СЕМАНТИЧНЕ ЗАСВОЄННЯ ДИТЯЧОГО ФОРТЕПІАННОГО РЕПЕРТУАРУ В КОНТЕКСТІ ТВОРЧОГО РОЗВИТКУ ПІАНІСТА-ІНСТРУМЕНТАЛІСТА

Автор(и)

  • Євгенія Черняк
  • Світлана Міщенко

DOI:

https://doi.org/10.24919/2308-4634.2022.260005

Ключові слова:

семантичний аналіз, піаніст-інструменталіст, дитячий фортепіанний репертуар, інтонації мовної етимології

Анотація

У статті розглянуто особливості семантичного засвоєння дитячого фортепіанного репертуару в контексті творчого розвитку піаніста-інструменталіста. Розкрито, що за своєю смисловою організацією репертуар піаніста-початківця має складну смислову структуру, де зустрічаються семантичні фігури різної етимології. Показано, що важливе значення серед семантичних фігур мають інтонації мовної етимології. Визначено, що вони відповідають образним уявленням світу дитини та допомагають піаністові-початківцю сформувати навички створювання яскравої інтерпретації музичного репертуару, виконувати його достовірно та на належному виконавському рівні.

Біографії авторів

Євгенія Черняк

кандидат педагогічних наук, доцент кафедри інструментального виконавства та музичного мистецтва естради Мелітопольського державного педагогічного університету імені Богдана Хмельницького

Світлана Міщенко

концертмейстер кафедри теорії і методики музичної освіти та хореографії Мелітопольського державного педагогічного університету імені Богдана Хмельницького

Посилання

Yorkina, Yе. B. (2010). Spetsyfichni osoblyvosti vykonannia ta interpretatsii muzychnykh tvoriv instrumentalistamy riznykh typiv [Specific features of performance and interpretation of musical works by instrumentalists of different types]. Scientific Bulletin of NAM. no. 3. pp. 107–113 [in Ukrainian].

Kalenik, I. V. (2014). Concert activities – historical and pedagogical aspects. Youth and market. Drogobych, Vol.3 (110), pp.124–128. [in Ukrainian].

Mіtlicka, V.A., Gerdova, T.S., & Chernyak, Ye. B. (2019). Fortepіanna ansambleva muzika V. Ptushkіna yak predmet vivchennya na fakultetah mistecko-pedagogіchnogo spryamuvannya [V. Ptushkin’s piano ensemble music as a subject of study at faculties of art and pedagogical direction]. “Youth and market”. Drogobych,Vol.7 (174), pp. 62–66. [in Ukrainian].

Molchanova, T. O. (2015). Mystetstvo pianista-kontsertmeistera u kulturno-istorychnomu konteksti: istoriia, teoriia, praktyka [The art of pianist-accompanist in the cultural-historical context: history, theory, practice]. Lviv, 557 p. [in Ukrainian].

Chernyak, Ye. B., Volska, Yu.V., Mіshchenko, S.P. & Yorkіn, V.V. (2020). Metodichnі aspekti rozvitku muzichno-slukhovikh uyavlen uchnіv molodshikh klasіv mistetskikh shkіl [Methodological aspects of the development of musical and auditory representations of junior students of art schools]. Alfred Nobel University Bulletin. Series: Pedagogy and Psychology. Dnepr, 2(20). pp. 89 – 100. [in Ukrainian].

Chernyak, Ye. B. & Yorkina, N. V. (2014). Do problemy formuvannya psyxologo-vykonavskoyi majsternosti v konteksti kompensatornyx mozhlyvostej osobystosti [The problem of the formation of psycho-performing skill in the context of the compensatory capabilities of the individual]. Materialy mizhnarodnoyi naukovoyi konferenciyi “Mysteczka osvita: tradyciyi y novaciyi” – Proceedings of the International Scientific Conference Art Education: Traditions and Innovations. Melitopol. pp. 146 – 148. [in Ukrainian].

Chernyak, Ye. B. & Yorkina, N. V. (2018). Formuvannya gendernoyi kompetentnosti studentiv u proczesi yikh pidgotovki do umov vikonavskoyi diyalnosti [Formation of gender competence of students in the process of their preparation to the conditions of performance]. Alfred Nobel University Bulletin. Series: Pedagogy and Psychology. Dnepr, 2(16). pp. 102 – 109. [in Ukrainian].

Chernyak, Ye. B. & Karecka, A. (2019). Metodichnі aspekti formuvannya profesіjno vazhlivih vikonavskih yakostej uchnіv shkіl estetichnogo spryamuvannya [Methodical aspects of formation of professionally important performing qualities of pupils of schools of aesthetic orientation.]. “Youth and market”. Drogobych.Vol.5(172), pp. 73–79. [in Ukrainian].

Chernyak, Ye. & Kostenko, O. (2020). Semanticheskie osobennosti intonatsionno-muzykalnogo osvoeniya detskogo fortepiannogo repertuara [Semantic features of intonation-musical development of children’s piano repertoire]. The 2 nd International Scientific and Practical Conference European scientific discussions. Rim. pp. 370–373.

Chernyak, Ye. & Mіshchenko, S. (2021). Spetsifіchnі osoblivostі proyavu vikonavskoї maysternostі kontsertmeystera-pіanіsta v protsesі ansamblevogo muzikuvannya [Specific features of the performance of the accompanist-pianist in the process of ensemble music making]. “Youth and market”. Drogobych. Vol.3(189), pp. 59–67. [in Ukrainian].

Chernyak, Ye. B. (2016). Metodichni aspekti formuvannya profesijno-vikonavskikh kompetenczij muzikantiv z riznimi individualno-psikhologichnimi osoblivostyami [Methodical aspects of the formation of professional-performing competences of musicians with different individual and psychological peculiarities]. Pedagogical Education: Theory and Practice. Collection of scientific works. Kamenetz-Podolsk National University named after Ivan Ogienko. Kamenetz-Podolsk, 20(1 – 2016). pp. 163 – 168. [in Ukrainian].

Chernyak, Ye. & Byletskya, M. et al. (2019). Transformation of sound cipher complexes in the history of musical art and their specific manifestations in the work of composers of the XVII-XXI centuries. Journal of History Culture and Art Research. Karabuk University. pp. 301–309. [in English].

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-06-27

Номер

Розділ

Статті