КІБЕРГІГІЄНА ВИКЛАДАЧІВ СИСТЕМИ ВІЙСЬКОВОЇ ОСВІТИ

Автор(и)

  • Владислав Кива

DOI:

https://doi.org/10.24919/2308-4634.2022.260003

Ключові слова:

цифрові технології, цифровізація, кібергігієна, викладачі, система військової освіти

Анотація

У статті проаналізовано важливість забезпечення кібербезпеки України в умовах війни з боку Російської Федерації. Зосереджено увагу на визнанні на державному рівні необхідності формування та розвитку знань громадян України з кіберзахисту в умовах їх повсякденної цифрової діяльності. Визначено ключову причину низького рівня знань громадян України з кіберзахисту, зокрема викладачів системи військової освіти. Надано авторське трактування поняття “кібергігієна”. Обґрунтовано необхідність формування у викладачів системи військової освіти компетентності з кіберзахисту, зокрема кібергігієни. На основі аналізу предметної області щодо формування кібергігієни викладачів системи військової освіти визначено об’єктивно наявні суперечності у педагогічній теорії та практиці, а також з консолідації наявних суперечностей сформульовані нерозв’язані наукові завдання для їх вирішення в майбутніх дослідженнях.

Біографія автора

Владислав Кива

доктор філософії, старший науковий співробітник наукового відділу загального та ресурсного планування штабу Національного університету оброни України імені Івана Черняховського

Посилання

Buriachok, V. L., Bogush, V. М., Borsukovskii, Yu. V., Skladannyi, P. M. & Borsukovska, V. Yu. (2018). Training model for professionals in the field of information and cyber security in the higher educational institutions of Ukraine. Information Technologies and Learning Tools. Vol. 67(5), pp. 277–291. [in Ukrainian].

Bykov, V. Yu., Burov, O. Yu. & Dementievska, N. P. (2019). Cyber security in a digital learning environment. Information Technologies and Learning Tools. Vol. 70(2), pp. 313–331. [in Ukrainia].

Cain, A. A., Edwards, M. E. & Still, J. D. (2018). An exploratory study of cyber hygiene behaviors and knowledge. Journal of information security and applications. Vol. 42, pp. 36–45. [in English].

Esparza, J., Caporusso, N. & Walters, A. (2020). Addressing Human Factors in the Design of Cyber Hygiene Self-assessment Tools. International Conference on Applied Human Factors and Ergonomics, Springer, Cham. pp. 88–94. [in English].

Khera, Y., Kumar, D. & Garg, N. (2019). Analysis and Impact of Vulnerability Assessment and Penetration Testing. In 2019 International Conference on Machine Learning, Big Data, Cloud and Parallel Computing (COMITCon). pp. 525–530. [in English].

Kyva, V. Y. (2018). The development of information and communication competence of teachers of the military education system as methodological problem. Adaptive Management: Theory and Practice. Pedagogics. No. 5(9), pp. 1–20. [in Ukrainian].

Kyva, V. Yu. (2022). Analysis of factors affecting cyber security of a higher military educational institution. Cybersecurity: Education, Science, Technique. Vol. 3(15), pp. 53–70. [in Ukrainian].

Kyva, V. Yu. (2020). Development of the information and communication competence of teachers in the system of military education in the process of remote learning. Candidate’s thesis. Kyiv, 318 p. [in Ukrainian].

Kyva, V. Yu. (2019). Information and communication competence of teachers in the system of military education: concept, content and structure. Cherkasy University Bulletin: Pedagogical Sciences. 2019. No. 1, pp. 287–293. [in Ukrainian].

Law of Ukraine “On Basic Principles of Cyber Security of Ukraine”. Available: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2163-19#Text. (Accessed 24 Dec. 2021). [in Ukrainian].

Mahajan, R., Singh, M. & Miglani, S. (2014). ADS: Protecting NTFS from hacking. In International Conference on Recent Advances and Innovations in Engineering (ICRAIE-2014). pp. 1–4. [in English].

Panda, S., Panaousis, E., Loukas, G. & Laoudias, C. (2020). Optimizing investments in cyber hygiene for protecting healthcare users. In From Lambda Calculus to Cybersecurity Through Program Analysis, Springer, Cham. pp. 268–291. [in English].

Pusey, P. & Sadera, W. A. (2011). Cyberethics, cybersafety, and cybersecurity: Preservice teacher knowledge, preparedness, and the need for teacher education to make a difference. Journal of Digital Learning in Teacher Education. Vol. 28(2), pp. 82–85. [in English].

Xiao, H. Y. & Zhao, B. B. (2013). Analysis on sandbox technology of adobe reader X. In 2013 International Conference on Computational and Information Sciences. pp. 137–140. [in English].

Yahupov, V. V. & Kyva, V. Y. (2019). Criteria and indicators of information and communication competence diagnostics development of teachers in the system of military education. Information Technologies and Learning Tools. No. 71(3), pp. 248–266.

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-06-27

Номер

Розділ

Статті