ЕФЕКТИВНІ ШЛЯХИ УДОСКОНАЛЕННЯ ПІСЛЯДИПЛОМНОЇ ПЕДАГОГІЧНОЇ ОСВІТИ ВЧИТЕЛІВ ПОЧАТКОВОЇ ШКОЛИ НА СУЧАСНОМУ ЕТАПІ РОЗВИТКУ ОСВІТНЬОЇ СИСТЕМИ УКРАЇНИ

Автор(и)

  • Ірина Піц
  • Олена Студенець

DOI:

https://doi.org/10.24919/2308-4634.2022.259957

Ключові слова:

вчителі початкової школи, післядипломна освіта, шляхи удосконалення, новітні технології, засоби навчання

Анотація

У статті розглянуто теоретичні і практичні аспекти удосконалення професійної підготовки вчителів початкової школи. Подано роль і значення післядипломної освіти, як обов’язкової ланки в підвищенні професійної компетентності вчителя початкової школи на сучасному етапі розвитку освіти. Визначено основні шляхи удосконалення роботи післядипломної педагогічної освіти: впровадження системного підходу; удосконалення змісту підготовки на основі сучасних вимог до освітнього процесу; впровадження інформаційно-комунікаційних технологій; використання сучасних засобів навчання.

Біографії авторів

Ірина Піц

кандидат педагогічних наук, доцент кафедри педагогіки та методики початкової освіти Чернівецького національного університету імені Юрія Федьковича

Олена Студенець

кандидат педагогічних наук, старший викладач кафедри теорії і методики дошкільної і початкової освіти Хмельницького обласного інституту післядипломної педагогічної освіти

Посилання

Vasylykiv, I. (2021). Obiektyvna neobkhidnist vdoskonalennia pidhotovky vchytelia pochatkovykh klasiv u sferi informatsiinykh tekhnolohii v umovakh reformuvannia pochatkovoi osvity [Objective need to improve the training of primary school teachers in the field of information technology in terms of reforming primary education]. “Youth and market”. Monthly scientific-pedagogical journal. Drogobych, Vol. 10 (196), pp. 103–107. [in Ukrainian].

Haponova, O. Yu. (2013). Informatsiino-komunikatsiini tekhnolohii u pidvyshchenni profesiinoi kompetentnosti vchyteliv pochatkovoi shkoly [Information and communication technologies in improving the professional competence of primary school teachers]. Scientific Bulletin of Uzhhorod National University. Series: Pedagogy. Social work. Uzhhorod, Vol. 29, pp. 40–42. [in Ukrainian].

Haponova, O. Yu. (2013). Development of information and communication skills of primary school teachers in the system of postgraduate education [Development of information and communication skills of primary school teachers in the system of postgraduate education]. Pedagogy of formation of creative personality in higher and general education schools : coll. science. works. Zaporozhye, Vol. 29 (82), pp. 149–154. [in Ukrainian].

Derzhavna natsionalna prohrama “Osvita” (1994). Ukraina ХХІ stolittia [State National Program “Education”: Ukraine of the XXI century]. Kyiv: Raiduga, Kyiv, p. 62. [in Ukrainian].

Zakon Ukrainy “Pro vyshchu osvitu” (2014). № 1556-UII vid 01.07.2014 roku. Zakon Ukrainy. Holos Ukrainy. № 148 (06 serpnia 2014 r.) [Law of Ukraine “On Higher Education” № 1556-UII of 01.07.2014. Law of Ukraine. Voice of Ukraine. № 148 (August 6, 2014)], 2 p. Available at: http://vnz.org.ua/zakonodavstvo/111-zakon-ukrayiny-pro-vyschu-osvitu. (Accessed 7 March 2022). [in Ukrainian].

Karabin, O. Y. & Kalaur, S. M. (2020). Tsyfrova kompetentnist pedahohiv v systemi pisliadyplomnoi osvity [Digital competence of teachers in the system of postgraduate education]. “Modern information technologies and innovative teaching methods: experience, trends, prospects”: Proceedings VI International Scientific-Practical Internet Conference (Ternopil, 12.11.2020–13.11.2020). Ternopil, Vol 6, pp. 112–114. [in Ukrainian].

Krysiuk, S. V. (1997). Stanovlennia i rozvytok pisliadyplomnoi osvity pedahohichnykh kadriv v Ukraini (1944–1995 rr.) [Formation and development of postgraduate education of pedagogical staff in Ukraine (1944–1995)]. Lviv, 206 p. [in Ukrainian].

Lunyachek, V. (2021). Pisliadyplomna pedahohichna osvita: chy potribna nova model rozvytku. Osvitnia polityka: portal hromadskykh ekspertiv [Postgraduate pedagogical education: is a new model of development needed. Educational policy: a portal of public experts]. Available at: http://education-ua.org/ua/articles/588-pislyadiplomna-pedagogichna-osvita-chi-potribna-nova-model-rozvitku (Accessed 10 March 2022). [in Ukrainian].

Pisotska, L. S. (2003). Planuvannia orhanizatsii diialnosti systemy doshkilnoi osvity v rehioni [Planning the organization of preschool education in the region]. for science. ed. M. M. Darmansky. Khmelnytsky: KhGPI Publishing House, Khmelnytsky, 180 p. [in Ukrainian].

Romanyshyna, O. Ya. (2016). Teoretychni i metodychni osnovy formuvannia profesiinoi identychnosti maibutnikh uchyteliv zasobamy informatsiinykh tekhnolohii [Theoretical and methodical bases of formation of professional identity of future teachers by means of information technologies]. Doctor’s thesis. Vinnytsia State Pedagogical University named after Mykhailo Kotsyubynsky. Vinnytsia, 450 p. [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-06-27

Номер

Розділ

Статті