 5–11-х класів. Перспективним напрямом майбутніх розвідок вбачаємо розробку навчально-методичних матеріалів з основ алгоритмізації та програмування.
Посилання
“Matematychna katastrofa”: chomu ukrainski shkoliari rozuchylys lohichno myslyty? (2022). [“Mathematical catastrophe”: why did Ukrainian students forget to think logically?]. Available at: https://www.dw.com/uk/математична-катастрофа-чому-українські-школярі-розучились-логічно-мислити/a-51698320 (Accessed 10 May 2022). [in Ukrainian].
Bazurin, V. M. (2017). Seredovyshcha prohramuvannia yak zasib navchannia uchniv osnov prohramuvannia [Programming environments as a means of teaching students the basics of programming]. Information technologies and teaching aids. Vol. 59, No. 3. pp. 13–27. [in Ukrainian].
Vlasii, O., Yaremii, I. & Vynnychuk, M. (2021). Problema poslidovnosti vyvchennia prohramuvannia [The problem of the sequence of learning programming]. Youth and market. No.10 (196). pp.52–57. [in Ukrainian].
Zhaldak, M. I. (2010). Informatyka – fundamentalna naukova dystsyplina. Vona maie vyvchaty zakony pryrody, informatsiini protsesy i vidpovidni tekhnolohii (prodovzhennia) [Informatics is a fundamental scientific discipline. It should study the laws of nature, information processes and relevant technologies (continued)]. Computer at school and family. No.3. pp. 7–11. [in Ukrainian].
Zhaldak, M. I. (2011). Systema pidhotovky vchytelia do vykorystannia informatsiino-komunikatsiinykh tekhnolohii v navchalnomu protsesi [The system of teacher training for the use of information and communication technologies in the educational process]. Scientific journal of NPU named after MP Drahomanov. Series 2: Computer-based learning systems. No. 11. pp. 3–15. [in Ukrainian].
Zhmurko, O.I. & Okhrimenko, T.O. (2020). Olimpiady z prohramuvannia. Prosti zadachi [Programming Olympiads. Simple tasks]. Uman, 298 p. [in Ukrainian].
Informatyka dlia 10–11 klasiv (profilne navchannia) [Informatics for 10–11 grades (profile training)]. Available at: https://mon.gov.ua/storage/app/media/zagalna%20serednya/programy-10-11-klas/2018-2019/01/10-11-profilniy-riven.docx (Accessed 12 May 2022). [in Ukrainian].
Semenikhina, O.V. & Rudenko, Yu.O. (2018). Problemy navchannia prohramuvaty uchniv starshykh klasiv ta shliakhy yikh podolannia [Problems of learning to program high school students and ways to overcome them]. Information technologies and teaching aids. Vol. 66, No.4. pp.54–64. [in Ukrainian].
Iurchenko, A.O., Semenikhina, O.V., Khvorostina, Yu.V., Udovychenko, O.M. & Petrenko, S.I. (2019). Navchannia prohramuvaty v starshii shkoli kriz pryzmu chynnykh navchalnykh prohram [Learning to program in high school through the prism of existing curricula]. Physical and mathematical education. Issue 2 (20), Part 2. pp. 48–55. [in Ukrainian].
Iaku movu prohramuvannia vyvchaty u shkoli (2013). [What programming language to study at school]. Computer at school and family. No.7. pp.14–18. [in Ukrainian].
Iaku movu prohramuvannia vyvchaty u shkoli (2013). [What programming language to study at school]. Computer at school and family. No.8. pp.9–18. [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Імена та електронні адреси, які вказуються користувачами сайту цього журналу, будуть використовуватись виключно для виконання внутрішніх технічних завдань цього журналу; вони не будуть поширюватись та передаватись стороннім особам.