СУЧАСНІ ПІДХОДИ ДО ФОРМУВАННЯ УПРАВЛІНСЬКИХ УМІНЬ КЕРІВНОГО СКЛАДУ ЗБРОЙНИХ СИЛ КРАЇН НАТО

Автор(и)

  • Олег Павленко

DOI:

https://doi.org/10.24919/2308-4634.2022.261096

Ключові слова:

управлінські уміння, професійна підготовка, країни-члени НАТО, вищі військові навчальні заклади, компетентність

Анотація

У статті розглянуто сучасні підходи до формування управлінських умінь керівного складу збройних сил країн НАТО. На основі проведеного аналізу підходів до розуміння сутності і особливостей формування управлінських умінь керівного складу в збройних силах країн НАТО визначено, що нині професійна підготовка майбутніх офіцерів у вищих військових навчальних закладах повинна базуватись не тільки на традиційних формах і методах професійної підготовки, а й передбачати впровадження нових підходів, технологій для забезпечення формування якісно нових управлінських умінь офіцерського складу відповідно до потреб ведення бойових дій в умовах російської агресії. Автором зазначено, що у збройних силах країн-членів НАТО активно вивчаються функції управління у військовій сфері діяльності та шляхи підвищення ефективності формування управлінської компетентності керівного складу, акцент зміщується на розвиток концепції військового управління і адаптацію програм професійної підготовки для оперативного впровадження передового досвіду в освітній процес вищих військових навчальних закладів. Таким чином, професійна підготовка майбутніх офіцерів Збройних сил України потребує активізації впровадження досвіду формування управлінських умінь персоналу збройних сил країн НАТО в освітній процес вітчизняних вищих військових навчальних закладах, що потребує подальшого вивчення інноваційних форм та методів формування управлінської компетентності керівного складу провідних збройних сил країн світу.

Біографія автора

Олег Павленко

кандидат педагогічних наук, начальник кафедри загальновійськових дисциплін Військового інституту телекомунікацій та інформатизації

Посилання

Balendr, A. V. (2020). Professional training of border guards in the European Union countries: theory and practice [Profesiyna pidhotovka fakhivtsiv z okhorony kordonu v krayinakh Yevropeys№koho Soyuzu: teoriya i praktyka]. Monograph. National Academy of the State Border Guard Service of Ukraine named after B. Khmelnytskyi, Khmelnytskyi, 503 p. [in Ukrainian].

Balendr, A. V. (2013). Peculiarities of the system of selection and training of personnel of various branches of the Border Guard of Finland [Osoblyvosti systemy vidboru ta pidhotovky personalu riznykh lanok Prykordonnoyi okhorony Finlyandiyi]. Collection of scientific works of the National Academy of the State Border Service of Ukraine. Ser.: Pedagogical and psychological sciences, (3), 7–16. [in Ukrainian].

Borysyuk, O. M. (2014). Characterization of the professional competence of future officers of the Ukrainian Armed Forces [Kharakterystyka profesiynoyi kompetentnosti maybutnikh ofitseriv ZSU]. Scientific Bulletin of the Lviv State University of Internal Affairs. Psychological series: collection of scientific works. Lviv, Vol. 1. 292 p. [in Ukrainian].

Petryaev, O.O. (2003). Controlling behavior of the manager in the process of implementation of management decisions [Kontrolyuyucha povedinka kerivnyka v protsesi vykonannya upravlinskykh rishen]. Coll. of science works. Ser. “Economics: problems of theory and practice”. Dnipropetrovsk: DNU. Vol. 180. pp. 138–143. [in Ukrainian].

Cherevko, O.V. (2018). Administrative aspect of financial security of Ukraine [Upravlinskyi aspekt zabezpechennya finansovoyi bezpeky Ukrayiny]. Monograph: publisher Chabanenko Yu.A. Cherkasy 312 p. [in Ukrainian].

Yagupov, V. V., Svistun, V. I., Kryshtal, M. A., & Korol, V. M. (2013). Managerial culture and competence of managers as a systemic psychological and pedagogical problem [Upravlins№ka kul№tura i kompetentnist kerivnykiv yak systemna psykholoho-pedahohichna problema]. Collection of scientific works of the National Academy of the State Border Service of Ukraine. Ser.: Pedagogical and psychological sciences, (4), pp.291–30. [in Ukrainian].

Anderson, L. & Johansson, E. (1999). Developing Military Leadership by Making Leadership Problems Visible. Sweden National Defence College, Department of Leadership. Klaria AB Tryckeri, Karlstad. [in English].

Breakwell, G. (2000). Commander Effectiveness in Multi-National Peace Support Operations. 2nd International Workshop and Symposium on the Human in Command: Peace Support Operations 2000 (HIC2000), Royal Netherlands Military Academy, Breda, Netherlands. [in English].

Department of the Army (1999). Military leadership (Field manual FM-22-100). Washington DC: U.S. Government Printing Office. http://155.217.58.58/cgi-bin/atdl.dll/fm/22-100/ [in English].

Forsvarsstaben (2012). Forsvarssjefens grunnsyn pе ledelse i Forsvaret (The Norwegian chief of defenseґs fundamental view on leadership in the Norwegian armed forces). Oslo: Forsvarsstaben. [in English].

Jeffery, C. (2000). Skills Required for Future Senior Commanders. 2nd International Workshop and Symposium on The Human in Command: Peace Support Operations 2000 (HIC2000), Royal Netherlands Military Academy, Breda, Netherlands. [in English].

Maxwell, J. C. (2002). Leadership. Gabal: Offenbach. [in English].

Pigeau, R. & McCann, C. (2000). What is a Commander? 2nd International Workshop and Symposium on The Human in Command: Peace Support Operations 2000 (HIC2000), Royal Netherlands Military Academy, Breda, Netherlands. [in English].

Soroka, O., S. Kalaur, and A. Balendr. (2020). Monitoring of corporate culture formation of specialists of social institutions. Postmodern Openings, 11 (1Sup1), pp.218–233. [in English].

Spacey, K. (2000). The Centre of the Model – Leadership. 2nd International Workshop and Symposium on the Human in Command: Peace Support Operations 2000 (HIC2000), Royal Netherlands Military Academy, Breda, Netherlands. [in English].

Townsend, P. L., & Gebhardt, J. E. (1997). Five-star leadership. New York: John Wiley & Sons. [in English].

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-09-13

Номер

Розділ

Статті