ЕФЕКТИВНІ ШЛЯХИ УДОСКОНАЛЕННЯ ПІСЛЯДИПЛОМНОЇ ПЕДАГОГІЧНОЇ ОСВІТИ ВЧИТЕЛІВ ПОЧАТКОВОЇ ШКОЛИ НА СУЧАСНОМУ ЕТАПІ РОЗВИТКУ ОСВІТНЬОЇ СИСТЕМИ УКРАЇНИ
DOI:
https://doi.org/10.24919/2308-4634.2022.259957Ключові слова:
вчителі початкової школи, післядипломна освіта, шляхи удосконалення, новітні технології, засоби навчанняАнотація
У статті розглянуто теоретичні і практичні аспекти удосконалення професійної підготовки вчителів початкової школи. Подано роль і значення післядипломної освіти, як обов’язкової ланки в підвищенні професійної компетентності вчителя початкової школи на сучасному етапі розвитку освіти. Визначено основні шляхи удосконалення роботи післядипломної педагогічної освіти: впровадження системного підходу; удосконалення змісту підготовки на основі сучасних вимог до освітнього процесу; впровадження інформаційно-комунікаційних технологій; використання сучасних засобів навчання.
Посилання
Vasylykiv, I. (2021). Obiektyvna neobkhidnist vdoskonalennia pidhotovky vchytelia pochatkovykh klasiv u sferi informatsiinykh tekhnolohii v umovakh reformuvannia pochatkovoi osvity [Objective need to improve the training of primary school teachers in the field of information technology in terms of reforming primary education]. “Youth and market”. Monthly scientific-pedagogical journal. Drogobych, Vol. 10 (196), pp. 103–107. [in Ukrainian].
Haponova, O. Yu. (2013). Informatsiino-komunikatsiini tekhnolohii u pidvyshchenni profesiinoi kompetentnosti vchyteliv pochatkovoi shkoly [Information and communication technologies in improving the professional competence of primary school teachers]. Scientific Bulletin of Uzhhorod National University. Series: Pedagogy. Social work. Uzhhorod, Vol. 29, pp. 40–42. [in Ukrainian].
Haponova, O. Yu. (2013). Development of information and communication skills of primary school teachers in the system of postgraduate education [Development of information and communication skills of primary school teachers in the system of postgraduate education]. Pedagogy of formation of creative personality in higher and general education schools : coll. science. works. Zaporozhye, Vol. 29 (82), pp. 149–154. [in Ukrainian].
Derzhavna natsionalna prohrama “Osvita” (1994). Ukraina ХХІ stolittia [State National Program “Education”: Ukraine of the XXI century]. Kyiv: Raiduga, Kyiv, p. 62. [in Ukrainian].
Zakon Ukrainy “Pro vyshchu osvitu” (2014). № 1556-UII vid 01.07.2014 roku. Zakon Ukrainy. Holos Ukrainy. № 148 (06 serpnia 2014 r.) [Law of Ukraine “On Higher Education” № 1556-UII of 01.07.2014. Law of Ukraine. Voice of Ukraine. № 148 (August 6, 2014)], 2 p. Available at: http://vnz.org.ua/zakonodavstvo/111-zakon-ukrayiny-pro-vyschu-osvitu. (Accessed 7 March 2022). [in Ukrainian].
Karabin, O. Y. & Kalaur, S. M. (2020). Tsyfrova kompetentnist pedahohiv v systemi pisliadyplomnoi osvity [Digital competence of teachers in the system of postgraduate education]. “Modern information technologies and innovative teaching methods: experience, trends, prospects”: Proceedings VI International Scientific-Practical Internet Conference (Ternopil, 12.11.2020–13.11.2020). Ternopil, Vol 6, pp. 112–114. [in Ukrainian].
Krysiuk, S. V. (1997). Stanovlennia i rozvytok pisliadyplomnoi osvity pedahohichnykh kadriv v Ukraini (1944–1995 rr.) [Formation and development of postgraduate education of pedagogical staff in Ukraine (1944–1995)]. Lviv, 206 p. [in Ukrainian].
Lunyachek, V. (2021). Pisliadyplomna pedahohichna osvita: chy potribna nova model rozvytku. Osvitnia polityka: portal hromadskykh ekspertiv [Postgraduate pedagogical education: is a new model of development needed. Educational policy: a portal of public experts]. Available at: http://education-ua.org/ua/articles/588-pislyadiplomna-pedagogichna-osvita-chi-potribna-nova-model-rozvitku (Accessed 10 March 2022). [in Ukrainian].
Pisotska, L. S. (2003). Planuvannia orhanizatsii diialnosti systemy doshkilnoi osvity v rehioni [Planning the organization of preschool education in the region]. for science. ed. M. M. Darmansky. Khmelnytsky: KhGPI Publishing House, Khmelnytsky, 180 p. [in Ukrainian].
Romanyshyna, O. Ya. (2016). Teoretychni i metodychni osnovy formuvannia profesiinoi identychnosti maibutnikh uchyteliv zasobamy informatsiinykh tekhnolohii [Theoretical and methodical bases of formation of professional identity of future teachers by means of information technologies]. Doctor’s thesis. Vinnytsia State Pedagogical University named after Mykhailo Kotsyubynsky. Vinnytsia, 450 p. [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Імена та електронні адреси, які вказуються користувачами сайту цього журналу, будуть використовуватись виключно для виконання внутрішніх технічних завдань цього журналу; вони не будуть поширюватись та передаватись стороннім особам.