АКТУАЛЬНІ ПРОБЛЕМИ ОРГАНІЗАЦІЇ МОНІТОРИНГУ НАВЧАЛЬНИХ ДОСЯГНЕНЬ УЧНІВ ІЗ ТРУДОВОГО НАВЧАННЯ В ЗАКЛАДАХ ЗАГАЛЬНОЇ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ

Автор(и)

  • Лариса Лисенко

DOI:

https://doi.org/10.24919/2308-4634.2022.260031

Ключові слова:

середня освіта, трудове навчання, навчальні досягнення, моніторинг

Анотація

У статті розглянуто сучасний практичний стан організації моніторингу навчальних досягнень учнів із трудового навчання. Виявлено напрями досліджень проблем моніторингу в галузі освіти у дисертаційних роботах, інших наукових розвідках вітчизняних та зарубіжних науковців, у міжнародних порівняльних дослідженнях. Проведено аналіз практичного стану зовнішніх та внутрішніх моніторингових заходів щодо навчальних досягнень учнів із трудового навчання. Визначено коло проблем методики організації моніторингу навчальних досягнень учнів, які потребують вирішення.

Біографія автора

Лариса Лисенко

аспірант кафедри теорії та методики технологічної освіти, Полтавський національний педагогічний університет імені В. Г. Короленка; директор, учитель трудового навчання та технологій, Кибинська гімназія Миргородської міської ради Полтавської області, Україна

Посилання

Abetka dlya dyrektora. Rekomendatsiyi do pobudovy vnutrishnoyi systemy zabezpechennya yakosti osvity u zakladi zahalnoyi serednoyi osvity (2021). [Alphabet for the director. Recommendations for building an internal system for ensuring the quality of education in general secondary education]. Kyiv, 350 p. [in Ukrainian].

Bilyk, O. O. (2009). Informatsiyna tekhnolohiya monitorynhu yakosti zahalnoosvitnikh navchalnykh zakladiv [Information technology for monitoring the quality of secondary schools]. Extended abstract of candidate’s thesis. Cherkasy State Technological University. Cherkasy, 19 p. [in Ukrainian].

Iliychuk, L. (2021). Monitorynh yak vazhlyva skladova systemy zabezpechennya yakosti vyshchoyi osvity [Monitoring as an important component of the quality assurance system of higher education]. “Youth and market”. Monthly scientific-pedagogical journal. Drogobych,Vol.7–8 (193–194) July-August, pp. 73–77. [in Ukrainian].

Kuchyk, A.O. (2017). Monitorynhovi doslidzhennya yak zasib pidvyshchennya profesiynoyi kompetentsiyi pedahohichnoyi pratsi i rezultativ navchannya uchniv [Monitoring research as a means of improving the professional competence of pedagogical work and learning outcomes of students]. Kostopil, 62 p. [in Ukrainian].

Lyashenko, O. I. (2007). Orhanizatsiyno-metodychni zasady monitorynhu yakosti osvity [Organizational and methodological principles of monitoring the quality of education]. Pedagogy and psychology. Vol. 2, pp. 34–40. [in Ukrainian].

Metodyka otsinyuvannya osvitnikh i upravlinskykh protsesiv zakladu zahalnoyi serednoyi osvity pid chas instytutsiynoho audytu. Zatverdzheno nakazom Derzhavnoyi sluzhby yakosti osvity Ukrayiny vid 29.03.2021 r. № 01-11/25 [Methods of assessing the educational and management processes of the institution of general secondary education during the institutional audit. Approved by the order of the State Service for the Quality of Education of Ukraine dated March 29, 2021 № 01-11 / 25]. Available at: https://www.google.com/search?q (Accessed 11 Feb. 2022). [in Ukrainian].

Monitorynh ta otsinyuvannya yakosti osvity: navchalno-metodychnyy posibnyk do kursu (2021). [Monitoring and evaluation of the quality of education: educational and methodical course manual]. (Ed.). I. V. Yehorova. Ivano-Frankivsk, 141 p. [in Ukrainian].

Osnovnyye rezultaty mezhdunarodnogo sravnitelnogo issledovaniya PISA-2018 [Main results of the international comparative study PISA-2018]. Available at: https://rikc.by/pisa/556-osnovnye-rezultaty-mezhdunarodnogo-sravnitelnogo-issledovanija-pisa-2018.html (Accessed 6 Feb. 2022).

Poryadok zovnishnoho nezalezhnoho otsinyuvannya ta monitorynhu yakosti osvity. Postanova Kabinetu ministriv Ukrayiny vid 31 hrudnya 2005 r. № 1312 [Procedure for external independent evaluation and monitoring of the quality of education. Resolution of the Cabinet of Ministers of Ukraine of December 31, 2005 № 1312]. Available at: http://search.ligazakon.ua/l_doc2.nsf/link1/ed_2005_12_31/KP041095.html (Accessed 3 Feb. 2022). [in Ukrainian].

Poryadok provedennya instytutsiynoho audytu zakladiv zahalnoyi serednoyi osvity. Nakaz Ministerstva osvity i nauky Ukrayiny vid 9 sichnya 2019 r. № 17 [The procedure for conducting an institutional audit of general secondary education institutions. Order of the Ministry of Education and Science of Ukraine of January 9, 2019 № 17]. Available at: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0250-19#Text (Accessed: 12 Mar. 2022). [in Ukrainian].

Trudove vykhovannya molodshykh shkolyariv v umovakh reformuvannya pochatkovoyi osvity: monohrafiya (2019). [Labor education of junior schoolchildren in terms of reforming primary education: a monograph]. (Ed.). L. A. Gutsan. Kyiv, 152 p. [in Ukrainian].

Baker, F. & Kim, S. H. (2004). Item Response Theory. New York, рр. 171–201. [in English].

Battauz, M. The R Package equateIRT: A Tutorial. Journal of Statistical Software. 2016. No.55, рр. 1–22. [in English].

Holland, P. W. & Dorans, N. J. (2006). Linking and equating. In R. L. Brennan (Ed.). Educational measurement. Westport. рр. 187–220. [in English].

Kolen, M. J. & Brennan, R. L. (2004). Test equating, linking, and scaling: Methods and practices. New York, 333 р. [in English].

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-06-27

Номер

Розділ

Статті